Treća godina Poslovnog uzleta, edukativne manifestacije u organizaciji Poslovnog dnevnika namijenjene promociji i edukaciji malih i srednjih poduzeća, u petak je otvorena Agro uzletom grada Koprivnice. Koprivničko-križevačka županija, kao jedan od najvažnijih generatora rasta u Hrvatskoj, pravo je mjesto za nastavak misije koju je Poslovni dnevnik započeo s ciljem povećanja konkurentnosti hrvatskih gospodarstvenika na domaćem, ali i zajedničkom europskom tržištu.
Našu županiju i grad Koprivnicu izgradila je upravo intenzivna poljoprivredna proizvodnja, istaknuo je Mišel Jakšić, zamjenik koprivničke gradonačelnice. "Zahvaljujući poljoprivrednicima imamo sve ovo danas. Preživjeli smo 25 godina promašenih poljoprivrednih politika zbog kojih se sektor mahom nije razvijao. Vremenom i trudom došli smo do sadašnjeg trenda stabilizacije na osnovi kojeg ćemo iskoračiti naprijed", poručio je Jakšić.
Sobota
Uspjeh cijeloga poljoprivrednog sektora, osim o mukotrpnom radu, ovisi i o dobroj suradnji županija, gradova i jedinica lokalne samouprave.
Slušati manje sredine
S niskih su grana stvari krenule u dobrom smjeru, a u nastavku pozitivnog trenda manifestacije poput Poslovnog uzleta imaju vrlo važnu ulogu. "Trebamo inzistirati na dijalogu u kojem će se više slušati nas iz manjih sredina, a sve s ciljem stvaranja poljoprivrede kakvu zaslužujemo – koja će ponovno zapošljavati i stvarati novu vrijednost", optimističan je Jakšić, koji za svoje sugrađane ima samo riječi hvale. "Ljudi ovdje vole i žele raditi. Naša je zadaća omogućiti im da ostvare svoj puni potencijal", zaključio je. Uspjeh poljoprivrednog sektora, osim o mukotrpnom radu, ovisi i o dobroj suradnji županija, gradova i jedinica lokalne samouprave, poručio je Darko Sobota, zamjenik koprivničko-križevačkog župana.
"O nama ovisi kako ćemo se razvijati. Sve prisutne pozivam na praćenje stranica Županije jer ćemo tijekom veljače objaviti nove pozive i proračunske subvencije. Postoje i rebalansi proračuna kroz koja se mogu osigurati i nova sredstva ako to bude potrebno", rekao je Sobota naglašavajući važnost zajedništva i podrške. Govoreći iz vlastitog iskustva poljoprivrednika, podsjetio je na važnost poljoprivrednih zadruga i kooperativne proizvodnje. Kako hrvatsko, a posebice inozemno tržište, karakterizira sve veća globalizacija te informatizacija poduzetnicima, poljoprivrednicima, vlasnicima OPG-ova i ostalim gospodarstvenicima treba omogućiti da postanu njegovim ravnopravnim dijelom.
Jedan od načina na koje se to može postići je projekt Agro kluba, poljoprivrednog portala o kojem je govorio Denis Maksić, voditelj odsjeka za poljoprivredu, ruralni razvoj, šumarstvo i lovstvo u Koprivničko- križevačkoj županiji. Pod motom (R)Evolucija poljoprivrede, putem Agro portala poljoprivrednici dobivaju medijsku pažnju i brendiranje, a portal će poslužiti i kao platforma na kojoj će se mali i srednji poduzetnici spajati s budućim otkupljivačima. "Namjeravamo poduzetnicima pokazati prednosti korištenja interneta, omogućiti im da postanu dijelom globalnog tržišta, a sve kako bi što bolje za budućnost iskoristili sve što im stoji na raspolaganju", poručio je Maksić.
Jakšić
Preživjeli smo 25 godina promašenih poljoprivrednih politika zbog kojih se sektor nije razvijao. trudom smo došli do stabilizacije, iskoračit ćemo naprijed.
Internacionalizacija agrara
Pohvalio je Koprivničko križevačku županiju koja je 2014. prepoznala vrijednost projekta Agro kluba te ga podržala s 24.750 kuna. Pozvao je na praćenje sadržaja koji uključuje sve ažurne i relevantne podatke s ciljem internacionalizacije agrara. Posebno je zanimljiva rubrika TOP1000, unutar koje se nalazi karta RH i popis registriranih gospodarskih subjekata s pripadajućim podacima, po županijama. "Portal je zamišljen kao lokacija koja će okupljati sve zainteresirane poljoprivrednike i riječ je o prvoj online bazi hrvatskih poljoprivrednika", zaključio je Maksić. Agro klub poljoprivrednicima nudi i mogućnost besplatnog oglašavanja proizvoda te usluga.
Agro uzlet grada Koprivnice prvi je u nizu od ukupno 30 Poslovnih uzleta u 2016., koji će se održati u 27 gradova i 15 županija, istaknuo je Mislav Šimatović, glavni urednik Poslovnog dnevnika. "U posljednje dvije i pol godine Uzleti su postali snažnim alatom kojim poduzetnicima želimo pomoći da optimiziraju svoje poslovanje te da se inovativnim i kreativnim pristupom proizvodnji na tržištu nametnu kao visoko konkurenti subjekti", poručio je Šimatović. Važnost malog i srednjeg poduzetništva najbolje ilustrira činjenica da taj segment gospodarstva čini 99% svih poslovnih subjekata u Hrvatskoj, zapošljava 65 posto ukupno zaposlenih te u kreiranju bruto domaćeg proizvoda pridonosi s 50 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu