Daleko je to od potrošnje iz 2008. godine, naime baza je niska. Do tog opravka je svakako došlo i zbog promjena voznih parkova i oporavka koji bilježi i trgovina automobilima.
Ipak, svaki rast koji je manji od jedan posto je i dalje stagnacija, a ne stvarni rast. Ipak, takvo kontinuirano stagniranje je dobro za nas, Naravno tu je i turistička sezona koja za sada bilježi sjajne rezultate i sigurno će doprinijeti daljnjem rastu, a na taj broj će svakako utjecati i deflacija cijene nafte s kojom se suočavamo već treći tjedan zaredom.
Trgovci bilježe prosječno 2,1% veći realni promet. Predviđate li nastavak tog trenda?
Puno toga ovisi o sezoni, ali trgovci imaju direktan uvid i analiziraju strukturu te su ranije svjesni svakog pomaka, čak i onog malog. Bez obzira na deflaciju koja je primjetna i u prodaji hrane, potrošnja je ipak u kakvom-takvom porastu. U izvjesnom vremenu očekujem eksploziju od 3 do 4 posto.
S druge strane HGK ne vidi osjetnije pomake i predviđa rast za 2015. godinu od 1%. Koji su od navedenih podataka relevantniji i zašto?
HGK kao ozbiljan institucija vodi se ozbiljnim podacima, ali i onima koje dobivaju od samih trgovaca, Ako pogledate unatrag podatke s kojima HGK barata vidjet ćete da je prisutan problem niske baze. Oni raspolažu i sa širim izvorima podataka i prate svjetske trendove, dok su trgovci ipak oni koji su optimističniji, No, stvarnost je takva da je riječ o stagnaciji. Kad si s glavom iznad površine vode bolje je nego kad si ispod površine, tako da je svaki optimizam opravdan i dobrodošao. Usto imamo i rekordnu turističku sezonu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu