“Lani smo u R&D uložili 877 mil. €, naši su istraživači kreirali 140 vrsta molekula”

Autor: Marta Duić , 27. prosinac 2018. u 22:01
Brigitte Streller, generalna direktorica L'Oréala Adria - Balkan/ Sandra Šimunović/PIXSELL

Različite globalne studije potvrđuju da je L’Oréal grupa jedan od najpoželjnijih poslodavaca i prvi izbor za mlade stručnjake koji su tek dobili svoje diplome.

Brigitte Streller, generalna direktorica kompanije L'Oréal Adria – Balkan u intervjuu za Poslovni dnevnik govori o poslovnim rezultatima, inovativnim i društveno odgovornim projektima, te strategiji intenzivnog i izdašnog ulaganja u nove tehnologije, svoje zaposlenike i mlade talente.

Što je u poslovnom smislu obilježilo 2018. u vašoj kompaniji? Koliko ste zadovoljni rezultatima?
Iznimno smo zadovoljni ovogodišnjim rezultatima. Oni jasno pokazuju da smo na pravome putu i da smo svakim korakom bliže cilju, a to je stjecanje povjerenja što većeg broja kupaca kroz našu misiju 'Ljepota za sve'. Ove smo godine zaista bili aktivni na svim područjima. Tako smo, primjerice, predstavili novi brend na hrvatskom tržištu, Urban Decay. Postigli smo vrlo dobro rezultate i u našim kanalima maloprodaje koji su nam još novo područje poslovanja.  U ovoj smo godini ojačali poziciju lidera na tržištu. Veliku pozornost pridajemo održivom poslovanju, stoga smo u svim zemljama regije dodatne napore usmjerili upravo na provedbu akcija i programa, koje su u potpunosti u skladu s našim programom održivog razvoja 'Sharing Beauty with All'. Uz to, kontinuirana suradnja sa studentskom zajednicom pokazala je odlične rezultate na regionalnom studentskom natjecanju Brandstorm. Kao šlag na tortu za kraj godine došla je i visoka ocjena zadovoljstva naših zaposlenika načinom na koji gradimo odnos i svakodnevni život u kompaniji.

Prva ste žena koja je došla na čelo ove kompanije. Koje biste projekte izdvojili kao uspješne i važne u kontekstu osnaživanje poslovne pozicije žena u L'Oréalu.
L'Oréalu transparentna, inovativna i održiva multinacionalna kompanija, stoga smatramo da je naša odgovornost, ali i dužnost, pružiti primjer društveno odgovornog poslovanja i podržavanja plemenitih ciljeva. 'Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu' načelo je kojim se vodimo u L'Orealu. Spremnost i volju da kroz društveno odgovorno poslovanje vratimo nešto svijetu utjelovljuje Zaklada L'Oréal. Svojevrsni zaštitni znak Zaklade i njezina perjanica je inicijativa 'For Women in Science', nastala 1988. Riječ je o jedinstvenom programu pokrenutom s ciljem promocije ravnopravnosti spolova i pridavanja važnosti znanstvenicama koje uvelike doprinose razvoju znanosti diljem svijeta. Zaklada L'Oréal i UNESCO već dva desetljeća ustraju u pružanju potpore znanstvenicama, ali jednako tako ohrabruju mlade žene da se upuste u svijet prirodnih znanosti, potpomažući njihove istraživačke radove i projekte te odavanjem počasti njihovoj izvrsnosti u područjima u kojima ih na višim hijerarhijskim razinama gotovo i nema. Od svog je početka program For Women in Science podržao više od 3100 znanstvenica iz 117 zemalja. Nacionalni program stipendiranja 'Za žene u znanosti' u Hrvatskoj je pokrenut 2006., a od tada smo nagradili 46 mladih znanstvenica. Sveukupno, u proteklih 12 godina za stipendije smo izdvojili gotovo 200.000 eura. Uz Hrvatsku, isti partnerski program L'Oreal UNESCO Za žene u znanosti provodimo i u Sloveniji, Srbiji i Bugarskoj.

Osim hrvatskog, upravljate s još osam tržišta u regiji. Koje su osnovne razlike koje primjećujete na njima?
Svako od devet tržišta kojima upravljamo ima svoje zakonitosti, specifičnosti te različite navike kupaca. No, usprkos tome, postoje elementi koji su zajednički svima. Tako smo primijetili da sve žene u zemljama regije s posebnom pažnjom pristupaju pojmu ljepote, da preferiraju kvalitetnu kozmetiku te da su im brendovi proizvoda važni.

U kojoj mjeri su ta tržišta usporediva s ostalim tržištima EU? Kaska li naša regija?
U smislu ranije spomenutih potreba i želja koje su prisutne na ostalim tržištima EU, Hrvatska nimalo ne zaostaje. Dapače, smatram kako je svim ženama u regiji ljepota jednako važna. Jedina razlika koja se primjećuje je ona u kupovnoj moći koja je zamjetna u usporedbi sa zemljama zapadne Europe. Svjesni toga nastojimo ponuditi širok izbor proizvoda kako bi svatko mogao pronaći nešto za sebe.

 

3862 zaposlenika

iz više od 30 disciplina radi u L'Oréalovim istraživačkim centrima

Kompanija ste usredotočena na razvoj novih naprednih tehnologija, personalizaciji i digitalizaciji kao novim imperativima u industriji ljepote. Koliko ulažete u to i na koje sve načine modernizirate proizvode i koristite nove tehnologije u svoju korist?
Naša kultura poslovanja dijeli mnoge osobine s digitalom poput poduzetničkih, agilnih, kreativnih, inovativnih, fleksibilnih i pragmatičnih. Navedene vrijednosti krase i motiviraju gotovo sve startupove u digitalnom svijetu. U skladu s tim optimizirali smo učinkovitost naših medijskih ulaganja i otvorili nove uzbudljive horizonte u izravnom i individualiziranom odnosu s potrošačima. Velika se pažnja posvećuje tehnološkim inovacijama koje se već nalaze na tržištu, a koje mijenjaju način na koji potrošači doživljavaju ljepotu. Mobilne aplikacije My UV PatchiStyleMyHair samo su neke od njih. Tako My UV Patch, svojevrsni pametni senzor u obliku naljepnice koji se aplicira na površinu kože, mjeri izloženost kože UV zrakama te šalje informacije mobilnoj aplikaciji putem koje osoba prati promjene na svojoj koži. StyleMyHair je 3D aplikacija koja radi u realnom vremenu, a razvijena je u suradnji s kanadskom tvrtkom ModiFace. Namijenjena je prvenstveno potrošačima koji žele vidjeti ili odabrati boju kose, vidjeti određenu frizuru ili pak saznati najnovije trendove prije nego što odu do svog frizera.

Zahvaljujući fokusiranosti na znanost, L'Oréal se danas smatra predvodnikom u istraživanju i inovacijama u kozmetičkoj industriji. Koliko konkretno na godišnjoj razini ulažete u istraživanja i kako se to odražava na vaše poslovne rezultate?
L'Oréal ulaže najviše sredstava u istraživanja i inovacije u kozmetičkoj industriji. Naš dugotrajni uspjeh temelji se na tri snažna stupa. Tako smo ponosni na izvrsnost u istraživanju, inovativnosti i kvaliteti, široku paletu raznovrsnih i komplementarnih brendova te na našu predanost stavljanja ljudi na prvo mjesto i jačanju korporativne kulture. Da zaista vjerujemo kako sve počinje sa znanošću potvrđuje i podatak da smo samo lani u istraživanje i razvoj uložili 877 milijuna eura. Veza sa znanošću je neraskidiva i s obzirom na to da je L'Oréal osnovao znanstvenik Eug?neSchueller čija postignuća, među ostalim, uključuju razvoj prve sigurne boje za kosu te izum kreme protiv sunca. U našim istraživačkim centrima danas radi 3862 zaposlenika iz više od 30 disciplina, kao što su biologija, kemija, fizika, matematika, optika, mikrobiologija, statistička analiza, bioinformatika, etnologija, sociologija, dermatologija i brojne druge. Što se tiče ulaganja u istraživanja, potrebno je naglasiti da 25 posto čine ulaganja u napredna istraživanja. Upravo nam to omogućuje stvaranje naših vlastitih molekula za potrebe UV filtera, boja za kosu, bioloških tvari i njihovu superiornu kvalitetu. U proteklih 30 godina naši su istraživači kreirali više od 140 vrsta molekula, dok ulaganja u istraživanja rastu brže nego prodaja.

