Najpoznatiji zagorski vinar Boris Drenški, koji se dosad sa svojim ledenim predikatima vina okrunio s čak 22 Decanterova odličja, najprestižnijom nagradom u “svijetu vina”, prošlog se tjedna predstavio i na kineskom tržištu. U južnokineskom gradu Sanyou, na Sajmu luksuza, putem svog zastupnika u Kini Josipa Glušca i njegove kompanije registrirane u Kini, izložio je 648 butelja. Butelje od dva i pol decilitra bile su ukrašene i narukvicama od jadranskih koralja i dubrovačkom kopčom. Iz Sanyoua, gdje živi sa suprugom Kineskinjom, javio se i sam zastupnik Glušac.
Surađuju dvije godine
"Suradnju s Borisom Drenškim uspostavio sam još prije dvije godine, a u rujnu prošle godine u Kinu mi je poslao prvu paletu butelja. Budući da je za ishođenje papira za plasman robe u Kini potrebno i po nekoliko mjeseci, vino smo tek sad prvi put predstavili na Sajmu luksuza. Moram priznati da je izazvalo veliku pozornost i već smo pred zaključenjem nekih aranžmana. Uvezeno ćemo sigurno prodati, a s 90-postotnom sigurnošću mogu tvrditi da ćemo moći prodati i sve Bodrenove zalihe. One danas iznose tri do četiri tisuće bočica, no za nekoliko godina taj će broj porasti na 20-ak tisuća boca", rekao je Glušac. Na pitanje kako Kinezi reagiraju na zagorsku kapljicu, Glušac kaže kako za vrhunsku robu problema nema.
"Kinezi s najvećom platežnom moći vrlo dobro znaju što kupuju i sve dobro provjeravaju putem interneta. Za jeftina vina i ostalu jeftinu robu nisu zainteresirani, jer toga proizvode dovoljno u Kini, no luksuzni proizvodi imaju svoju prođu. Kinezi inače tradicionalno piju svoje rakije od riže i grožđa i ne vole baš slatko, no mlađi i bogatiji se sve više okreću zapadu, posebice brendiranoj robi. Od ledenih vina tu se piju najčešće kanadska i njemačka vina, a hrvatska, za koja je malo koji Kinez i čuo, su im čista egzotika. Kako na troškove do plasmana robe na tržište otpada više od 60 posto od vrijednosti robe, realna cijena jedne butelje od dva i pol decilitra je nekih 50-ak eura" tvrdi Glušac.
Hrvatska mu premala
Vlasnik Vinarije Bodren, Boris Drenški iz Rusnice, kaže kako je gospodarska kriza i recesija podosta smanjila potražnju za skupocjenim vinima, a kako je lani posadio novi nasad vinograda od 20-ak tisuća trsova, tržište u Hrvatskoj mu je jednostavno premalo, pa se mora okrenuti i onim dalekoistočnim. "Daj Bože da mi ovaj posao s Kinezima krene. Tada bih ozbiljno mogao razmišljati i proširenju svoje proizvodnje i na ostala predikatna vina, a ne samo na ledenu berbu", nada se Boris Drenški.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu