Voditi i najmanju radnju zahtjevan je posao, a voditi hotel pravi je izazov. Zna to i Denis Uhoda (32), kojem se ukazala prilika okušati se u jednom od najzahtjevnijih poslova koji se uopće mogu pronaći u turističkom sektoru. Bilo je pomalo "klimavo" u samim počecima, ali kad je led probijen sve je išlo mnogo jednostavnije.
– Počeo sam raditi u malom hotelu Porin u Makarskoj na poziciji voditelja hotela u svibnju 2014. godine. Unaprijed sam znao da ću ostati do listopada jer jedino u tih pet mjeseci hotel posluje. Znači, bio je to više sezonski posao nego stalni, no znao sam da će me čekati i sljedećih godina, ako se iskažem – kazao je Denis, koji i dalje ubire plodove rada stvorene prije tri godine.
Obiteljska atmosfera
Iako će preporučiti svima željnima izazova da se okušaju u toj vrsti posla, naglašava da voditelj hotela mora biti dostupan 24 sata dnevno, svih sedam dana u tjednu, što znači da se doslovno cijelo vrijeme radi. Naravno, financijski se tako nešto itekako isplati.
– Kao voditelj hotela morao sam nadgledati sve operacije, sve zaposlenike, raditi na marketingu i prodaji, na imidžu hotela… a čak bi uskakao po potrebi i na recepciju. S obzirom da je riječ o malom hotelu, nije bilo toliko problema i cijela atmosfera bila je iznimno prisna, gotovo pa obiteljska – govori Denis.
A na taj način treba se odnositi i prema gostima – prisno kao da su vam obitelj.
– Kada je riječ o radu u hotelima, morate znati da ste vi u poziciji domaćina koji ugošćuje ljude, većinom po prvi put u "vašoj kući" a nerijetko po prvi put u gradu u kojem radite, pa i državi općenito. Ti ljudi imaju svoj godišnji odmor, žele uživati, odmarati se, zabavljati, iskusiti nešto novo ili drugačije… a mi smo tu da im to omogućimo. Netko će reći da je to izrazito stresno, udovoljiti svim željama, netko će reći da je izrazito zabavno. Prava istina je da je izazovno – pojašnjava 32-godišnji Zagrepčanin.
Naravno, ne mogu svi doživjeti takav posao na isti način, za to su potrebna ljubav prema turizmu i ljudima općenito.
– Ugostiteljstvo i hotelijerstvo nisu posao za svakoga, osoba koja to radi mora imati strpljenja saslušati svog gosta, probati shvatiti njegove želje i potrebe, mora biti dobar domaćin. Naravno, nisu sve želje ostvarive i svi modeli ponašanja dopustivi, ali i to je bitno na lijepi način objasniti gostima i ponuditi im neke alternative. Također je bitno imati strpljenja i tolerancije prema suradnicima, pomoći i njima kada zagusti, jer se zna da će oni pomoći i vama kada će trebati – kaže Denis.
Rast iz godine u godinu
Iako bi se možda moglo zaključiti da to što je u malom hotelu olakšava cijeli posao, to nije ni blizu tako. S obzirom da se posluje samo pet mjeseci godišnje, ovisi se o svakom gostu i profesionalizam mora biti na najvišim razinama u baš svakom trenutku. Tako i treba biti da bi se gosti vraćali na isto mjesto iz godine u godinu. Za Denisa ne postoje generalizacije pa ne izdvaja turiste ni iz jedne države kao posebno mu drage, sve voli jednako.
– Teško je reći iz koje države su mi najdraži gosti. Svaka osoba je drugačija. Upravo zato mi je jako zanimljivo upoznavati ljude iz različitih dijelova svijeta i vidjeti kako jednu malu Hrvatsku, kao i još manju Makarsku, vide naši susjedi, ljudi s drugog kraja Europe, drugog kontinenta… Čuti ih što komentiraju, pratiti vraćaju li se iz godine u godinu… Jako je zanimljivo vidjeti i kako se ponašaju naši ljudi koji su iselili pa ovdje dolaze na odmor. Iz svih tih iskustava može se mnogo naučiti pa je i odnos s ljudima bolji. U pravilu, što ste bolji prema ljudima, bolji su i oni prema vama, to nije floskula – zaključuje Denis, a na kraju daje i konačnu ocjenu hrvatskog turizma, načinjenu na temelju svega što je čuo i doživio:
– Jedno je konstanta. To da Hrvatska i naš turizam iz godine u godinu rastu. Sve je općenito bolje i ponuda je raznovrsnija, a to je svakako iznimno pozitivno za našu budućnost.