Iako je maslinovo ulje karakteristika gotovo cijeloga Mediterana, kao autohtoni hrvatski proizvod nije ni približno iskoristio tržišni potencijal. I dok se na policama domaćih supermarketa ćešće može pronaći španjolsko, grčko ili talijansko maslinovo ulje nego ono domaće, splitski poduzetnik Leopold Botteri odlučio je upravo na hrvatskom maslinovom ulju razviti danas već razgranati biznis.
Njegova tvrtka Uje poslovni je pothvat s kvalitetnom maloprodajnom i veleprodajnom mrežom usmjerenom ponajprije na prodaju maslinovog ulja i delikatesa isključivo hrvatskoga podrijetla. "Iako formalno još nismo izvozna tvrtka, držimo da je više od 50 posto naše proizvodnje izvoz jer su kupci u našim oleotekama, kojih je u ovom trenutku petnaest na obali, ponajprije strani gosti. Ponuda u oleotekama koje su pod našim upravljanjem ili u franšizi prilagođena je turistima koji iz Hrvatske žele ponijeti djelić Mediterana", objašnjava Botteri.
Botteri
Više od 50% proizvodnje je izvoz jer su kupci u oleotekama mahom turisti
Dva prodajna kanala
Iako je cijenom danas teško konkurirati supermarketima, taj poduzetnik smatra da ima prostora i za specijalizirane oleoteke koje, osim samog ulja, nude i priču o maslini. "Maslinovo je ulje moguće prodavati i u jednom i u drugom kanalu prodaju, ali uz posve drukčiji pristup. Mi kontinuirano rastemo i u jednom i u drugom segmentu. Kroz oleoteke prodajemo naš brand Brachia, ali i ostale premium brendove. Riječ je o proizvodima u luksuznoj ambalaži izuzetne kvalitete i u malim nakladama. U supermarketima pak trenutačno prodajemo naše maslinovo ulje Brachia u bocama od litre. I to ulje izuzetne je kvalitete, ali je cijenom prilagođeno ovom kanalu prodaje. Ono sada u maloprodaji stoji oko 80 kuna, čime je i dalje znatno skuplje od maslinovoga ulja iz uvoza, ali unatoč tome potražnja za tim proizvodom kontinuirano raste", navodi Botteri.
Doskaču sezonalnosti
Tvrtka Uje i njezin glavni brend Brachia osnovani su 2006. godine, objašnjava taj splitski uljar, kao svojevrsni odgovor Dalmacije na snažnu uljarsku revoluciju koja se događala u Istri. Batteri napominje kako su nekoliko godina postupno gradili imidž, ali bez značajnijih ambicija širenja tvrtke. "U posljednje četiri godine posvetio sam se Uju i u tome razdoblju svake godine ostvarujemo rast nešto veći od 30 posto godišnje", kaže Botteri, čija tvrtka je sa 2,52 milijuna kuna prihoda u 2008. došla na 12,2 milijuna u 2012. godini.Oleoteke Uje sa 15 su svojih prodavaonica i galerija prisutne duž cijele Jadranske obale te u Zagrebu. Činjenica je da su njihovi najzahvalniji kupci turisti, što pak znači da im je prodaja izrazito sezonalna. No, pod pritiskom tog modela, tvrtka je razvila i druge kanale prodaje, poput Brachie koja se prodaje u trgovačkim lancima. Uje je vlasnik brenda Nona koji se proizvodi u njihovu pogonu u Dugopolju.
"Brend Nona ne može se pronaći na policama naših oleoteka već isključivo u supermarketima. Na taj način pokušavamo osigurati prihode tijekom cijele godine. Uje, naravno, ima i bogatu ponudu poslovnih darova, koje nudimo prije blagdana, a razvili smo posljednjih godina i kvalitetnu suradnju s Croatia Airlinesom, za koji proizvodimo snackove i obroke putnicima na zrakoplovima.. Sve su to načini da "preživimo" zimu iako je ona u turizmu sve kraća, osobito u značajnijim turističkim središtima poput Splita i Dubrovnika, gdje smo snažno prisutni, a sezona traje po sedam mjeseci", kaže Leopold Botteri.
U inozemstvo franšizama
Uje je u prošloj godini ušlo i u segment ugostiteljstva, s kojim su izuzetno zadovoljni, a ove će godine nastaviti razvijati maloprodajnu mrežu otvaranjem novih oleoteka. Vlasnik i direktor tvrtke najavljuje kako će, nakon što završe priču sa domaćim tržištem u segmentu maloprodaje, razvijati mrežu i u inozemstvu, ali isključivo u franšiznom modelu. Uje je vlasnik i tvrtke Laboratorij okusa, koja za njih proizvodi cijeli asoritman koji se prodaje u njihovoj distribuciji. Zahvaljujući razvoju Uja, raste i Laboratorij okusa, koji sada proizvodnju ima u malenom pogonu u Dugopolju pokraj Splita, ali vrlo intenzivno radi se i na gradnji male tvornice koja će biti smještena u općini Selca na otoku Braču. Kupljeno je zemljište, izradili su projektnu dokumentaciju i dobili lokacijsku dozvolu, a u tijeku je izrada glavnoga projekta, nakon čega će se aplicirati za sredstva Europske unije. Očekuje se da će do kraja godine početi gradnju tvornicu. Ti kapaciteti omogućit će Uju daljnji razvoj proizvoda i plasman brendova Brachia, Nona, Uje selekcija i Aroma mediterranea u inozemstvo. Tvornica će im omogućiti i proizvodnju premium robnih marki, što je posljednjih godina sve snažniji trend i na hrvatskome tržištu.
Uskoro novi kanal distribucije
Pripremaju adut za rast od 50-ak posto godišnje
Kontinuirano razvijaju nove proizvode i nove kanale distribucije. Uje je potkraj prošle godine potpisalo i vrlo važan ugovor za razvoj posve novoga kanala distribucije u Hrvatskoj, ali o tome još nekoliko mjeseci, dok projekt ne predstave s partnerima, ne žele detaljnije govoriti. "Riječ je o projektu zbog kojeg ćemo ove godine iskočiti iz našeg uobičajenog rasta od 30 posto i dosegnuti rast u odnosu na prethodnu godinu od pedesetak posto", najavljuje Leopold Botteri..
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.” supermarketima pak trenutačno prodajemo naše maslinovo ulje Brachia u bocama od litre. I to ulje izuzetne je kvalitete, ali je cijenom prilagođeno ovom kanalu prodaje”
oće reć da zajebava ljude i prodaje isto za više 😀
Uključite se u raspravu