Svi moraju jesti – ta jednostavna činjenica bila je pokretačka misao iza Wolta, inovativne aplikacije za dostavu hrane koja broji preko 1.5 milijuna korisnika. U Zagrebu su s radom krenuli prošle godine, a broj restorana u njihovoj ponudi već se udvostručio. Svoje povjerenje dali su im i oni koji se dosad nisu usudili dostavljati, a radi se o restoranima u samom vrhu hrvatske gastronomije. Najnoviji među njima je zagrebački Good Food, čiji burgeri i salate već odavno uživaju kultni status u hrvatskoj metropoli. No kako je uopće došlo do toga da startup iz Finske postane europski sinonim za brzu i kvalitetnu dostavu hrane?
Od ideje do kapitala u samo nekoliko mjeseci
Industrija hrane iznimno je slabo digitalizirana na svjetskoj razini, a to je uočio i Miki Kuusi, osnivač Wolta. Inspiriran vožnjom Uberom, zamislio je aplikaciju koja će u nekoliko klikova spojiti restorane s korisnicima, bez trošenja vremena i kompromisa u kvaliteti. Zajedno s petero prijatelja s različitim poslovnim iskustvima i kompetencijama ubrzo je razvio Wolt. S obzirom da je Kuusi poznato ime među nordijskim startupovima, prilikom prikupljanja kapitala financirale su ih i face poput predsjednika Nokie Riste Siilasmaa i osnivača Skypea Niklasa Zennströma. Ljubitelji hrane dobili su tako priliku iskusiti objed s pet zvjezdica u vlastitom domu, a restoranima su se otvorile nove marketinške prilike kroz profesionalne fotografije i prezentaciju putem kanala koji su im dotad bili nedostupni. Činjenica je da mnogi korisnici ne bi nikada došli do nekih restorana da oni nisu bili ponuđeni na Woltu. Dodatni benefit su i mnoga radna mjesta koja su se otvorila širenjem zone dostave i potragom za partnerima dostavljačima.
Po čemu je Wolt poseban?
Restorani u Zagrebu su do sad morali organizirati vlastitu dostavu, brinuti se o naplati i korisnicima. Wolt je svu logistiku preuzeo na sebe, a restoranima dao mogućnost da rade ono što najbolje znaju – spremaju jela. Korisnici, restorani i dostavljači okosnica su ove aplikacije koja je napravljena tako da svi oni budu zadovoljni. Korisnici mogu birati između dostave hrane na željenu lokaciju ili preuzimanja u restoranu, a plaćanje je omogućeno većinom kreditnih i debitnih kartica, kao i putem Apple Pay sustava.
U slučaju problema uvijek mogu kontaktirati službu za korisnike koja reagira unutar 30 sekundi. Restorani koji su se odlučili koristiti Wolt za dostavu svojih jela primijetili su povećanje prihoda, a njihova se hrana prevozi u posebnim kutijama koje održavanjem temperature osiguravaju kvalitetu hrane od spravljanja do konzumiranja. Dostavljači Wolta imaju karakteristične plave jakne zbog kojih su uvijek prepoznatljivi u prometu i sami mogu birati koje prijevozno sredstvo žele koristiti, ovisno o uvjetima na cesti. Cijeli proces u potpunosti je transparentan, pa tako aplikacija pruža uvid u trenutnu lokaciju narudžbe od spravljanja do izvršene dostave, te odbrojava iz minute u minutu.
Wolt osvaja hrvatsko tržište
U gradu u kojem su krenuli s poslovanjem, Helsinkiju, 35% populacije koristi se Wolt aplikacijom. Ništa lošije nije ni restoranima koji su postali njihovi partneri, jer nakon udruživanja ostvaruju 20 – 30% veće prihode. Zato ne čudi što se ovaj koncept poslovanja proširio na 15 zemalja i više od 45 gradova diljem Europe.
Potencijal ove ideje prepoznao je i časopis Wired koji je Wolt uvrstio među 100 najpopularnijih europskih startupova, a njihov dizajn nagradio je i Apple, postavivši ih na listu preporučenih aplikacija. Wolt je u Zagreb stigao 17.12.2018. godine i ostvario preko 20% tjednog rasta od svog pokretanja. Trenutno područje dostave je širi centar i zapadni dio grada, no ubrzo će biti obuhvaćeno i više gradskih četvrti, a za sve restorane i korisnike su osigurana sredstva za dodatnu promociju. Svaki novi korisnik uz primjenu koda VOLIMWOLT dobiva 30 kuna na svoj račun, a tijekom promotivnog razdoblja dostava putem Wolta u potpunosti je besplatna! Nastavi li se sve po planu, Wolt bi uskoro mogao zaživjeti i u ostalim gradovima Hrvatske.
Wolt aplikacija dostupna je na Google Play i App Storeu.