Britanski poslovni centar u Hrvatskoj (BBCC) uz potporu UK Trade & Investment, organizacije britanske vlade za promociju trgovine i investicija i britanskog veleposlanstva u Zagrebu organiziraju narednog tjedna u Zagrebačkom inkubatoru poduzetništva seminar Kako poslovati u Velikoj Britaniji”. Na seminaru će biti govora o britanskim tržišnim prilikama za hrvatske tvrtke te će britanski stručnjaci govoriti o temama vezanim za otvaranje poslovanja u Velikoj Britaniji, tržišnom potencijalu, računovodstvu i pravnim okvirima, oporezivanju, otvaranju bankovnog računa, najboljem mjestu za otvaranje kompanije te o poslovnoj kulturi i bontonu u toj zemlji. Upravo o ovim temama smo razgovarali s jednim od glavnih govornika, Michaelom Jacobsenom, serijskim poduzetnikom te osnivačem agencije The Global Entrepreneurs Agency (GEA).
Rođeni ste u Australiji, ali radite u Europi. Znači li to da je Europa i Britanija dobro mjesto za poslovanje?
Velika Britanija je najbolje mjesto za poslovanje te sam zato tamo izabrao aktivno smjestiti svoje kompanije i preseliti se. To nije samo svjetsko financijsko i kreativno središte, već imaju i najveće svjetsko tehnološko središte u Londonu (Tech City). Dodana vrijednost je, za razliku od SAD-a, to što su Vlada, financije, marketing i većina sjedišta multinacionalnih kompanija manje od sat vremena udaljeni jedni od drugih.
Koje su prednosti kod poslovanja u VB? Da li je jednostavno otvoriti kompaniju u Velikoj Britaniji?
Smatram da je VB vrlo pogodna zemlja za poduzetnike. Tvrtka se može otvoriti za jedan dan, a usluga je tako jasna da je svaki menadžer može savladati.
Što znači biti serijski poduzetnik i vlasnik nekoliko uspješnih kompanija i kako znate kada je pravo vrijeme za početi novi posao?
Kada dobijem ideju za posao, za mene je to kao da posao već postoji – toliko to jasno vidim. Ali, da je barem tako jednostavno! Tada dolazi izazovni dio – izgraditi posao. To je, unatoč izazovima, proces o kojem sam ovisan, i to je serijski poduzetnik. Za mene, osobni instinkt i percipirana potreba na tržištu za proizvodom ili uslugom su dva znaka da je vrijeme da se započne posao.
Kako odabirete svoj sljedeći pothvat? Da li je moguće voditi više poslova u isto vrijeme?
Moji pothvati izabiru mene. Postanem inspiriran određenim stvarima i onda se osjećam primoran pretvoriti ih vrlo brzo u posao. Inspiracija ima ključnu ulogu – to se ne može lažirati. Također, ne pristupam poslu sa čistim monetarnim ciljem.
Osim što ste vrlo uspješan serijski poduzetnik, promovirate i mentorirate poduzetništvo. Koji je najbolji savjet koji možete dati kao mentor?
Ključni savjet koji ja dajem je: uspjeh = vizija + kapital + savjet + ostvarenje potrebe. To je moja jednostavna formula za poslovni uspjeh.
Koliko ste upoznati sa situacijom u regiji, a posebice hrvatskim startupovima te malim i srednjim poduzećima?
Vrlo dobro sam upoznati s time. U Velikoj Britaniji, ali i u svijetu, Hrvatska ima reputaciju kao rasadnik inovativnih i uzbudljivih malih i srednjih poduzeća.
Jeste li ikada investirali u hrvatski startup ili malo i srednje poduzeće?
Ne još, ali radujem se upoznati neke od odličnih startup-ova i MSP na svom putovanju u Hrvatsku.
Autor ste knjige The Business of Creativity, koja služi kao vodič za pokrenuti i proširiti posao u kreativnom sektoru. Koji bi savjet dali onima u Hrvatskoj koji žele zaraditi za život prateći svoju kreativnu strast?
Ljudi koji su u kreativnom sektoru zaista su strastveni u svom pozivu. Novac im rijetko padne na pamet. Moja knjiga potiče kreativce da žive svoju strast, ali ih uvodi i u poslovno okruženje, tako da mogu zaraditi od toga što vole.
Što je ključ takve visoke uspješnosti vaših vlastitih kompanija?
Vjerujem da tržište nikada nije u krivu. Ako proizvod ili usluga ne uspije, ako izgubite novac ili se posao ne proširi – Vaš je zadatak onda promijeniti put – ne krivite tržište što Vas ne razumije. Ja se uvijek toga pridržavam i radim brze promjene ako nešto ne uspijeva.
Što vam je, do sada, najveći uspjeh?
Najviše sam ponosan na posao koji sam napravio kroz moju agenciju Global Entrepreneurs Agency. Radeći sa vladinim organizacijama i raznim talim poduzećima u ekosustavu, težimo promicanju poduzetništva globalno i pokušavamo integrirati poduzetnike iz tržišta u nastajanju i u tržištima visokog rasta (pogotovo u Istočnoj i srednjoj Europi) sa razvijenim ekonomijama, ali i obrnuto.
Što bi rekli ostalim da ih potaknete da postanu poduzetnici?
Svatko ima viziju koja gori u njima samima. Biti poduzetnik nije riskantno. Imati posao je riskantno – možete izgubiti posao u nekoliko tjedana i biti izvan kontrole Vašeg života. Ako imate goruću viziju, nemojte ići kroz život pitajući se što bi moglo biti da ste ju poslušali.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.U recesiji kojoj nema kraja riskantno je biti i radnik i poduzetnik.. nema tu pravila. U ekspanziji je druga priča..
Uključite se u raspravu