Drže sve konce u rukama, rade u vinogradu i u teško doba

Autor: Marta Duić , 09. travanj 2020. u 22:00
Traže alternativne kanale prodaje, a s tržištem intenzivno komuniciraju putem društvenih mreža/RENATO ŠALA

Velike i male vinarije, poput slavonskog Feravina i ludbreškog Stručića, uvele dostavu vina na kućni prag kupaca, a nisu prekinule ni tijek sezone radova oko trsova.

U vrijeme kad svi moramo biti odgovorni i ostati u svojim domovima dostave proizvoda do kućnog praga postale su dio svakodnevice. U skladu s aktualnom situacijom i iz slavonske vinarije Feravino pobrinuli su se da do vina dođete i bez izlaska iz kuće. Naime, novim projektom #VinoZaDoma ova vinarija donosi okuse nove berbe iz linije Dika – i to direktno do kućnih vrata.

Uz graševinu iz 2019., koja je već dobila prvo zlato na nedavnom proljetnom ocjenjivanju Mundus Vini i zavodljivi rose, također iz 2019., u ponudi je i pjenušac Francesca. Osim na webshopu Feravina, #VinoZaDoma odsad se može naručiti i na webshopu Wine & More.

Posebno ponosni na lanjsku berbu

“U ovim teškim vremenima za turizam i ugostiteljstvo i u uvjetima u kojima je otežan pristup retailu, pokrenuli smo projekt #VinoZaDoma na našem web shopu. Projekt je tek krenuo, a kroz njega smo željeli skrenuti pozornost da su proizvodi dostupni i online. Time smo omogućili svojim kupcima i svim ljubiteljima vina kušanje naše nove berbe bez napuštanja sigurnosti doma. Očekujemo da će najviše narudžbi doći iz velikih gradova, a ljubitelje naših vina imamo od Dalmacije do Slavonije. I u ovim trenucima kada se svi borimo protiv koronavirusa i kada je riskantno napuštati dom, željeli smo poručiti vjernim kupcima i ljubiteljima vina da mislimo na njih, te im omogućiti da kušaju i vina iz 2019. na koja smo posebno ponosni”, istaknuo je Ivan Maričić, predsjednik Uprave vinarije Feravino.

550

litara zapremnina hrastovih bačava u kojima dozrijevaju neka od vina Stručićevih

Kako objašnjavaju, čak i u ovim vremenima kada moramo biti solidarni i odgovorni, ne trebamo se odreći malih rituala koji život čine ljepšim, a uz to čaša dobrog vina može podignuti kućnu atmosferu. Ipak napominju, naglasak i dalje treba biti na promišljenoj, umjerenoj konzumaciji. Zatvaranjem HoReCa kanala fokusirani su na retail i izvoz, a stavili su i naglasak na web shop.

“Tražimo alternativne kanale prodaje, a s tržištem intenzivno komuniciramo putem društvenih mreža. Teško je predvidjeti razmjere ove krize pa sagledavamo razne scenarije. Iako se očekuje da će kriza ostaviti kratkoročne posljedice na poslovanje, radi se na modelima amortiziranja njenih efekata u srednjem roku”, dodaje Maričić.

Kod njih u Feričancima radovi u podrumu i vinogradima ne staju, a organizacijom i podjelom posla su zadržali sve konce u rukama.

“Veseli nas da radovi u vinogradima izvrsno napreduju bez obzira na situaciju, a najveće zasluge pripadaju našim vrijednim radnicima. Unatoč ovim ekstremnim problemima uzrokovanim Covidom-19, dobro smo organizirali sve poslove i aktivnosti u vinogradu, a s obzirom na pokazatelje očekujemo još bolju kvalitetu sirovine u ovogodišnjoj berbi. Osigurali smo da se sve aktivnosti u vinariji odvijaju sukladno planovima i, što je najvažnije, u sigurnim uvjetima rada.

Svi naši radnici su u pogonu, no rade po posebnom režimu – drže se sigurnih razmaka, podijeljeni su u više timova koji nemaju doticaj jedni s drugima, češća je rotacija timova uz poštovanje strogih higijenskih uvjeta”, kaže predsjednik Uprave Feravina.

Dostavu je uvela i obiteljska vinarija Stručić iz Ludbrega.

“Osposobili smo dostavu vina na kućni prag, trudimo se i želja nam je ostati blizu ljudi koji su jednostavno naviknuti na naša vina”, objašnjava Sanja Stručić kojoj je vinarstvo nastavak obiteljske tradicije.

Bez kolebanja zadržali sve radnike

U vinski biznis uveo ju je otac, danas vinarija Stručić njeguje tri i pol hektara vinograda, a prošlog su proljeća na tržište izbacili i premium liniju vina. Kako objašnjava Stručić, premium linija vina od graševine, rajnskog rizlinga i chardonnaya nastaju dugim maceracijama do šest mjeseci, zatim dozrijevaju na finim talozima do 12 mjeseci u hrastovim bačvama zapremnine 550 litara te se pune u boce u kojima odležavaju još nekoliko mjeseci.

Proizvode 25.000 boca mirnih vina i pjenušce rađene tradicionalnom metodom vrenja u bocama, ujedno prvi pjenušac ludbreškog vinogorja.

Maričić

Očekuje se da će kriza ostaviti kratkoročne posljedice na poslovanje, radi se na modelima amortiziranja njenih efekata u srednjem roku.

Stručić ističe kako se od sorti koje nude rajnski rizling najviše veže za ime njihove vinarije i najtraženiji je na tržištu. Iako su količine vina koje dostavljaju još uvijek male, i u ovoj kriznoj situaciji najpopularniji iz njihove ponude su upravo rajnski rizling i graševina.

“Dostave najčešće idu prema prema Zagrebu i Koprivnici. U vinogradu je zasad sve u redu, završili smo proljetne radove u roku i imali smo tu sreću da na našim položajima nije bilo mraza. Bez kolebanja smo zadržali sve djelatnike jer smo dugi niz godina zajedno u prilično korektnom odnosu”, kaže Stručić. Na pitanje kako dalje i kakve planove imaju, ludbreška vinogradarka ističe kako će se kao i dosad pokušavati prilagoditi zahtjevima tržišta i kupcima.

“Nadam se da će apeli o podršci lokalnim domaćim proizvođačima ostaviti traga”, poručuje Sanja Stručić.

Komentirajte prvi

New Report

Close