Izradom Majčice Moja kroji lokalni i eko identitet tekstila

Autor: Ivan Tominac , 18. ožujak 2021. u 22:00
Dizajner Janko Posinovec i majice duhovitih poruka/DAVORIN VIŠNJIĆ/PIXSELL

Domaća tematika, majice na hrvatskom jeziku, ironija te retro/pop kultura glavni su motivi koji prate brend.

U njegovu poslu lageri ne postoje, a naglasak je na pojedinačnoj izradi. Pritom govorimo o visokoj kvaliteti materijala, čistom turskom pamuku i usvajanju ekoloških principa s inspiracijom koja je rezultat 80-ih i 90-ih godina.

Riječ je o brendu Majčice Moja iza kojeg stoji zagrebački dizajner Janko Posinovec, od kojeg odmah doznajemo da posao utemeljen na onoj ‘nemam majice koje želim nositi’ ove godine ulazi u desetu godinu postojanja.

“Bio je kraj ljeta 2012. te sam na nagovor supruge Dubravke na Facebooku objavio neke svoje dizajne za majice. Tako je počeo jedan ludi film koji traje sve do danas.

Supruga je tad bila na porodiljnom (postala je majka – majčica) te je bila glavna za komunikaciju; sve je ukazivalo da su motivi u jednom drugom svijetu i drugim tematikama koje bi ponekad izvukle komentar “majko mila”, a i riječ je prvenstveno bila o majicama tj. majičicama – i tako je nastala igra riječi koja je donijela i ime brendu – Majčice Moja”, rekao nam je Posinovec.

Domaća tematika, majice na hrvatskom jeziku, ironija te retro/pop kultura glavni su motivi koji prate brend. Međutim, nije riječ o ispraznim frazama, a njegove majice medij su koji zbilja prenosi poruku o našem identitetu. Tako su se definirali dizajni s temama koje šaraju od aktualnih do zaboravljenih domaćih lokalnih izraza, uvijek nekako koketirajući s retro i nostalgičnim notama.

Prvi velik iskorak brenda bio je prelazak s kupovnih majica na šivanje vlastitih od turskog pamuka i tu se cijela priča počela ozbiljnije oblikovati.

Brend se tu susreo s problemima koji prate tekstilnu industriju, npr. da su dobavljači tekstila u Hrvatskoj danas nerijetko okrenuti jeftinijim materijalima i “uhodanim” bojama, što jedino mogu prodati na našem tržištu.

Međutim, govori Posinovec, perfekcionizam ga vodi u poslu te je odlučio iskoristiti sve što je ostalo kako bi kvaliteta ipak dobila na razmjerima kakve je zamislio.

Kao obrt su počeli raditi tek lani u ožujku kad je pandemija postala dijelom naše svakodnevice, a uz sve nedaće takva odluka za brend Majčice Moja na kraju se pokazala i prilikom.

Prema njima, potrošači su se okrenuli ekološkom promišljanju svijeta, a to se posebno bitnim pokazalo baš u modnoj industriji. Iako su prihodi brenda bili daleko od planiranih, godina iza njih rezultirala je pokretanjem web shopa, a u najavi su i suradnje s nekim brendovima i umjetnicima.

‘“Izrada svake majice pojedinačno je princip od kojeg neću odustati. To je jedino pravilno i odgovorno ponašanje prema prirodi – iako povezano s većim troškovima izrade (i veći od 100 kn po majici).

Ostale promjene, od kojih mi je glavna promjene ambalaže, u planu su već dugo. Želim da pakiranje bude kreativno, no da nije riječ o plastici i stiroporu.

U jednu ruku čini mi se da je sve usporeno zbog korone, ali i da je upravo korona načinila tu promjenu u praksi u poslovnom promišljanju, koje te natjera na promjenu jer više ne želiš nastaviti po starom”, zaključio je vlasnik brenda Majčice Moja Janko Posinovec.

Komentirajte prvi

New Report

Close