I dok je u proteklih 20-ak godina pokleknula gotovo čitava hrvatska industrija namještaja, pogotovo veća poduzeća, nastalo je niz malih tvrtki koje se više ili manje uspješno nose s moćnom inozemnom konkurencijom. Jedna od takvih je i Pinija iz Slavonskog Broda koja se specijalizirala za proizvodnju tapiciranog namještaja.
Kladionice u Švedskoj
Riječ je o obiteljskoj tvrtki koja je nastala 1998. godine, a osnivač joj je Ivan Oreč. Njegov sin Berislav Oreč, nakon završetka ekonomskog fakulteta preuzeo je funkciju voditelja prodaje. "Pinija upošljava 20 djelatnika, a proizvodnja se odvija u dvije hale ukupne veličine od oko tisuću četvornih metara. Ovog trenutka u programu nudimo preko 50 modela različitih vrsta tapeciranog namještaja, od kutnih garnitura, 3-2-1 garnitura, sofa i ležaja za spavanje,bračnih i francuskih ležaja, fotelja, stolica i sl.", pojašnjava Berislav Oreč.
Dodaje da im uz redovnu proizvodnju za klasične salone namještaja, važan segment na domaćem tržištu predstavlja opremanje hotela, apartmana i sličnih ugostiteljskih objekata. Pinija ima vlastiti izložbeni-prostor u samom Slavonskom Brodu, a njihovi proizvodi se mogu pronaći i u prodajnom lancu namještaja Oprema ALT-Stilles koji ima salone u Zagrebu u Solidumu te na Zagrebačkom velesajmu. Njihova referentna lista sadrži niz poznatih turističkih i hoteljerskih imena poput Zagrebačkih hotela Westin, Sheraton i International, dubrovačkog Importanne Resorta, apartmanskog naselja Zaton, hotela Art u Slavonskom Brodu, a li i hotela Radison u Norveškoj te švedskog lanca sportskih kladionica Svenska Spel.
"Tvrtka ima sposobnosti, kapacitete i ''know-how'' za izradu najzahtjevnijih modela iz naše domene. Unazad nekoliko godina djelomično smo pokrenuli i proizvodnju madraca. Raspolažemo sa 10-ak tipova madraca, a sve proizvode možemo izraditi po mjeri", kaže Oreč. Pinija je do 2010. bila u potpunosti orijentirana na domaće tržište, no u zadnjih pet godina počelo je s izvozom namještaja. Iako je većina proizvođača orijentirana na reginalna i bliža EU tržišta, u Slavonskom Brodu su se odlučili okušati na zahtjevnom tržištu Velike Britanije te Skandinavije, posebice Švedske. O koliko potentnom izvoznom tržištu se radi, dovoljno govori činjenica da im je udio izvoza u ukupnom plasmanu robe do ove godine dosegnuo je skoro 50 posto.
Planirane investicije
"U 2015. godini značajno nam je povećan udio izvoza. Naravno, veliki doprinos tom trendu je ulazak Hrvatske u punopravno članstvo Europske unije, a taj trend očekujemo i u 2016. godini. Također se očekuje proširenje izvoza na još neke zemlje Unije", navodi Berislav Oreč. Tvrtka ima godišnji prihod na razini od četiri milijuna kuna, a gotovo čitavo vrijeme je poslovala profitabilno. U narednom razdoblju planirane su investicije u proširenje proizvodnje. Kako kaže Oreč, planiraju se koristiti sredstva iz EU fondova za ulaganje u postojenja i opremu, kao i zapošljavanje dodatnih radnika.
U skladu s trendovima
Vrhunska tehnologija
Za proizvodnju madraca u slavonskobrodskoj Piniji koriste najsuvremnije tehnologije. Njihov asortiman seže od klasične poliuretanske pjene, ili u žargonu spužve, preko hladnolijevane visokoelastične pjene, koja predstavlja višu kvalitetu spužve. Tu je i "memory pjena" koja je svojedobno izazavala pravu revoluciju u industriji madraca. Radi se o tehnologiji koju je razvila NASA za udobnost svojih astronauta prilikom ublažavanja velikih G sila prillikom uzlijetanja i slijetanja letjelica, a nakon toga je našla primjenu i u medicinskoj industriji. Zadnjih godina je postala standard i u proiuzvodnji nastuka i madraca jer ima sposobnost savršenog prilagođavanja ljudskom tijelu, kako po obliku, tako i po težini čovjeka.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu