“Majkama su kod proizvoda od cijene važniji povjerenje i emocija koju nosi”

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 31. siječanj 2018. u 22:01
Tihomir Kovač, direktor projekta 'Odabrale mame'/Sanjin Strukić/PIXSELL

Želimo jamčiti da su artikli s etiketom ‘Odabrale mame’ najkvalitetniji, uvjereni smo da je najbolja preporuka mišljenje majki, jer one vode računa o dobrobiti obitelji.

Prvi put u Hrvatskoj lani je, pod nazivom 'Odabrale mame', pokrenuto istraživanje zadovoljstva potrošača proizvodima i uslugama, u kojem ocjene daju isključivo majke.  U trajanju od tri mjeseca tako je više od 8000 hrvatskih majki-roditeljica dalo svoje mišljenje za 347 proizvoda nakon čega je pobjedničkim brendovima u siječnju ove godine uručeno i priznanje za njihovu izvrsnost. 

Među odabranim brendovima i proizvodima su deterdžent Faks helizim Saponije Osijek, omekšivač Ornel iste tvrtke, ABC krem sir Belja, Dove gel, Clarum listovi za pite i savijače, tjestenina Paštaria, Labudov deterdžent Meri Merino, Nestlé baby dessert, čokolada Toblerone, čips Lorenz Crunchips, Piko salama Pika Vrbovec te brend Gavrilović, pobjednik u 4 kategorije. Za pokretanje i realizaciju projekta 'Odabrale mame' zaslužan je Tihomir Kovač, direktor projekta i tvrtke za istraživanje tržišta i ispitivanje javnog mnijenja Selektiva. Za Poslovni dnevnik govori o vrijednostima koje zahvaljujući ovoj nicijativi kod pojedinih proizvoda dolaze u prvi plan.

Kako je došlo do ideje za projekt 'Odabrale mame'?
Dio motivacije došao je lani za Majčin dan od moje sestre koja mi je poslala video u kojem se na zanimljiv način kontekstualizira uloga majki. Radilo se o projektu zamišljenom kao prijava za posao u kojem su se kao uvjeti nudili 24-satno radno vrijeme, puno stajanja na nogama, udovoljavanje svim potrebama 'šefa', mnogo neprospavanih noći, odricanje od blagdanskog uživanja i to sve bez plaće. Kandidati koji su se prijavljivali na taj oglas ostajali su šokirani, ali kada bi im 'poslodavac' na kraju konferencijskog poziva rekao da se radi o šali i da se zapravo opisivala uloga koju su naše majke imale u našim životima, dogodila se eksplozija emocija. Na tim vrijednostima, dakle, počiva i naš projekt. Uvjereni smo da je mišljenje majki najbolja preporuka jer one neprekidno vode računa o zdravlju i dobrobiti svojih potomaka i obitelji u cjelini. 

Na dodjeli nagrada istaknuli ste i da su majke najbolje brend ambasadorice?
Da, ali ne samo one. Danas svi dijelimo informacije o svom zadovoljstvu ili nezadovoljstvu putem društvenih mreža, a ponajviše s obitelji i prijateljima. Kada nađemo proizvod koji sasvim zadovoljava naše kriterije, prokomentirat ćemo to s nama najbližima. Pogotovo je to izraženo kod odgajanja djece jer bilo da dolazi od mama ili tata svi za našu djecu želimo samo najkvalitetnije. Naša službena brend ambasadorica je poznata hrvatska glumica Marijana Mikulić koja kaže da je oznaku 'Odabrale mame' prepoznala kao kvalitetan pokazatelj pri kupnji za sebe i svoju obitelj, a upravo to je ono što smo našom etiketom i željeli zajamčiti.  

Kako se provodilo istraživanje?
Isključivo online putem jer smo svjesni kako se danas sve odvija u tom svijetu. Duljina anketnog upitnika također je prilagođena tekućim i svakodnevnim trendovima kada najčešće, zbog velikog broja privatnih i profesionalnih obaveza, nemamo vremena odgovarati na mnoštvo pitanja. 

Dakle, forma je bila takva da je zahtijevala svega tri minute za izražavanje stava o pojedinom proizvodu. 
Više od osam tisuća majki dalo je 57 tisuća ocjena za 347 proizvoda koji se mogu pronaći na našem tržištu, a rezultati su predstavljeni sad u siječnju te smo najboljima od njih uručili i priznanja. Svi koji nose titulu 'Odabrale mame' mogu je i istaknuti na svojim proizvodima, što promatramo kao izvrsnu preporuku za kupnju upravo toga dijela asortimana. 

Koji su bili kriteriji i jeste li iznenađeni rezultatima?
'Odabrale mame' ispituje zadovoljstvo korištenjem proizvoda i njegovu privlačnost, zatim procijenjenu vrijednost za uloženi iznos novca te namjeru ponovne kupnje. Napomenuo bih da kod proizvoda koji su proglašeni najboljima, i to u velikoj te snažnoj multinacionalnih konkurenciji, nisu oni koji su najpoznatiji po niskim cijenama. Dakle, može se zaključiti kako se i u vremenima kad ekonomske prilike nisu jednako povoljne za sve građane i dalje ne rade ustupci na račun kvalitete, a u korist cijene. Kod nas je naglasak stavljen na povjerenje, odnosno emociju koju svaki od našom anketom obuhvaćenih kupaca gaji prema određenom proizvođaču ili brendu. Ako nisu imali nikakvih neugodnih iskustava s njima, nema razloga da ih ne koriste i dalje. Vrlo je jednostavno. Cijena svakako jest jedan od važnijih kriterija, ali spoznali smo i da je hrvatskim potrošačima preporuka drugi razlog za kupnju nekoga proizvoda ili korištenje neke usluge. 

Smatrate li da koncept 'Odabrale mame' ima izvozni potencijal?
Svakako razmišljamo o tome, a napomenuo bih i da projektu veliku snagu daje moja suradnica Ksenija Klemenčić. No, kod svake takve aktivnosti preko granica treba vremena za njenu pripremu, tako da mogu reći da je ideja u fazi promišljanja. S obzirom na to da se kod proizvoda ispituju, dakle, vrijednosti koje se mogu smatrati univerzalnima, stava smo da se radi o konceptu koji nema fizičkih granica i može se ispitati i u drugim zemljama.

Industrija se trudi postaviti novu razinu kvalitete

Pristupaju li vam brendovi sa željom da postanu dijelom vašeg projekta, odnosno kakve su reakcije među pojedinim industrijama?
Projekt je dobro zaživio i vjerujemo da je svakome drago kada njihov proizvod bude proglašen kvalitetnim i najboljim za djecu i najmlađe. Tako da smo u neprekidnom kontaktu s predstavnicima svih vodećih industrija, bilo da se radilo o prehrani ili higijeni, a u konačnici možemo govoriti i o postavljanju jedne nove razine kvalitete koju se sada trude zadovoljiti.

Komentirajte prvi

New Report

Close