Tradicionalne recepture i izvorne sirovine nerijetko su dobra formula za postavljanje temelja kod pokretanja novog biznisa, a Tvrtka Bura i sol jedna je od onih koja je u tome uspjela.
Osnovana je 2014. s ciljem proizvodnje i plasmana prvenstveno drniškog pršuta i drugih autentičnih delikatesnih proizvoda, a danas surađuju s dvadesetak dobavljača, a delicije prodaju u trgovini na zagrebačkoj Trešnjevci. Do kraja godine, kaže vlasnik Domagoj Marin, kupcima bi trebali ponuditi i web shop.
"Filozofija našeg posla zasniva se na njegovanju dalmatinskih tradicijskih proizvoda i njihovom obradom kroz moderne spoznaje o njima. Priča s proizvodnjom drniškog pršuta za mene nije slučajna jer nastavlja obiteljsku tradiciju započetu prije 40-ak godina", kaže. Prije no što se odlučio na vlastitu poslovnu priču, 20 godina je radio uglavnom za strane kompanije iz prehrambenog sektora. Na plasman domaćih delicija se odlučio jer, kaže, imamo bolje i kvalitetnije proizvode od onih koji dominiraju trgovačkim lancima.
Izvoz je najbolji sudac
"Prava vrijednost naših tradicijskih proizvoda se vidi tek kad ih počnemo izvoziti. Tek tada imamo pravu sliku koliko su oni originalni i koliko uistinu vrijede. Govorim iz iskustva, jer dobar dio naših pršuta ide na sve strane svijeta", kaže Marin. Osim robe iz vlastite proizvodnje, širom je otvorio vrata malim proizvođačima. Razvili su i nekoliko unikatnih proizvoda poput dimljene soli, čokolade s pršutom, maslina s češnjakom, paštete s pršutom i kvasine od višnje maraske.
"Potičemo male proizvođače da koriste stare recepture i izvorne sirovine, a naš zadatak je da ih prezentiramo krajnjem korisniku što kroz njihove vrijednosti, a što kroz samu uporabu. U stalnoj ponudi imamo stotinjak artikala". Pršut je najprodavaniji i čini oko 70% prometa, a dolazi iz obiteljske pršutane Marin u Drnišu. Rade boutique proizvodnju od 1000 komada godišnje. S obzirom na to da još koriste infrastrukturu koju su imali na početku, dvoje stalno zaposlenih i jedno prodajno mjesto, rast prometa je osjetan – 2015. su završili s pola milijuna kuna, a 2016. gotovo milijunom. Ipak, kaže Marin, razlika u poslovanju danas i na početcima ogromna jer je trebalo sve "posložiti".
Dobra godina
Sada kad su definirali asortiman, logistiku, razvili dodatne usluge, otvorili nove kanale i stekli stalnu klijentelu, rezultat bi trebao biti i rast prodaje od 20% kojeg očekuje u ovoj godini. U strukturi prometa 50 posto otpada na subjekte iz HoReCa kanala. "Imamo puno upita i planova za širenje na vanjska tržišta, ali zasad nemamo puno manevarskog prostora jer smo limitirani proizvodnim količinama. Za 2018. u planu je proširenje proizvodnih kapaciteta s tim da zadržimo sadašnju tehnologiju i pristup boutique proizvodnji pršuta", zaključuje Marin.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu