I žene i muškarci oduševljeni su blagotvornošću njihovog proizvoda: Kreme i serumi iz Uchke ostavljaju trag izvorne istarske flore

Autor: Suzana Varošanec , 15. svibanj 2022. u 12:00
Core tim u realizaciji projekta su Ivana Šimatović kao direktorica, te Ozren Milisavljević i Boris Duras/Bojan Zibar

Pulska kozmetička kuća Mediterra Herbal lansirala prvu kolekciju preparata zasnovanu na maceratima i hidrolatima bilja s Učke, Ćićarije i Kamenjaka.

Na valu rastućih preferencija kupaca prema prirodnim, organskim i lokalno proizvedenim kozmetičkim preparatima, sa snažnom vjerom cijelog tima u sveopći trend konvergencije prema ekološki prihvatljivijem i u skladu s održivim razvojem, lansirana je nova ekološka kozmetička linija Uchka, mlade kozmetičke kuće Mediterra Herbal sa sjedištem u Puli.

Kako navodi direktorica Ivana Šimatović, njihov brend ima nekoliko elemenata koji ga diferenciraju od konkurencije. Ima snažan regionalni istarski potencijal i svojim craft pristupom se uklapa u imidž Istre kakav se gradi posljednjih 20-tak godina. Osnovu proizvoda čine macerati i hidrolati autohtone divlje istarske flore u skladu sa sloganom “Istrian Wild Cru”.

Generiraju se u visokohigijenskim uvjetima, ali je to još uvijek poput polica starih apoteka, u staklenim menzurama, dok se u okvirima visokoprofesionalne laboratorijske proizvodnje precizno određuju količine bilja tako da su u toj potrošnji racionalni, no to je tek djelić ove holistički zaokružene poslovne priče.

“Divlja istarska flora dolazi stvarno s Učke, Ćićarije, Rt-Kamenjak kako je deklarirano, a takav je i identitet Uchke – divlje žene u art kontekstu ili, ako hoćete, najsjevernije planine Mediterana.

Na sve dodajmo još da su svi korisnici, dakle ne samo korisnice, dosad oduševljeni blagotvornošću proizvoda, što nam daje potvrdu da smo na pravom putu i motivaciju da planiramo i radimo dalje na širenju prodajnih kanala te učinimo proizvod još dostupnijim klijentima”, kaže Šimatović dodajući da je, osim primarnog funkcionalnog aspekta proizvoda Uchka, tu i komunikacijski potencijal prostora Učke i Istre kao sastavnog dijela nacionalnog identiteta u svrhu turizma, suvenira, poslovnog poklona.

Foto: Bojan Zibar

Zatvaranje prirodnog ciklusa
U tom kontekstu smatra da bi ovaj proizvod trebao postati “must have” barem na policama gift shopova na aerodromima i u premium hotelima Istre, konceptualnim dućanima s craft proizvodima, a ima potencijal biti istovremeno funkcionalan i reprezentativan tj. komunikacijski relevantan za prostor s kojeg dolazi.

Projekt u sklopu vizualnog oblikovanja dizajnera Mirana Tomičića ima dodatni artistički touch autora fragmenata korištenih za ilustracije, akademskog slikara i dizajnera Borisa Bućana, čija su djela zastupljena u brojnim svjetskim galerijama, među ostalim i u MoMa-i u New Yorku. Core tim u realizaciji projekta, pored Ivane Šimatović, čine i Ozren Milisavljević te Boris Duras, uspješan poslovni čovjek i ključna osoba s financijskog aspekta projekta te važan u sferi prepoznavanja potencijala za poslovni pothvat.

“Ozren je naša polazišna točka i inspiracija kada govorimo o projektu s proizvodne strane, dakle kozmetičkog proizvoda kao supstance ovog projekta. Tu prije svega mislimo na njegove rituale koji proizlaze iz cjelokupnog holističkog procesa, pristupa prirodi i zatvaranja ciklusa tako da se ono što se uzima od prirode na kraju u nju i vraća.

Moja malenkost, kao glavna menadžerica i guru projekta koja drži uzde svih njegovih komponenti, dovela je do toga da je projekt nakon početnih zapreka u relativno kratkom vremenu ugledao svjetlo dana”, navodi Šimatović.

Ideja za ovaj projekt nastala je još 2019., međutim, splet okolnosti, uključujući globalna događanja vezana za pandemiju, na neko vrijeme ih je zaustavila. Najzahtjevniji dio svakako je bilo pronalaženje izvora financiranja i adekvatnih partnera koji su mogli iznijeti zahtjeve projekta u kvaliteti i zadanim rokovima.

Uspješno su se prijavili i realizirali sufinanciranje iz Europskog fonda za regionalni razvoj, u iznosu nešto više od 700.000 kuna bespovratnih sredstava, i to je bio, ukratko, vjetar u jedra tako da su krajem 2021. osigurali sve komponente da se može punom snagom krenuti u izvedbu.

Od tog trenutka, praktički u manje od pola godine predstavili su prvih pet proizvoda linije Uchka na tržištu i to kao zaokruženu cjelinu za cjelodnevnu njegu kože, koja je primarno namijenjena ženama starijima od 35 godina, pomažući u održavanju zdravlja i prirodne ljepote kože kao i u prevenciji i ublažavanju znakova starenja kože.

“Proizvode se može nabaviti na našem web shopu www.uchka.eu, a uskoro, nadamo se, i u luksuznijim dućanima u Istri i Zagrebu. Naravno, ovo je samo početak za Uchku. Imamo već povelik broj pripremljenih i testiranih receptura koje čekaju svoj trenutak da izađu na tržište i namjera nam je proširiti ponudu s dodatnim proizvodima namijenjenima njezi lica, ali i tijela te paralelno radimo i na razvoju muške kozmetičke linije”, iznosi naša sugovornica.

Izradu strategije projekta, analizu, sintezu, brand strategiju, formatiranje narativa, verbalnog identiteta i konačno vizualnog oblikovanja povjerili su Brand birou Octopus Ink iz Zagreba.

Miran Tomičić, dizajner i osnivač biroa, autor je kreativnog koncepta vizualnog identiteta i oblikovanja te nadzora nad svim produkcijskim fazama pakiranja. Kruno Šimunović je autor analitike i strategije projekta, kreativnog narativa i verbalnog identiteta koji se temelji na velikoj količini istraživanja.

Foto: Bojan Zibar

Obnavljanje i daljnji rast
Već u narativu brand strategije opisani su, prema direktorici, rituali kojima se prikuplja biljna osnova u divljini Istre za potrebe macerata i hidrolata koji čine osnovu proizvoda, a kroz priču o odlasku u baš određeno doba godine, doba dana u odnosu na vlagu i insolaciju na baš određene staze, livade i proplanke Učke, Ćićarije i Rta Kamenjak. Ti rituali su stvarni, kaže, nisu lirske slike, već više stvarni zapis – dokumentarac.

“Uzimanje samo dijelova biljke i ostavljanje ostatka da se obnavlja i dalje raste, zahvalnost u kontekstu ritualnog zalijevanja biljke poslije ubiranja čini ovaj proizvod onime što jest – živjeti u skladu s prirodom. Dakle, količine bilja koje se ubiru su zanemarive u odnosu na prirodnu ravnotežu. Na kraju krajeva to čini jedna, maksimalno dvije osobe.

Tehnološki je taj proizvod djelomično manufaktura. Obećanje brenda je da u tom dijelu, u tim procesima rituala, to i ostane manufaktura jer bi se na drugi način izgubila granica između onoga što zovemo craftom i ostalih proizvoda na tržištu. To je srž našeg branda i ekskluzivnost proizvoda”, poručuje Ivana Šimatović.

Komentirajte prvi

New Report

Close