Kroz rješavanje različitih zadataka sami otkrivali smjer profesionalnog razvoja

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 04. siječanj 2017. u 22:01
Zrinka Filipić odradila je praksu u Metrou/Jurica Galoić/PIXSELL

Sudionice programa Iskustvo zlata vrijedi su kroz svoje osobnosti, znatiželju i svježe ideje inspirirale cijeli tim Metroa, kaže Nela Bučević.

Važno je prepoznati, ali i pokretati projekte i inicijative koje nastoje senzibilizirati javnost i pozitivno utjecati na društvo, poručili su iz tvrtke Metro Cash & Carry Hrvatska (MCC) u razgovoru za Poslovni dnevnik povodom finala projekta Iskustvo zlata vrijedi. Sudjelovanjem u projektu MCC nastoji doprinijeti uključivanju mladih osoba s invaliditetom u poslovnu zajednicu koje, zbog ekonomske situacije i niza predrasuda s kojima se svakodnevno susreću, teško pronalaze prvu poslovnu praksu ili posao.

Pozitivno iskustvo koje tvrtka Metro Cash & Carry Hrvatska stekla 2014. godine sudjelovanjem u prvom izdanju projekta Iskustvo zlata vrijedi bilo je razlog ponovnog uključivanja u inicijativu i u 2015. godini, kao i nastavku uspješne suradnje i u 2016. Tako se u prvom izdanju programa Odjelu ljudskih resursa i korporativnih komunikacija Metroa pridružila Petra Gajski, a u drugom Maja Trkulja, studentica Filozofskog fakulteta u Zagrebu. U sklopu ovogodišnjeg izdanja projekta Iskustvo zlata vrijedi njihovom se radnom timu pridružila 23-godišnja studentica Visoke škole međunarodnih odnosa i diplomacije Dag Hammarskjöld Zrinka Filipić, koja je za Poslovni dnevnik istaknula da je vrlo zadovoljna praksom obavljenom u METRO-u.

"Djelatnici nisu imali predrasuda oko osoba s posebnim potrebama, dobronamjerni su i spremni pružiti pomoć. Srela sam i upoznala mnogo osoba s različitim vrstama invalidnosti koje rade u Metrou. Jedini problem su mi bile stepenice na ulazu. Srećom imaju rukohvat pa sam se lakše penjala po njima. Željela sam se naći u radnoj okolini, s meni do sada nepoznatim izazovima i tako steći uvid u svoje mogućnosti i sposobnosti", rekla je Filipić. Pojasnila je da se za vrijeme prakse najviše bavila administrativnim poslovima poput unosa i filtriranja podataka te Excela, a jednako tako je usavršila i postojeće znanje rada na računalu, te uspostavljanja dobrih kontakata s djelatnicima, zatim i vještina poput koncentracije i ustrajnosti u obavljanju zadataka.

Pohvalila je i radnu okolinu, istaknuvši da su djelatnici prema njoj bili vrlo korektni, voljni pružiti pomoć i savjet. "Prihvatili su me kao sebi ravnu, uvjereni da mogu svoje zadatka izvršavati jednako dobro i ispravno kao ostali. Mladi često nemaju priliku da iskažu svoje znanje i radnu sposobnost, naročito ako se radi o osobama s invaliditetom. Osobe s invaliditetom se cijeli život, od početka školovanja do eventualnog zaposlenja bore s predrasudama svoje okoline, koja često smatra da su oni toliko drugačiji da ih treba, ako već ne getoizirati, onda držati ih što dalje od sebe", navela je Filipić.

Motivacija i nove ideje
"Studenticama koje su se kroz projekt Iskustvo zlata vrijedi pridružile Metro timu nastojalo se od samog početka pružiti da kroz rješavanje različitih zadataka same otkriju područje koje ih najviše zanima i u kojem bi se i u budućnosti voljele razvijati", komentirala je direktorica ljudskih resursa i korporativnih komunikacija Metro Cash & Carry Hrvatska Nela Bučević. Kaže i da nisu samo sudionice programa stjecale nova znanja i iskustva, već su njihove različite osobnosti, znatiželja i svježe ideje inspirirale cijeli tim METRO Cash & Carry Hrvatske da svakodnevno od svojih kolega i suradnika nešto novo nauče te da unutar kompanije nastave poticati izražavanje individualnih posebnosti i razlika. Poduzetnička mreža Metro Cash & Carryja (MCC) koja broji više od 20 milijuna kupaca te gotovo milijardu krajnjih potrošača ukazuje na to da METRO ima globalno relevantnu ulogu u pronalasku odgovora na suvremene svjetske i lokalne izazove. Stoga, posjedovanje jedne od najvećih svjetskih poduzetničkih mreža obvezuje Metro da u svoje poslovanje uključi sva značajna načela socioekonomskog održivog razvoja i društveno odgovornog poslovanja, poručila je. Za razvoj društva, poštivanje ljudskih prava i očuvanje okoliša ključna je kultura odgovornog poduzetništva koja postaje uvjet bez kojeg poduzeća ne mogu zauzeti željenu poziciju na tržištu.

Uvažavanje različitosti
"Tvrtka Metro Cash & Carry Hrvatska brojnim projektima i inicijativama nastoji pozitivno djelovati, kako na društvo, tako i na razvoj malih i srednjih poduzetnika u Hrvatskoj. Metro putem međunarodnih programa, kao što su Crossing Borders i METRO Potentials Ready2Lead, zapošljava i razvija mlade potencijale. Zbog internacionalnog karaktera, oba programa su se pokazala kao izvrsni modeli razmjene praktičnih iskustava i razvoja profesionalnih kompetencija zaposlenika. Iskustvo života i rada u drugim kulturama neupitno doprinose razumijevanju i poštovanju različitosti, ali i usvajanju inkluzivnih vrijednosti koje Metro Cash & Carry njeguje u svom poslovanju. Kao vodeći veletrgovac u HoReCa segmentu, Metro racionalnim i odgovornim smanjenjem otpisa kroz optimizirano upravljanje robnim zalihama i doniranjem proizvoda želi postaviti visok standard za ekološki i socijalno osviješteno ponašanje u sektoru trgovine", smatra Bučević.

Nastavila je i da je aktualna migrantska kriza s kojom se Europa susreće jedan od najvećih izazova te je Metro Grupa prepoznala kako na njenom rješavanju udruženo moraju raditi međunarodne kompanije, europske vlade i nevladin sektor. Upravo zato, Metro je prošle godine na globalnoj razini pokrenuo fond We help kroz koji je osigurao milijun eura za projekte na kojima volonterski rade njegovi zaposlenici, a koji za cilj imaju uspješnu integraciju izbjeglica u društvo. Zahvaljujući angažmanu zaposlenika Metroa, u Hrvatskoj je METRO osigurao financijsku podršku dvama projektima s ukupnim iznosom od 20 tisuća eura.

Iz Metroa naglašavaju i da će briga i odgovoran odnos prema okolišu i prirodnim resursima, održivo poslovanje i doprinos razvoju zajednice biti u fokusu budućih inicijativa Metroa na području društveno odgovornog poslovanja. Uz spomenuto, Metro nastavlja s djelovanjem u skladu sa svojom vizijom da bude prvak neovisnog poslovanja i poslodavac koji omogućava osobni i profesionalni razvoj. "Trenutno 60 posto asortimana Metroa čine proizvodi hrvatskih dobavljača, no suradnja s domaćim proizvođačima za Metro ostaje strateški važno područje poslovanja. Metro je nedavno započeo suradnju s Agencijom za ruralni razvoj Istre (AZZRI), što je istarskim proizvođačima mesa i mesnih prerađevina istarskog goveda boškarina okupljenima u Agenciji omogućilo da svoje proizvode po prvi puta plasiraju na police međunarodnog trgovačkog lanca, a profesionalnim kupcima Metroa da obogate svoju ponudu autohtonim hrvatskim proizvodima iz kontroliranog uzgoja", zaključila je Nela Bučević.

Komentirajte prvi

New Report

Close