Joshua Čirjak, 23-godišnjak koji je rođen i odrastao u Kanadi, nedavno se vratio u Hrvatsku te je u suradnji s njemačkim biljnim likerom na tržište je izbacio novu limited kolekciju.
Meister the Creativity kolekcija se sastoji od 50 paketa u kojima dolaze hoodica i jedinstvena traka koja će u fokus staviti ono bitno – komuniciranje identiteta pomoću odjeće koju je moguće personalizirati.
U razgovoru za Poslovni dnevnik Joshua je otkrio kako se odlučio vratiti, kako posluje njegov obrt i kakvi su mu planovi.
Kanadski san ste zamijenili onim hrvatskim. Kako je započela ta priča?
Prije godinu dana sam se iz Kanade vratio u Hrvatsku kako bih otvorio svoj prvi obrt – IUTD Studios. Želja mi je bila otvoriti nešto svoje ovdje pa sam čekao da završim studij u Kanadi kako bih se vratio. IUTD (I Used to Dream) Studios je brend koji slavi snove svih “drugačijih” pa je cilj odjeće koju kreiram inspirirati ljude da svoje najveće, najluđe snove pretvore u stvarnost.
Iza svega stoji spoznaja koliko velik utjecaj dobar outfit može utjecati na ljudsku psihu, stav i motivaciju. Brend sam započeo sa 17 godina, nakon prvog puta na Island. Prijatelj i ja smo dijelili taj san, no dugo nismo ništa poduzimali po tom pitanju.
Donijeli smo odluku da ćemo svake subote slati upite različitim tvrtkama u Islandu kako bismo dobili besplatno putovanje. Poslali smo preko 200 mailova i primili 200 negativnih odgovora sve dok nismo dobili pozitivan mail od jedne tvrtke koja je odlučila platiti cijelo putovanje za jedan promo video.
Tada, sa 17 godina, ostvarili smo ono što se činilo nedostižno. Prije velikog puta, brzinski smo otišli u trgovinu po black hoodie na koji smo isprintali tekst “I Used to Dream”. Brend trenutno čini nekoliko vanjskih suradnika i ja, radimo i s Dujom Stojakom, iz Splita kojeg je svojedobno prepoznao i Forbes magazine.
Kakva je za vas bila ova godina, što ju je u poslovnom smislu obilježilo osim korone?
Još od putovanja na Island 2017.godine znao sam da u 2020. želim lansirati prve proizvode. IUTD Studios pokrenut je u kriznoj, pandemijskoj godini što samo dokazuje da je svaki san moguće ispuniti – ako to dovoljno jako želite.
Od početka smo kontinuirano rasli, a ostvarili smo i dvije važne suradnje. Jake Paul i David Dobrik, dvije najpopularnije zvijezde društvenih mreža, već sada nose našu odjeću.
U 2020. godini smo stvorili i prvu kolekciju koja se sastoji od džempera, kape i četiri košulje, a objavili smo i suradnju s hrvatskim YouTuberom Pavom Elezom. Ovu godinu je obilježila i suradnja s Jägermeisterom i naša nova Meister the Creativity kolekcija.
Kako nastaju vaši proizvodi i koji su mehanizmi skriveni iza kreativnih komada s IUTD potpisom?
Trenutno sve prototipove izrađujem, šivam i tiskam u svom ateljeu u Zadru, a zatim ih šaljem u Kinu na masovnu izradu. Kina je nevjerojatna za sve kreativce jer ima milijune rješenja za svaku potrebu – od tkanina, preko gumba i patentnih zatvarača, pa sve do novih metoda tkanja.
Što je iz IUTD asortimana najtraženije?
Prvi proizvod koji smo izdali bio je i najpopularniji: rola ljepljive trake. Osmislili smo ju kao alat za izražavanje kreativnosti tržišta. S trakom ljudi mogu postati umjetnici i sve mogu personalizirati.
Ljudi su ju koristili za pokrivanje svojih maski za telefone, skateboarda, prtljage, prijenosnih računala, ali i odjeće. Ti su artikli rasprodani u roku od nekoliko dana, a na cijeloj priči nastala je i suradnja s Jägermeisterom.
Kako je došlo do suradnje s Jägermeisterom i kakve su reakcije tržišta na novu, limitiranu hoodicu?
Suradnja je započela je još u rujnu, a od početka sam se zaljubio u projekt. U cijelom procesu imao sam potpunu kreativnu slobodu i kontrolu nad gotovo svim aspektima suradnje – od početne ideje, do dizajna, priče, vizuala, fotografija, Instagram filtera, promo videa i animacija. Sve je organizirano i stvoreno na viziji koju u potpunosti dijelim s Jägermeisterom.
Ono što hoodicu čini tako posebnom i traženom je to što je logotip “Meister” kreiran korištenjem pravog Jägermeistera. S obzirom na to, kolekcija se može promatrati kao pravo utjelovljenje suradnje.
To je i ono što ovu suradnju iz modne kolekcije pretvara u poziv na oslobađanje kreativnosti i poticaj svima onima čije su ideje i snovi pogrešno shvaćeni – da krenu za njima.
Ljudi vole hoodice i kreativnu slobodu, a još više vole kada iza odjevnog komada kojim se mogu igrati stoji i priča. Hoodice su bile odjevni predmet kojim smo započeli IUTD priču pa mislim da se ljudima sviđa ta poveznica.
Koji su vam ciljevi za 2022.?
U 2022. želimo postati najbolji streetwear brend u Hrvatskoj i proširit ćemo se na internacionalno tržište. Želimo izgraditi brend i priču iza njega, želimo okupiti zajednicu kreativaca koji će u IUTD-u vidjeti onog prijatelja koji ih uvijek potiče i ohrabruje da dosegnu sve one snove o kojima sanjaju.
U budućnosti definitivno vidim IUTD Studios u kontekstu pop-up shopova ili izložbenih prostora i trgovina.
Definitivno razmišljamo o neortodoksnim načinima prodaje naših proizvoda. Još jedan veliki cilj koji imamo za 2022. je pronaći našeg prvog trgovca i proširiti se izvan granica Hrvatske.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu