Smisao diplomacije je da bude prethodnica i pomoć prilikom otvaranja tržišta domaćim gospodarstvenicima.
Po mojem mišljenju način na koji to rade ekonomski jake i razvijene zemelje je dobar put da diplomacija ima svoju gospodarsku misiju. Kao kompanija koja izvozi na japansko tržište, mogu reći da je Japan izrazito teško tržište za "otvoriti". Radi se o komparativno visoko razvijenom tržištu, visoke kupovne moći na kojem prolaze skuplje kategorije proizvoda.
Kako izgleda proces 'otvaranja' inozemnog tržišta iz perspektive domaćeg proizvođača?
Otvaranje tržišta je dugotrajan i kompliciran proces koji traje i duže od godine dana. Naši ljudi ostvaruju stotine potencijalnih kontakata, a oni ključni izmjenjuju se na velikim međunarodnim gospodarskim sajmovima, poput onog u Kölnu ili Parizu. Kraš je jedna od rijetkih velikih kompanija koja unatoč krizi nije zanemarila izlaske na sajmove i upravo smo kontakt s tim tim tržištem ostvarili na jednom takvom sajmu.
Bi li vam pomoglo u izlasku na strano tržište da ste bili pozvani kao dio diplomatske delegacije prilikom posjeta visokog predstavnika Vlade ili premijera?
S obzirom na proces otvaranja tržišta kada se ide u posjet stranoj zemlji put se priprema mjesecima unaprijed. Inozemno tržište i navike tamošnjih kupaca se moraju unaprijed istražiti, vidjeti treba li prilagođavati vaš proizvod kvalitetom ili okusom, dobro se marketinški pripremiti. Kad idemo na put, idemo ciljano razgovarati kao industrija s industrijom i tada moraju biti prisutni ljudi koji se na operativnoj razini bave otvaranjem tržišta. No, strateške gospodarske pripreme i pomoć izvozu moraju biti potpomognute diplomacijom.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu