Kako objašnavate činjenicu da su među najuspješnijim izvoznicima svake godine gotovo iste tvrtke?

Autor: Darko Bičak , 02. lipanj 2014. u 22:00
Stjepan Sever, Metalac Sever

Stjepan Sever razloge tome vidi u činjenici da vrlo malo poduzetnika ulazi na strana tržišta.

Iako mnogi govore da je posao u izvozu nešto "super" jako malo poduzetnika se usudi u to ući. To je "kruh sa sedam kora".

Naravno da može biti profitabilan ako imate kvalitetu i kvantitetu, a koja pak onda znači nisku cijenu. S druge strane, ako kvaliteta nije europska, lako vam se može dogoditi da vam naručitelj vrati robu i da vaša suradnja bude ugrožena. Sve je to veliki rizik. 

Smatrate li da je lakše poslovati u Hrvatskoj ili u izvozu?
Ako imate konkurentan proizvod, europsko tržište će vas prihvatiti. Činjenica je da vi za većinu proizvoda možete u izvozu postići manju cijenu nego ovdje. No, Hrvatska je tržište od nešto više od četiri milijuna ljudi i teško samo tu možete poslovati. S druge strane, mnogi poduzetnici se boje rizika koje donosi izvoz. Kao što se mnogi, iako nezadovoljni svojim poslom, ne mogu odvažiti u kretanje u privatne vode, tako i poduzetnici koji rade samo u Hrvatskoj često nemaju snage napraviti korak prema izvozu.    

Koje su glavne razlike između poslovanja na domaćem tržištu i onom u EU?
U Hrvatskoj se mnogi poslovi dobivaju na način da kvaliteta i cijena nisu ključni za izbor. To dijelu gospodarstva odgovara. Ponekad je teško naplatiti robu ili usluge u našoj zemlji. Tu opet na vidjelo dolazi kreativnost naših menadžera. U Europskoj uniji je to nezamislivo i znaju se jasni kriteriji.  

Komentirajte prvi

New Report

Close