Od 2010. znatno ulažete i u digitalnu transformaciju kompanije. Kakvi su rezultati?
Uspjeh naše digitalne transformacije proizlazi iz kombinacije jasnog strateškog smjera koji smo postavili, kao i našeg vrlo decentraliziranog, prilagodljivog pristupa u realizaciji. Ako tražimo kompaniju u industriji ljepote koja može predvoditi u digitalnom dobu, to je L'Oréal. Govoreći o tome, ove smo godine pripojili Modiface, međunarodno priznatu kompaniju, lidera u korištenju proširene stvarnosti i umjetne inteligencije primijenjene u industriji ljepote. Ta akvizicija je u skladu s L'Oréalovom strategijom digitalnog ubrzavanja kojom se želi omogućiti da sva 34 međunarodna brenda primjenjuju inovativne tehnologije u kontekstu usluge i doživljaja ljepote. Nedavni sporazum o dugoročnoj suradnji s Facebookom omogućit će ljudima diljem svijeta, po prvi put, proširenu stvarnost u kojoj će moći testirati svjetske brendove kao što su Maybelline, L'Oréal Paris, NYX Professional,Lancôme, Giorgio Armani, Yves Saint Laurent, Urban Decay i drugi. Uzbuđeni smo zbog tog novog koraka i svakako će biti zanimljivo vidjeti kako će AR (proširena stvarnost) promijeniti pravila kreativne igre u našoj industriji.

Na koje sve načine vaša kompanija ulaže u zaposlenike? Kako ih motivirate i zadržavate s obzirom na današnje sve češće migracija na tržištu rada?
L'Oréal utjelovljuje radno okruženje koje zahtijeva nova generacija zaposlenika, koji žele biti poduzetni, inovativni, fleksibilni, zahtjevni, visoko produktivni te usmjereni na individualni razvoj. Različite globalne studije potvrđuju da je L'Oréal grupa jedan od najpoželjnijih poslodavaca i prvi izbor za mlade stručnjake koji su tek dobili svoje diplome. Definirali smo tri prioriteta u području ljudskih resursa: zapošljavanje najtalentiranijih, promicanje raznolikosti te naglašavanje ulaganja u razvoj zaposlenika. Cilj nam je stvoriti agilnu i modernu tvrtku s visoko motiviranim zaposlenicima. Spomenula bih naše partnerstvo s Courserom, najvećom svjetskom platformom za učenje, na kojoj svojim zaposlenicima nudimo besplatne tečajeve kao jedan od alata njihovog profesionalnog razvoja i rasta. Budući da želimo privući najbolje od najboljih, svake godine organiziramo i studentsko svjetsko natjecanje Brandstorm koje je iznjedrilo brojne perspektivne talente, ali i različite ideje za inovacije. 

Mladi talenti ostvaruju svoje 'snove'

Projektom Brandstorm okupili ste gotovo 155.000 studenata s više od 360 sveučilišta iz 60 zemalja diljem svijeta. Koje mogućnosti taj projekt daje studentima?
U 26 godina Brandstorm natjecanja otkrili smo mnogo mladih talenata iz cijelog svijeta. Hrvatska i ostale zemlje u regiji prvi put su sudjelovale u natjecanju Brandstorm 2016. godine, kada su se natjecala četiri najbolja studentska tima na regionalnoj razini. Dobitnik je tada bio tim s Hrvatskog tehnološkog instituta Rochester (RIT) koji je nakon toga predstavio regiju na Svjetskom finalu u Parizu. Od tada smo u finalu imali još dvije ekipe iz Srbije. Mnogi projekti koji su osvojili nagrade na finalnom natjecanju u Parizu provedeni su i implementirani u našim inovacijama, poput La Roche PosayMyUV patch koji sam spomenula ranije. Brandstorm je mjesto gdje osoba može započeti mnogo lijepih stvari: prijateljstvo i izgradnju mreže s ljudima diljem svijeta, poboljšati akademsku stručnost zahvaljujući trenerima iz stvarnog svijeta te povećati mogućnost zapošljavanja. Brandstorm sudionicima otvara brojne mogućnosti za realizaciju planova za koje su mislili da su nedostižni. Novo izdanje Brandstorma krenulo je u studenom ove godine, a traje do ožujka 2019. pa pozivam sve studente da se prijave.

Komentirajte prvi

New Report

Close