U suradnji sa zagrebačkom kavanom Procaffe Udruga za kulturu stola G.E.T. pokrenula je događanje Vinski razgovori s Tomislavom Stiplošekom i gostujućim vinarijama, a prvi gosti bili su vinarija Jakovac iz Erdutskog vinogorja. Riječ je o projektu koji je zamišljen kao prezentacija dobrih praksi vinarija koje su medijski manje zastupljene, uz poneku iznimku, a koncept je osmišljen kao talk show uz interakciju s publikom.
Braća Ozren i Ognjen Jakovac vinariju su naslijedili te ju odlučili modernizirati i unijeti duh mladosti u proces proizvodnje vina i izgradnju brenda. Obojica su po struci inženjeri građevine i žive u Zagrebu, a njihova vinarija uz enologa ima i tri zaposlenika.
"Čitav život smo proveli u vinogradima s našom obitelji, to je za nas posebna ljubav, a budući da je građevina bila u krizi morali smo odlučiti hoćemo li prodati vinograde ili ćemo se primiti posla. Nasade smo obnovili 2011. godine i trenutačno imamo osam hektara vinograda. Naša godišnja proizvodnja je 55.000 – 60.000 litara, a posljednjih pet godina ozbiljnije radimo na prodaji i predstavljanju našeg asortimana na tržištu", objašnjavaju braća Jakovac.
Graševina dominantna
Najzastupljenija sorta im je graševina, a 80 posto njihovih vinograda zasađeno je bijelim sortama dok su preostalih 20 posto crne. Kako objašnjava Ognjen, čak 25 posto odležava u velikim bačvama od slavonskog i američkog hrasta, uglavnom su to crne sorte i chardonnay, a u planu im je i povećati te količine. "Više od milijun kuna ulažemo u novu opremu, aplicirali smo na EU fondove. Prva faza ulaganja je u opremu, a kušaonica slijedi kasnije jer naš podrum trenutačno može primiti svega 15-ak ljudi", ističe Ognjen Jakovac.
Uz graševinu, chardonnay, traminac mirisavi i crni cuvée (merlot i cabernet sauvignon) predstavljena su i dva vina koja će tek stići na tržište – mladi sauvignon i chardonnay iz 2017. koji je, nakon tromjesečne maceracije, idućih sedam mjeseci odležao u hrastovim bačvama od 500 litara. "Ovaj mladi sauvignon ide na tržište početkom ožujka, a hit na Jadranu prošle ljetne sezone bio je naš rose. Čak 3500 boca je otišlo u sezoni i to najviše u Zadru, Splitu i na otocima Braču, Visu i Korčuli. Dalmacija je vrlo otvorena za mlade vinarije, a tržište i naši kupci su zadovoljni omjerom cijene i kvalitete", ističe Ozren Jakovac.
Uskoro i pjenušac
Kako kažu, njihov plan je zadržati tržište i kvalitetu stoga zasad ne planiraju povećanje i širenje nasada. "Mala smo privatna vinarija i to i želimo ostati iako nam je cilj doći do proizvodnje od 100.000 litara. Iduće godine planiramo krenuti i s proizvodnjom pjenušca", otkrila su braća Jakovac. Osim u kvalitetu, uložili su i u vizualni identitet brenda. "Nastavljamo ulagati u kvalitetu, izgradnju brenda i pozicioniranje naših vina na tržištu", zaključuje Ognjen Jakovac.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu