“Prodaja Avenue Malla zdrava je poslovna logika”

Autor: Ana Blašković , 26. ožujak 2015. u 15:28
Vedrana Likan, Colliers International

Poljski GTC odlučio je učiniti ono što je većina developera već napravila u proteklih nekoliko godina.

Kako komentirate odluku GTC-a da rasproda projekte izvan glavnih gradova, pa i osječki Avenue Mall?,  pitali smo Vedranu Likan iz Colliers Internationala.
Poljski GTC odlučio je učiniti ono što je većina developera već napravila u proteklih nekoliko godina, primjerice Trgigranit je taj proces pokrenuo još 2009. godine, kad je kriza počela.

U usporedbi s ostalima u regiji, GTC u principu kasni s promjenom strategije i odlukom da se fokusira na domicilno tržište (Poljsku) i najprofitabilnije projekte. Trenutak zašto se to događa baš sada povezan je vjerojatno s promjenom većinskog vlasnika, koja se dogodila prošle godine, kao i ostvarenim gubicima.

Dakle, prodaja ne dolazi kao iznenađenje?
Ne, zapravo je posrijedi očekivana odluka i zdrava poslovna logika. Riječ je o tome da najveće gubitke stvaraju upravo sekundarna tržišta, zbog čega su developeri odlučili izvaditi iz portfelja projekte gubitaše s tih tržišta što prije i uz najbolju moguću cijenu. 

Koliko su danas interesantne investicije u šoping centre u Zagrebu i regiji? Je li došlo do zasićenja tržišta?
Ulaganje u retail i dalje je interesantno ulagačima. Ono za što nema interesa su greenfield ulaganja, koja podrazumijevaju pokretanje projekata iz nule, već 'brownfield' investicije u započete, a danas manje ili više uspješne, projekte. Investitore zanimaju postojeći projekti kojima je potrebna veća injekcija kapitala. Baš zato što novih projekata na našem tržištu neće biti skoro, a postojeći retail centri posluju uspješno zahvaljujući snažnim brendovima koji su u proteklih nekoliko godina ušli i još uvijek snažno ulaze na naše tržište. Imamo objektivne pokazatelje da će među ulagačima ove i iduće godine biti zanimanja za šoping centre. 

Komentirajte prvi

New Report

Close