Kompanije moraju imati jasnu strategiju ulaganja, ali i biti spremne na rizik

Autor: Poslovni dnevnik , 29. studeni 2018. u 21:59
Damir Bulić, predsjednik Uprave Kraša/ Petar Glebov/PIXSELL

Damir Bulić, predsjednik Uprave Kraša.

Osjećaj je da pri završetku svake godine svi govorimo o brojnim izazovima s kojima smo se susreli, poslovnim rezultatima koji su pozitivni unatoč svemu, te upozoravamo da nas čeka još izazovnije vrijeme. Istina je da u današnjem poslovnom okruženju nema godine bez nekog novog skupa problema koji nas čekaju, bilo da je to Agrokor, geopolitički odnosi ili situacija na svjetskim financijskim tržištima, no i u takvom okruženju može se, i mora, pronaći prilika za uspjeh. 

Što nas onda čeka u 2019.? Industrija u kojoj Kraš posluje već više od 100 godina, ona konditorskih proizvoda, pripada robi široke potrošnje koju obilježava velika dinamičnosti i iznimna podložnost promjenama u navikama potrošača. Malo što djeluje snažnije na navike potrošača od njihove kupovne moći. Posljednje izmjene Zakona o PDV-u i povećanje neoporezivog iznosa prigodnih nagrada bi trebalo pozitivno utjecati na kupovnu moć građana Republike Hrvatske te je riječ o, iako nepotpunom rješenju porezne problematike, dobrodošlom koraku u pravom smjeru.

Gospodarske prognoze za 2019. godinu su pozitivne, no iskustvo nas ipak treba učiti oprezu. S druge strane, pretjerani oprez gospodarstvenika ima upravo učinak koji se želi izbjeći te se ne bi smjelo dopustiti da pretjerano obrambeni stavovi poduzeća ograničavaju ulaganja, a samim time i dalji rast. Vječno čekanje 'izlaska iz krize' dovodi poduzeća u položaj da postaju potpuno nespremna odgovoriti zahtjevima svog poslovnog okruženja.

Neovisno o realnosti predviđenih gospodarskih kretanja, poduzeća, osobito ona proizvodna koja se natječu na tržištu proizvoda široke potrošnje, moraju imati jasnu strategiju ulaganja te biti spremni preuzeti kratkoročni rizik radi dugoročne koristi.  Želja čitavog privatnog sektora je da se prognoze obistine, no one ne smiju biti isključivi vodič u planiranju budućih aktivnosti, već bi trebale motivirati sve uključene da nastave dalje razvijati i unapređivati svoj poslovanje. 

Komentirajte prvi

New Report

Close