Smart Industry
Strategija poželjnog poslodavca

Kako privući najbolje zaposlenike

Kad ulažete u edukaciju, zaposlenicima dajete resurse koji su im potrebni da se osjećaju samouvjereno.

PD VL native tim
15. rujan 2021. u 22:00
Tvrtka je dobra koliko i njezini zaposlenici/SHUTTERSTOCK

Biti u stanju privući, zaposliti i zadržati stručne zaposlenike nikada nije bilo toliko važno za uspjeh kao što je danas, posebno u ICT sektoru i industrijskim tvrtkama. Potraga za vrsnim inženjerima i developerima za neke se čini poput svetog grala.

Zbog sve veće upotrebe tehnologije posljednjih godina, ljudi imaju pristup ogromnom izvoru informacija, više nego ikad prije. Kada tražitelji posla započnu svoju karijernu potragu tražeći svoje idealno zaposlenje, istraživanje prvo kreće od ispitivanja poznanika i pretrage na internetu. Ako niste radili na svom ugledu kao poslodavac, mogli bi pronaći svašta.

Često će njihove pretrage biti: ‘Najbolje tvrtke za raditi u 2021. godini’ ili ‘Najbolji poslodavci u X industriji’. Zato je ugled tvrtke kao poslodavca (Employer brand) postao važniji nego ikad. Čak 86 posto radnika ne bi se prijavilo na oglas za posao niti nastavilo raditi za tvrtku koja ima loš ugled kod bivših zaposlenika ili javnosti.

Što je Employer branding

Employer branding je puno više od promotivnih kampanja i oglasa koje imaju tendenciju prikazati stvari ljepšima nego što jesu. On znači prvenstveno posloženost internih procesa i istinsko zadovoljstvo i angažiranost trenutnih zaposlenika. A to uvijek vodi iskrenoj promociji, jer zadovoljni zaposlenici su najbolji ambasadori tvrtke.

Jedna od tvrtki koja je na vrijeme prepoznala kako su za uspjeh važni najbolji ljudi je i CADCAM Grupa.

Nakon uspješnog poslovanja u regiji već 30 godina i s ugledom kod klijenata kao stručnjaka za digitalnu transformaciju i sistem integraciju u proizvodnim industrijama, shvatili su da za ostvarenje svoje vizije i ciljeva moraju uložiti u zaposlenike i svoj brend kao poslodavca.

86

posto radnika neće se prijaviti za posao u firmi koja ima loš ugled

Zato su krenuli u proces izrade strategije poželjnog poslodavca (Employer Branding) u suradnji s konzultantskom tvrtkom Razum kako bi mogli prenijeti potencijalnim zaposlenicima atraktivnu i autentičnu poruku koja će preživjeti obilje informacija i izdvojiti ih od konkurencije.

Dobra komunikacija prema ciljanim kandidatima važna je za izgradnju brenda dobrog poslodavca. Kako bi privukli prave kandidate i osigurali da ostanu u organizaciji morali su definirati kakve ljude trebaju i što zaposlenici zaista žele. A to je proces koji je složen i intenzivan.

“Važna je bila učinkovita suradnja između ljudskih resursa i marketinškog odjela kako bi se stvorio jedinstveni brend, ali i posvećenost nas menadžmenta da se na najbolji način potvrdi kako je za uspjeh najvažniji pravilan odabir pravih zaposlenika. I njihovo uklapanje u organizacijsku kulturu”, rekao je Zlatko Šimunec, vlasnik CADCAM Grupe.

Od transparentnih oglasa za posao do modernog i brzog recruitment procesa, CADCAM Grupa je krenula svim snagama u izgradnju svog ugleda prema najvećim stručnjacima u regiji. Iako je izgradnja brenda poželjnog poslodavca dug proces, rad na tome već je donio konkretne rezultate u vidu da im se gotovo tri puta povećao broj kandidata koji su se javili na oglase za posao.

Nova direktorica financija CADCAM Grupe, Ksenija Sambolek, kada smo je upitali zašto je odabrala baš ovu tvrtku za svog novog poslodavca kazala je kako je, iako je financijaš, prvo privukla CADCAM-ova usmjerenost prema novih tehnologijama.

“A ono što me osvojilo je pozitivna i ugodna atmosfera koja se vidjela već od prvog kontakta u procesu zapošljavanja. Sada kada sam već neko vrijeme član tima, rekla bih da je najveća prednost prostor za razvoj i napredak ulaganjem u zaposlene i njihovu edukaciju”, istaknula je Ksenija Sambolek.

Kad ulažete u edukaciju, zaposlenicima dajete resurse koji su im potrebni da se osjećaju samouvjereno. Također im pokazujete da vam je stalo do njihovog dugoročnog uspjeha. Kad zaposlenici znaju da ste na njihovoj strani, veća je vjerojatnost da će ostati dugo kod vas.

A kada ste u njih uložili mnogo u pogledu edukacije i iskustva rada na projektima s poznatim klijentima, njihov odlazak može biti veliki problem. Kao najveća prednost rada u CADCAM-u od strane zaposlenika navedena je obveza da se 20 posto radnog vremena posveti edukaciji i učenju. Zato je rečenica kojom se vode u CADCAM Grupi prilikom zapošljavanja: Nije nam važno samo ono što znate, već i ono što možete naučiti.

A da je to dobar pristup govori i Gallupovo istraživanje o milenijalcima iz 2016. (koji će, prema nekim procjenama, činiti 75 posto radne snage do 2025.) gdje se naglašava vrijednost osposobljavanja zaposlenika; ogromnih 87 posto ispitanika reklo je da su mogućnosti učenja glavni faktor u zadovoljstvu poslom.

Program razvoja zaposlenika

Vaša je tvrtka dobra samo koliko i njezini zaposlenici, a ako želite biti vrhunski dobivanje sjajnih zaposlenika mora biti glavni prioritet. Kvalitetan program razvoja zaposlenika privući će vrhunske stručnjake. Ljude koji su dobri u onome što rade privlače tvrtke koje u njih ulažu.

S time se slaže i Jasmin Juranić, novi Senior konzultant u CADCAM Grupi. “Svoj odnos s CADCAM Grupom započeo sam još kao student na praksi i kod njih dobio priliku i za prvi posao. Nakon osnovnih praktičnih znanja i rada na projektima, posvetio sam se drugim izazovima, no vrata su mi uvijek bila otvorena.

Zato sam se nakon završenog doktorskog studija na Fakultetu strojarstva i brodogradnje odlučio ponovo priključiti timu. To govori dovoljno o kvaliteti tima i atraktivnosti posla i projekata koje radimo. Fokusirani smo na transformaciju proizvodnih procesa u sklopu Industrije 4.0, a moja znanja i vještine su kompatibilne s vizijom tvrtke. Najbolje od svega radi se na razvoju i napredovanju svakog zaposlenika, a znanja koja ovdje možete dobiti ne možete nigdje drugdje u regiji”, kazao je Juranić.

Ljudi su ključni za uspjeh, tako da je privlačenje i zadržavanje pravih ljudi nevjerojatno važno za ostvarenje poslovnih ciljeva. Posebno u proizvodnim i industrijskim tvrtkama koje se sporije prilagođavaju brzim tehnološkim promjenama i digitalnoj transformaciji. Svaka tvrtka ima na tržištu ugled kao poslodavac. Je li on pozitivan ili negativan ovisi o vama. Jedino pitanje je – jeste li spremni raditi na tome?

* Sadržaj omogućila CADCAM Grupa

New Report

Close