Naši podaci govore da je došlo do jako malog rasta prodaje u proteklom mjesecu, u odnosu na siječnja 2014.
Činjenica je da se mnoge prodaje s kraja prošle godine realiziraju i bilježe tek u siječnju zbog manje starosti automobila prilikom prodaje u budućnosti. Mnogi podaci o prodajama iz bivšeg razdoblja dolaze na obradu za mjesec ili dva, tako da je moguće da je zbog statistističke metode u ponekoj analizi pokazano da je došlo do ozbiljnijega rasta prodaje u siječnju.
Prošle je godine zabilježen rast prodaje od 22 posto na godišnju razini? Je li se taj trend prenio i u ovu godinu?
Činjenica jest da je prošle godine zabilježen znatan rast prodaje automobila u Hrvatskoj, no bojim se da nije riječ o klasičnoj kupnji automobila, što bi govorilo o rastu životnoga standarda. Naime, na taj rast utjecala su tri faktora: obnova državnog voznog parka, javni natječaj Ine za automobile te velika nabava rent-a-car kuća. Ako vam samo jedna tvrtka, u konkretnom slučaju Ina, naruči 1800 automobila, na malom hrvatskom tržištu to čini pet posto ukupne prodaje. Rent-a-car kuće pak kupe auto, koriste ga tijekom ljetne turističke sezone, a onda ga prodaju poznatom dobavljaču u inozemstvo. Stoga smatram da je klasična prodaja autmobila u maloprodaji i dalje u velikoj recesiji.
Očekujete li ove godine kakav oporavak, makar i statistički?
Ne mislim da bi ove godine trebalo biti većih pomaka nabolje. Malo bi situaciju moglo eventualno popraviti najavljeno ukidanje većine trošarina, prema čemu bi ostale samo one vezane uz CO2.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu