Hrvatski studenti su globalno izuzetno kompetitivni

Autor: Ante Pavić , 31. prosinac 2014. u 13:45
Zdravka Demeter Bubalo

Na Molovu natjecanju u kojem je nagrada zaposlenje u konkurenciji 972 tima, u završnicu su se plasirala tri naša tima i ušla u TOP 10.

Mađarska naftna grupacija Mol nedavno je organizirala je UPPP  -međunarodno natjecanje iz područja istraživanja i proizvodnje nafte i plina za studente geološkog i naftnog inženjerstva.

Na natjecanje su ih pozvali plakatom nalik onima za akcijske filmove, a Zdravka Demeter Bubalo, potpredsjednica za ljudske potencijale Mol Grupe, kaže da su zahvaljujući takvom pristupu privukli iznenađujuć broj natjecatelj. Prijavila su se 972 tročlana tima sa 27 sveučilišta iz 14 zemalja, u završnicu su se plasirala tri tima iz Hrvatske koji su osvojili su 8., 9. i 10. mjesto, a pobjedu su odnijeli Poljaci s sveučilišta AGH. Demeter Bubalo tvrdi da Mol na taj način privlači talente i potiče studiranje prirodnih znanosti. 

Koje kandidate ste željeli privući referirajući se na pop kulturu?
Naša strategija je usmjerena na ovu novu generaciju, tzv. generaciju Y ili 'nove milenijce'. Oni će biti značajan dio naše radne snage u sljedećim godinama. S obzirom da su izloženi socijalnim mrežama pa potpuno drukčije komuniciraju u odnosu na prethodne generacije, odlučili smo približiti im se na ovaj način. Namjerno smo krenuli snažnom porukom 'ako se usudiš'. Kampanja je potvrdila da je to bio pravi pogodak. U industriji nafte i plina prevladava zabrinjavajući trend da mladi ne upisuju fakultete prirodnih znanosti. Zato smo se i odlučili privući taj dio populacije kroz nove modele komuniciranja.

Je li vas iznenadio veliki broj prijavljenih timova?
Da. Prvi put smo organizirali ovakvo natjecanje. Ciljali smo na 27 najboljih rudarsko-geoloških fakulteta. Računali smo na 400, a javilo se gotovo 1000 timova. Plasman hrvatskih timova potvrđuje da su naši studenti vrlo kompetitivni na globalnoj razini. Kako u industriji nafte i plina postoji manjak studenata, moramo početi s poticanjem interesa što ranijoj dobi. Tako organiziramo i natjecanje 'Junior Freshhh', čime želimo poticati mlade ljude da upisuju prirodne znanosti. To je platforma za privlačenja talenata koja započinje angažiranjem već u srednjoj školi. Potičemo mlade ljude da studiraju prirodne znanosti, a ujedno pronalazimo talente za našu struku.

Čine li to druge naftne tvrtke?
Mi, koliko znam, u ovoj industriji predvodimo u privlačenju mladih ljudi na ovaj način.

Pobjednici će raditi u Molu?
Da. Kroz naš Groew program smo dosad zaposlili preko 1600 mladih ljudi. Već ih je 40 posto unaprijeđeno.

Kažete da oni koji nisu pobijedili nisu gubitnici?
Nisu. To su najbolji od najboljih. Gledamo životopise 40 prvopozicioniranih timova jer smatramo da su to mladi talenti za kojima ćemo imati potrebu.

Je Human Resources samo 'fensi' ime za nekadašnju kadrovsku službu?
HR se značajno promijenio u odnosu na doba kada su radili naši roditelji. Upravljanje ljudskim resursima nije samo zapošljavanje. Uloga modernog HR-a je i privlačenje mladih talenata, učinkovito upravljanje karijerama i razvoj ljudi, a onda i zadržavanje zaposlenika. Uloga HR-a je mnogo više strateška nego je ikada bila.

Što vam je važnije pri zapošljavanju, znanje ili neke opće ljudske kvalitete?
Oboje. Jednako je važno što i kako se radi. Imati kompetencije bez ljudskih kvaliteta nema mnogo smisla. Ako imaš kompetencije, a ne znaš raditi s ljudima ili obrnuto, nisi baš za posao. Socijalna inteligencija jednako je važna kao i kompetencija. To smo i tražili kod naših kandidata na natjecanju. Trebali su pokazati iznimne tehničke vještine, ali smo ocjenjivali i timski rad, kooperativnost i kreativnost.

Osjećate li odgovornost kad netko dobije otkaz?
Odgovornost je uvijek i linijskog rukovoditelja i načina na koji razvija ljude. HR je tu samo dio procesa. Naravno, ponekad se, kao u svakom poslu ili životu, dogodi da neki odabir nije bio dobar. Osobito u ovako velikoj tvrtki.

HR se bavi i društveno odgovornim poslovanjem. Je li to marketinška dosjetka?
Ne možete biti uspješni kao kompanija ako niste društveno odgovorni. Generaciji Y to je važno i prepoznaju poslodavce koji su dobri u tom području.

Što ta nova generacija najviše traži od poslodavaca?
Traže više povratnih informacija, jedinstvena iskustva i dublju komunikaciju sa svojim menadžerima te fleksibilne aranžmane da mogu raditi od kuće.

Komentari (1)
Pogledajte sve

kako zapošljavaju dovoljno govori da i nakon 5-6 godina nemaju pojma o naftnoj struci ( ne razlikuju još bušaći toranj od stupa dalekovoda!! ) čak i sada jedan “naftni konzultant” nezna uopće frakcije nafte i što naše rafinerije proizvode, a doktori naftne struke muće se koliko barel ima litara! ( kao da krojač nezna koliko metar ima milimetara ) toliko o stručnjacima koji znaju sve ostalo a baš to malo štekaju!!

New Report

Close