Koliko Autoshow u Zagrebu može pomoći oporavku autotržišta u Hrvatskoj?

Autor: Darko Bičak , 08. travanj 2016. u 14:50
Foto: Davor Puklavec / Pixsell

Zdravko Marijić smatra da će Autoshow donijeti značajne prednosti Hrvatskoj.

Tržište prodaje automobila je značajno vezano za stanje ekonomije i samim time i veći oporavak ovisi prije svega o ekonomskoj situaciji, kao i poreznom okviru i trošarinama. No unatoč tome, Autoshow će nesumnjivo donijeti značajne benefite.

Definitivno možemo očekivati da će marketinški učinak sajma dovesti do rasta prodaje novih vozila, dijelom nauštrb tržišta rabljenih vozila. Također, ovakvi sajmovi pružaju puno prilika za razvoj poslovanja kroz nove kontakte – tu prije svega mislim na autoindustriju u širem smislu i manje hrvatske tvrtke. 

Koliko su sajmovi autmobila općenito važni za čitav segment autoindustrije?
Iznimno važni, kako za velike proizvođače tako i za prateću industriju. Za velike proizvođače to su ključni marketinški događaji na kojima grade brend i pozicioniraju se u odnosu na svoje konkurente. Tu dovode svoje novitete i koncepte i oblikuju percepciju sebe u očima kupaca. Za prateću industriju, networking efekt i potencijal razvoja posla je tolik da ne biti na sajmu jednostavno nije opcija. 

Koliko je internet umanjio interes običnih građana za takve sajmove?
Utjecaj interneta na popularnost sajmova je zapravo iznenađujuće malen. Razlog tomu je što, za razliku od interneta koji kupci više koriste za informiranje, sajmovi apeliraju prije svega na emocionalnu stranu kupca. Glamour sajma, spektakularna otkrivenja noviteta, dovode do toga da je sajam za građane prije svega doživljaj, nezamjenjiv internetom ili posjetom salonu. To se jasno vidi i po brojkama najvećih svjetskih sajmova – npr. nedavno održani sajam u Ženevi je zabilježio rast posjetitelja u odnosu na 2015, a isto se dogodilo i prošle godine.

Komentirajte prvi

New Report

Close