Kako komentirate premijerov gospodarski put u Japan bez ijednog domaćeg gospodarstvenika?

Autor: Ana Blašković , 15. lipanj 2015. u 22:00
Marica Vidaković, Kraš

Marica Vidaković smatra da je smisao diplomacije da bude prethodnica i pomoć prilikom otvaranja tržišta domaćim gospodarstvenicima.

Smisao diplomacije je da bude prethodnica i pomoć prilikom otvaranja tržišta domaćim gospodarstvenicima.

Po mojem mišljenju način na koji to rade ekonomski jake i razvijene zemelje je dobar put da diplomacija ima svoju gospodarsku misiju. Kao kompanija koja izvozi na japansko tržište, mogu reći da je Japan izrazito teško tržište za "otvoriti". Radi se o komparativno visoko razvijenom tržištu, visoke kupovne moći na kojem prolaze skuplje kategorije proizvoda.

Kako izgleda proces 'otvaranja' inozemnog tržišta iz perspektive domaćeg proizvođača?
Otvaranje tržišta je dugotrajan i kompliciran proces koji traje i duže od godine dana. Naši ljudi ostvaruju stotine potencijalnih kontakata, a oni ključni izmjenjuju se na velikim međunarodnim gospodarskim sajmovima, poput onog u Kölnu ili Parizu. Kraš je jedna od rijetkih velikih kompanija koja unatoč krizi nije zanemarila izlaske na sajmove i upravo smo kontakt s tim tim tržištem ostvarili na jednom takvom sajmu. 

Bi li vam pomoglo u izlasku na strano tržište da ste bili pozvani kao dio diplomatske delegacije prilikom posjeta visokog predstavnika Vlade ili premijera?
S obzirom na proces otvaranja tržišta kada se ide u posjet stranoj zemlji put se priprema mjesecima unaprijed. Inozemno tržište i navike tamošnjih kupaca se moraju unaprijed istražiti, vidjeti treba li prilagođavati vaš proizvod kvalitetom ili okusom, dobro se marketinški pripremiti. Kad idemo na put, idemo ciljano razgovarati kao industrija s industrijom i tada moraju biti prisutni ljudi koji se na operativnoj razini bave otvaranjem tržišta. No, strateške gospodarske pripreme i pomoć izvozu moraju biti potpomognute diplomacijom. 

Komentirajte prvi

New Report

Close