Ljubav prema životinjama prvotno ju je odvela put studija veterine, no kasnije je svoju ljubav uspjela pretočiti u vlastiti biznis. Ona je Saša Španović, u medijima poznata i kao dadilja za pse, a zapravo poduzetnica i vlasnica poduzeća Pets Only.
Ako bismo ukratko rekli čime se bave u ovom poduzeću, rekli bismo da šetaju pse, no zapravo ih i čuvaju, obilaze i transportiraju, ovisno o potrebama klijenata.
Riječ je o nečemu što vani nije nikakav bauk, a kako ističe naša sugovornica, šetanje pasa je, uz vrtić za pse, danas najtraženija njihova usluga.
Susjedima i prijateljima Saša je još u srednjoj školi čuvala kućne ljubimce. Međutim, tada je to odrađivala volonterski, a tu i tamo znala bi dobiti desetak kuna za kavu.
Klijenti u jednom trenutku više nisu bili susjedi i prijatelji, a korak koji je uslijedio vodio je ovome čime se bavi danas.
Registracija tvrtke
“Kako je broj ‘klijenata’ kojima uskačem rastao, odlučila sam registrirati firmu koja bi se bavila šetanjem pasa i čuvanjem kućnih ljubimaca. Sama ideja je bila jednostavna, no provođenje iste, budući da kod nas nije bilo registriranih djelatnosti za tako nešto, dosta teško”, započela je vlasnica i direktorica poduzeća Pets Only Saša Španović.
Registracija i realizacija trajale su mjesecima, a danas, 5 godina nakon, poduzeće raste iz dana u dan. Poduzeće je registrirano kao zoološki vrt, a ljudi se još uvijek čude što za svoje usluge izdaje račun. Izazova u poslovanju uvijek ima, a iz perspektive ove poduzetnice neke od njih treba nazvati drugačijim imenom – nedostacima.
Klijenti ovog poduzeća su svi ljudi koji imaju kućne ljubimce. Nije važno je li riječ o psu, dvojezupcu ili egzotičnoj životinji, u Pets Only poduzeću svi su dobrodošli. Saša nam otkriva da su prigode zbog kojih im se vlasnici obraćaju razne, a imaju prilike raditi s umirovljenicima, studentima, glumcima, političarima, a pod zadnje česte mušterije bile su im i osobe u samoizolaciji.
“Prvenstveno stoji to da svaka životinja, odnosno ljubimac može biti naš klijent te da se svakome od njih posvećujemo individualno, čak i onda kada nam vlasnik za ljubimca tvrdi da je agresivan i nemoguć. Imali smo primjere gdje smo čuvali pse korištene za borbe jer ih je konkurencija odbila. Sa svim ljubimcima smo izašli na kraj.
Isto tako svakom vlasniku, kako bi mogli poraditi sa svojim psom, ukažemo na probleme i nepravilnosti odgoja ili ih uputimo licenciranim dreserima pasa. Također, u vrtiću imamo i pse koji primaju različite terapije”, dodala je naša sugovornica.
Svjesno preuzimaju svaki rizik, a rizik od neuspjeha nameće se i svakome tko se odluči pokrenuti nešto svoje. S novom i neisprobanom djelatnosti taj rizik postaje još nešto veći, no da to Sašu nije spriječilo u napretku govori i činjenica da u ovom trenutku nije sama.
Trenutno zapošljava 4 osobe na ugovor na neodređeno, a ovisno o opsegu posla, surađuju i sa studentima preko studentskog ugovora. Saša je i sama započela kao studentica. Otvaranje firme stajalo ju je nekih 100-tinjak kuna, uz popratne troškove, no kako ističe, iz njene perspektive, najvažniji je poslovni plan koji ideju mora učiniti održivom.
Da su oni uvijek nekoliko koraka naprijed govori i činjenica da su nedavno na hrvatsko tržište plasirali i Njuškawac, igračku za pse koja je u svijetu već uvelike prepoznata.
“To je proizvod koji se u svijetu koristi godinama. Uglavnom smo ga za svoje pse naručivali izvana, no budući da kod nas nije toliko zastupljen, odlučili smo ga raditi za naše klijente. Kako je interes za proizvodom naglo porastao, proizvod smo stavili na web shop stranice naše firme i tu je krenula velika zainteresiranost te ga danas šaljemo po cijeloj Hrvatskoj.
Isto tako, budući da su aktivnosti pasa zbog Covid epidemije bile smanjene, kako bi ih bolje zabavili i mentalno umorili, u firmi smo koristili Njuškawce koji su tako postali i službena igračka naše firme”, rekla je Španović.
Ugovori s brendovima
Cijela situacija koja je nastala koronavirusom, reflektirala se i na njihovo poslovanje, no predanim radom i iz te situacije uspjeli su izvući najbolje.
“Dolaskom Covida te potresom u Zagrebu promet je pao, no broj osoba u (samo)izolaciji nas je spašavao, jer smo imali povećanu potražnju za šetnjama i čuvanjima. Snalazili smo se na sve načine pa smo tako u psećem vrtiću imali organizirane tematske partyije za pse.
Ako se već ljudi ne mogu družiti, da se bar njihovi psi druže. Također, plasirali smo novi proizvod firme Njuškawac i potpisali ugovore s mnogim brendovima.
Mislim da u ova ružna vremena, kako bi se maknuli od politike, stožera i potresa, ljude vesele i naše objave na društvenim mrežama vezane za ljubimce”, zaključila je vlasnica i direktorica poduzeća Pets Only Saša Španović.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu