Kaproncin sok osvaja trofeje u Londonu: Ukusan je kao bakin nekad

Autor: Marta Duić , 16. svibanj 2021. u 07:55
Vlasnik imanja Zvonimir Pavlic s obitelji/IVAN BRKIĆ

Obiteljski obrt iz Legrada u Podravini proizvodi prirodne voćne sokove i sirupe.

Obiteljskom obrtu Imanje Kapronca iz Legrada u Podravini koji proizvodi domaće sokove već godinama pristižu priznanja iz Londona na natjecanju Great Taste. Priča o Kapronci počinje 2012. kad su otvorili OPG Pavlic Senka i izašli na tržište sa sirupom od bazge napravljenim prema starom obiteljskom receptu.

“Nakon mnogobrojnih slijepih degustacija i sitnih podešavanja maminog recepta, odlučili smo da smo spremni za prvu veliku berbu bazge, no vrlo brzo smo naučili da nije jednako napraviti odličan sirup od bazge u malom i u velikom “loncu” te smo prvu rundu morali baciti.

Nakon pet godina skupljanja iskustava i kontinuiranog usavršavanja proizvodnog procesa otvorili smo obiteljski obrt Imanje Kapronca, napravili kompletan redizajn i rebrending, uveli dva nova okusa malinu i mentu i bilI spremni za prvu prijavu na Great Taste sa sirupom od bazge.

Nagrade iz Londona naš su najveći ponos, pogotovo kada znate koliko su strogi kriteriji i kakve detalje su profesionalni Great Taste degustatori sposobni prepoznati. Zbog toga se i smatra jednom od najprestižnijih nagrada, tzv. Oscar u svijetu hrane i pića.

Prošle godine prijavljeno je oko 12.800 proizvoda iz 106 zemalja, a konkurencija je izrazito jaka jer su to gotovo sve “craft” proizvodi od manjih proizvođača kao što smo mi.

Osvojili smo i titulu Great Taste proizvođača JER kontinuirano od 2017. godine osvajamo Great Taste zvjezdice za naše Kapronca proizvode”, otkriva Zvonimir Pavlic, vlasnik Imanja.

Novi artikl i rast prihoda 35%

Danas imaju šest proizvoda, sokove proizvode bez aditiva, a uz malinu, mentu i bazgu koriste samo šećer i limunsku kiselinu.

Proizvodnja je smještena u Legradu koji je 15 minuta vožnje od Koprivnice (Kapronca je inače mađarski naziv za Koprivnicu), a trenutačni kapacitet im je 2000 boca sirupa ili 3000 bočica soka dnevno. Lani su na tržište izbacili novi artikl – gotovi sok u staklenim bočicama od 290 mililitara.

Ima ih u trgovačkim lancima i manjim specijaliziranim dućanima, Submarineu, hotelskim lancima na Jadranu…/IVAN BRKIĆ

Inače, Kapronca sirupi mogu se kupiti u Intersparu, odabranim SuperKonzumima, a gotovi sok u gotovo svim Super Konzum prodavaonicama. Surađuju i s manjim, specijaliziranim trgovinama kao što su Mrkvica, Juice box, Grga Čvarak, Dobri plac, uglavnom u Zagrebu i Splitu.

Online narudžbe primaju na Facebook i Instagram stranici, a na razini godine zabilježili su rast prihoda od oko 35% u odnosu na 2019.

Iz vlastitog uzgoja 75% sirovina

“Trenutačno surađujemo s ograničenim brojem ugostitelja što je i očekivano jer smo uveli novi proizvod za ugostiteljstvo u vrijeme najveće nesigurnosti i kada mjesecima nije ništa radilo. Od poznatijih možemo spomenuti lanac burger restorana Submarine burger s kojim surađujemo od prve bočice gotovog soka.

Najviše partnera imamo u Zagrebu, a od hotelskih lanaca imamo ugovorenu suradnju sa Jadran Crikvenicom, Maistrom i Arenom i drugima. Zajedno sa našim distributerom Sana delikatese aktivno radimo i na drugim hotelima i većim kampovima, ali još uvijek su svi oprezni i čekaju rasplet situacije s koronom”, kaže Pavlic.

Upravo je mjesec svibanj razdoblje cvata bazge i njene berbe, koja traje do lipnja. Njihova plantaža ima nešto više od dva hektara, na njoj raste oko 1100 stabala bazge, mentu također imaju samo iz vlastitog uzgoja, a jedino malinu kupuju od jedne veće domaće tvrtke.

Kako ističe Pavlic, iako još nisu ostvarili suradnje s lokalnim OPG-ovima nadaju se da će ove godine uspjeti barem djelomično nabaviti malinu upravo od lokalnih proizvođača. Pohvalio se i kako im je udio sirovina iz vlastitog uzgoja oko 70-75 posto.

“Najtraženija je svakako bazga, a to uopće ne čudi s obzirom na odličan okus i tradiciju koju ima u našim obiteljima. Mnogima je to najdraže piće iz djetinjstva, a mi smo najsretniji kad nam se kupci jave i oduševljeno nam kažu da je Kapronca bazga baš kao bakin sok koji su nekad pili”, otkriva Pavlic.

Već iduće godine planiraju proizvodnju s automatskom linijom za punjenje pomoću koje bi povećali dnevni kapacitet za dva-tri puta, a razmišljaju i o uvođenju dva nova okusa, no to će, kaže Pavlic, pričekati 2022. godinu.

“U planu imamo izgraditi vlastiti prostor za proizvodnju i skladištenje proizvoda jer smo trenutačno u unajmljenim prostorima u blizini Koprivnice, te povećati kapacitet i postići što veću automatizaciju proizvodnje, punjenja i pakiranja.

Bili bismo sretni kad bismo to uspjeli pomoću sredstava iz fondova EU, no nažalost dosad nismo imali sreće s natječajima. Uvijek smo bili premlada ili prestara firma, imali premalu ili preveliku ekonomsku veličinu ili neki drugi tehnički problem, ali ne odustajemo”, poručuje Zvonimir Pavlic.

Komentirajte prvi

Još vijesti

New Report

Close