Ako profesori i studenti, ali i studenti međusobno nemaju kvalitetnu komunikaciju na nastavi uživo, ukupna kvaliteta visokoškolskog obrazovanja smanjuje se bez obzira na najsuvremenije tehničke i obrazovne metode uvedene u izvanrednim uvjetima.
Profesori u kontaktnoj nastavi brže i bolje primjenjuju individualan pristup prema studentu i lakše uočavaju one koji se žele aktivno uključiti.
Zaključak je to panela pod nazivom Vraćaju li se studenti na fakultete, nedavno održanog na Sveučilištu VERN’.
Proveli anketu
Dok u akademskoj zajednici i dalje traju polemike o optimalnim modelima izvođenja nastave, studenti imaju svoje mišljenje o proteklih godinu i pol u online obliku, kako je to pokazala uvodna reportaža uoči panela koju su pripremili studenti Sveučilišta VERN’.
Njihova anketa među kolegama s različitih fakulteta u Zagrebu upućuje na nedovoljnu motiviranost za nastavu, dekoncentraciju tijekom trajanja online nastave, povećanu količinu seminarskih radova i zadaća, kao i nedostatak socijalnog kontakta te povećanje varanja na ispitima kao glavne negativne pojave.
“Studenti su apsolutno svjesni svih prednosti i mana nastave u izvanrednim uvjetima, a kako pokazuju i ankete, najviše im nedostaje socijalni aspekt i druženje. Važno je osvijestiti da bi online nastava mogla unazaditi kompetencije mladih u budućnosti”, rekao je Mihovil Mioković, predsjednik Studentskog zbora Sveučilišta u Zagrebu.
Studenti i profesori diljem Hrvatske žele povratak na nastavu u fakultetske zgrade.
“Nakon godinu i pol dana online ili kombiniranog tipa nastave, jasno je da takva nastava u visokoškolskom obrazovanju nije dugoročno održiva. Uz pridržavanje propisanih epidemioloških mjera, nema prepreka održavanju nastave kao i prije pandemije.
Sveučilište VERN’ i prošle akademske godine održavalo je gotovo sve ispite u kontaktnoj nastavi, a i sada smo potpuno spremni za cjelovitu nastavu u učionicama jer jedino tako svojim studentima omogućujemo najkvalitetniju nastavu i učenje kojeg očekuju.
Međutim, treba naglasiti da smo kroz online nastavu razvili nove metode poučavanja i stekli novo nastavno iskustvo, pa se u dijelu izvedbe online i kontaktna nastava mogu kombinirati uz postizanje svih ishoda učenja”, rekao je prof. dr. sc. Vlatko Cvrtila, rektor Sveučilišta VERN’.
Mnogi su fakulteti stvorili uvjete za fizičku nastavu i spremni su za dolazak studenata, a uz to su uložili maksimalan trud u najsuvremenije metode predavanja i tehničku podršku pa ne čudi zadovoljstvo njihovih studenata on-line nastavom.
Potvrđuju to i brojke koje su studenti Sveučilišta VERN’ iznijeli u anketi: njih 86 posto smatra tehničko odvijanje online nastave vrlo dobrim i izvrsnim, a ocjena zadovoljstva hibridnom nastavom u zimskom semestru bila je visokih 4,73 te u ljetnom semestru još viših 4,75.
Kvalitetnija nastava
„Mi smo spremni za kontaktnu nastavu jer smatramo da je interakcija glavna dodana vrijednost nastave uživo. Razgovarati, postavljati konceptualna pitanja i poticati raspravu glavna je odlika kvalitetne nastave i mora biti jedan od najvažnijih ciljeva“, rekao je prof. dr. sc. Mirko Planinić, dekan Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.
Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs smatra da će način održavanja nastave najviše ovisiti o epidemiološkoj situaciji i odgovornosti sveučilišta i studenata, no vjeruje da će povratak uživo biti u što većem broju. Ustvrdio je i kako je veliki broj fakulteta stvorio uvjete za fizičku nastavu i povratak studenata.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu