Obiteljskom obrtu Imanje Kapronca iz Legrada u Podravini koji proizvodi domaće sokove već godinama pristižu priznanja iz Londona na natjecanju Great Taste. Priča o Kapronci počinje 2012. kad su otvorili OPG Pavlic Senka i izašli na tržište sa sirupom od bazge napravljenim prema starom obiteljskom receptu.
“Nakon mnogobrojnih slijepih degustacija i sitnih podešavanja maminog recepta, odlučili smo da smo spremni za prvu veliku berbu bazge, no vrlo brzo smo naučili da nije jednako napraviti odličan sirup od bazge u malom i u velikom “loncu” te smo prvu rundu morali baciti.
Nakon pet godina skupljanja iskustava i kontinuiranog usavršavanja proizvodnog procesa otvorili smo obiteljski obrt Imanje Kapronca, napravili kompletan redizajn i rebrending, uveli dva nova okusa malinu i mentu i bilI spremni za prvu prijavu na Great Taste sa sirupom od bazge.
Nagrade iz Londona naš su najveći ponos, pogotovo kada znate koliko su strogi kriteriji i kakve detalje su profesionalni Great Taste degustatori sposobni prepoznati. Zbog toga se i smatra jednom od najprestižnijih nagrada, tzv. Oscar u svijetu hrane i pića.
Prošle godine prijavljeno je oko 12.800 proizvoda iz 106 zemalja, a konkurencija je izrazito jaka jer su to gotovo sve “craft” proizvodi od manjih proizvođača kao što smo mi.
Osvojili smo i titulu Great Taste proizvođača JER kontinuirano od 2017. godine osvajamo Great Taste zvjezdice za naše Kapronca proizvode”, otkriva Zvonimir Pavlic, vlasnik Imanja.
Novi artikl i rast prihoda 35%
Danas imaju šest proizvoda, sokove proizvode bez aditiva, a uz malinu, mentu i bazgu koriste samo šećer i limunsku kiselinu.
Proizvodnja je smještena u Legradu koji je 15 minuta vožnje od Koprivnice (Kapronca je inače mađarski naziv za Koprivnicu), a trenutačni kapacitet im je 2000 boca sirupa ili 3000 bočica soka dnevno. Lani su na tržište izbacili novi artikl – gotovi sok u staklenim bočicama od 290 mililitara.
Inače, Kapronca sirupi mogu se kupiti u Intersparu, odabranim SuperKonzumima, a gotovi sok u gotovo svim Super Konzum prodavaonicama. Surađuju i s manjim, specijaliziranim trgovinama kao što su Mrkvica, Juice box, Grga Čvarak, Dobri plac, uglavnom u Zagrebu i Splitu.
Online narudžbe primaju na Facebook i Instagram stranici, a na razini godine zabilježili su rast prihoda od oko 35% u odnosu na 2019.
Iz vlastitog uzgoja 75% sirovina
“Trenutačno surađujemo s ograničenim brojem ugostitelja što je i očekivano jer smo uveli novi proizvod za ugostiteljstvo u vrijeme najveće nesigurnosti i kada mjesecima nije ništa radilo. Od poznatijih možemo spomenuti lanac burger restorana Submarine burger s kojim surađujemo od prve bočice gotovog soka.
Najviše partnera imamo u Zagrebu, a od hotelskih lanaca imamo ugovorenu suradnju sa Jadran Crikvenicom, Maistrom i Arenom i drugima. Zajedno sa našim distributerom Sana delikatese aktivno radimo i na drugim hotelima i većim kampovima, ali još uvijek su svi oprezni i čekaju rasplet situacije s koronom”, kaže Pavlic.
Upravo je mjesec svibanj razdoblje cvata bazge i njene berbe, koja traje do lipnja. Njihova plantaža ima nešto više od dva hektara, na njoj raste oko 1100 stabala bazge, mentu također imaju samo iz vlastitog uzgoja, a jedino malinu kupuju od jedne veće domaće tvrtke.
Kako ističe Pavlic, iako još nisu ostvarili suradnje s lokalnim OPG-ovima nadaju se da će ove godine uspjeti barem djelomično nabaviti malinu upravo od lokalnih proizvođača. Pohvalio se i kako im je udio sirovina iz vlastitog uzgoja oko 70-75 posto.
“Najtraženija je svakako bazga, a to uopće ne čudi s obzirom na odličan okus i tradiciju koju ima u našim obiteljima. Mnogima je to najdraže piće iz djetinjstva, a mi smo najsretniji kad nam se kupci jave i oduševljeno nam kažu da je Kapronca bazga baš kao bakin sok koji su nekad pili”, otkriva Pavlic.
Već iduće godine planiraju proizvodnju s automatskom linijom za punjenje pomoću koje bi povećali dnevni kapacitet za dva-tri puta, a razmišljaju i o uvođenju dva nova okusa, no to će, kaže Pavlic, pričekati 2022. godinu.
“U planu imamo izgraditi vlastiti prostor za proizvodnju i skladištenje proizvoda jer smo trenutačno u unajmljenim prostorima u blizini Koprivnice, te povećati kapacitet i postići što veću automatizaciju proizvodnje, punjenja i pakiranja.
Bili bismo sretni kad bismo to uspjeli pomoću sredstava iz fondova EU, no nažalost dosad nismo imali sreće s natječajima. Uvijek smo bili premlada ili prestara firma, imali premalu ili preveliku ekonomsku veličinu ili neki drugi tehnički problem, ali ne odustajemo”, poručuje Zvonimir Pavlic.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu