Ljetna tuča prepolovila urod, ali kod njih se stalno kuha i prodaje

Autor: Marta Duić , 28. kolovoz 2020. u 07:13
Pod brendom Juta spiza danas je u prodaji 40-ak proizvoda

Urod je ostao na razini prošle godine tako da od očekivanoga rasta zbog dvostruko više paprika nema ništa, priznaje Biočina.

Branko Bočina na svom OPG-u u Kaštel Starom već godinama sadi i prerađuje ljute papričice, a pod brendom Juta spiza danas ima 40-ak proizvoda.

Nakon što su krajem prošle godine sredili dugoočekivani pogon za preradu i mini prodajni prostor te s 15 kvadrata prešli na 37, ove je godine u planu bilo povećanje proizvodnje.

Bočina kaže kako je posađeno dvostruko više nego lani, točnije oko 10.000 sadnica, razbijenih na 20-ak sorti, a u kvadraturi su s 1200 kvadrata narasli na okvirno 2000. Sorti je ipak manje nego prijašnjih godina jer su se odlučili za provjerene i komercijalno isplative sorte.

“Ove godine nas je zadesila tuča, te u par minuta prepolovila urod. Godina je trebala biti rekordna, najviše posađenih paprika, novi sistem navodnjavanja, novo sjeme i puno stajskog gnojiva. Sve je išlo dobro, i onda 20. lipnja u popodnevnim satima najgora mora – tuča praćena jakim vjetrom.

No evo, par mjeseci nakon paprike su se donekle vratile natrag. Poljo-apoteka je uradila svoje, no urod je u najbolju ruku prepolovljen, odnosno na razini prošle godine. Tako da od očekivanoga rasta zbog dvostruko više paprika, nema ništa”, ističe Bočina.

Dolaze i turisti

Trenutno njihova web stranica broji 33 proizvoda i tri poklon paketa, a budući da su neki proizvodi sezonski poput ajvara i posebnih verzija umaka krajem sezone broj se popne i do 40 unikatnih proizvoda. Osim putem web shopa i vlastitog prodajnog prostora u Kaštelima proizvodi brenda Juta spiza prisutni su u desetak trgovina diljem Hrvatske te isto toliko restorana.

“Razlog tome je super prodaja kroz maloprodajne kanale, uglavnom preko web stranice. Uvijek imamo problema s količinom na lageru, stalno se kuha, stalno se prodaje. Duge odgode plaćanja i visoki rabati nas usporavaju. Još smo isključivo OPG te 99 posto posla obavljamo supruga i ja pa nam povećanje posla u smjeru veleprodaje nije interesantno. I naš prodajni prostor radi jako dobro.

Turisti su skoro svakodnevno tu, a i domaći ljudi su stekli naviku dolaska i svakodnevno imamo kupaca”, objašnjava Bočina. Najprodavaniji proizvod već drugu godinu je As Kupa, njihova verzija bbq umaka, s naglaskom na okus i ljutinu.

Godišnje proizvedu oko 300 litara ovog umaka. Usporedbe radi, neke limitirane serije kao što je to bio Tuber (od tartufa) i Bljušt (bljušt i šparoge) se proizvode u 30-40 litara.

Novih ideja ne manjka

“Kada smo krenuli bili smo zadovoljni s četiri umaka i tako je bilo prve dvije godine. Kasnije je znatiželja proradila, kuhalo se na sve strane, i to je rezultiralo eksplozijom proizvoda i okusa. Ove godine nismo pretjerivali s novim proizvodima.

U stalnu proizvodnju se ubacila Vlaška, ljuto-kiseli umak kojeg radimo od kiselih kapulica i cayenne paprika, a kvasina je isto tako ušla u stalnu proizvodnju, te ćemo ove godine napraviti oko 200 litara. Specifična je po tome što dolazi iz hrastove bačve, a tijekom cijelog period odležavanja, leži zajedno s cayenne paprikama”, kaže Bočina.

Iako je planova za suradnju s drugim OPG-ovima bilo na pretek, oni su odgođeni. Primjerice, trebali su ponoviti ljuti umak BanditAs s ekipom iz Ljutka iz Bosne i Hercegovine, no zbog pandemije koronavirusa nisu mogli putovati pa su to prebacili za neka bolja vremena. Nedavno su krenuli s video receptima na društvenim mrežama u kojima su fokusirani na domaće proizvode.

Budući da je Bočina po struci web i grafički dizajner koji se uz to u slobodno vrijeme bavi i video produkcijom to je bio logičan korak, a Bočina vjeruje kako će mu se u ideji pridružiti i drugi domaći proizvođači.

“Za sada je to 100 posto vlastita produkcija, a i za recepte mogu reći da su ‘100 posto Kaštelansko’˝, poručuje za kraj Bočina.

Komentirajte prvi

New Report

Close