Imena svjetskih poslovnih metropola ispod imena svojeg brenda, npr. London-New York-Tokio, imaju uglavnom velike globalne tvrtke koje zbog prirode poslovanja moraju imati sjedište u raznim dijelovima svijeta.
Iako ih u Hrvatskoj nema puno, svako malo se pronađe i domaća uspješnica koja je svoje headquarterse rasporedila, osim u našoj zemlji, i po europskim ili svjetskim metropolama. Jedna od takvih kompanija je Startaparat kojoj ispod imena stoji Zagreb-Beč-Dubai. Tvrtku Startaparat čine tri žene Sanja, Tanja i Helena. Iza njih je, kako ističu, dugogodišnje prijateljstvo, izraslo kroz zajednički rad u agenciji Bruketa&Žinić OM.
Tanja Škorić je bila kreativna direktorica u Zagrebu, a kasnije partnerica u Bruketa&Žinić Beč. Helena Rosandić Šepić niz je godina bila direktorica B&Ž u Bakuu, a nakon toga odlazi u Beč. Sanja Petek Mujačić u toj je agenciji provela 13 godina, većinu kao direktorica i članica Uprave. Startaparat su 2017. u Beču osnovale Tanja i Helena, a Sanja im se pridružila početkom 2019., kao partnerica i direktorica ureda u Zagrebu.
Glavni fokus Startaparata je kreiranje inovativnih komunikacijskih rješenja kojima se izgrađuju brendovi i organizacije za digitalno doba. Bilo da se radi o startupima ili već etabliranim kompanijama, one im pomažu da usvoje kulturu inovacija, kreativnosti i promjena, da ostvare svoj puni potencijal.
Zapravo, surađuju s tvrtkama koje se žele brže razvijati, od ideje do tržišnog koncepta. I sam njihov poslovni model mijenja ustaljene procese komunikacijske industrije – grade mrežu timova i iskusnih profesionalca/konzultanata s kojima surađuju na projektima i njihovim fazama – od HR stručnjaka, digitalaca, komunikatora, dizajnera, programera, business konzultanata. A prisustvo i iskustvo na različitim tržištima daje im uvid u razne trendove, znanja i prakse – što njihovim rješenjima daje određenu snagu i težinu.
U Zagrebu, Beču i Dubaiju
Osim Beča i Zagreba, od ove godine su sa 'set upiranjem' ureda u Dubaiju, a u planu je širenje u drugim zemljama.Sanja je svojevrsni primus inter pares, a današnje kompetencije pripisuje općoj naobrazbi i velikom iskustvu – diplomirana je hispanistica i povjesničarka umjetnosti, cijelu je karijeru provela u marketingu, a bavi se temom kako tehnologije mijenjaju svijet.
Petek
Stare organizacije i poznati brendovi su na stalnom udaru brzih i inovativnih startupova.
"Prije je to bilo više iz perspektive marketinga i komunikacija, a unazad dvije godine sve više iz pogleda upravljanja i rada u organizacijama. Moja omiljena tema je storytelling u biznisu, a kolika je snaga i moć priča u poslovnom okruženju otkrivam timovima najvećih hrvatskih kompanija kroz interaktivne radionice. Osim toga, posvećena sam vrućoj temi – employer brandingu, ali je moja i naša vizija da to nije nužno samo HR tema, već da spaja i komunikacije i marketing", pojašnjava Sanja Petek Mujačić.
Dodaje da se već nekoliko godina tvrtke intenzivno bave uvođenjem tehnologije u sve aspekte poslovanja. "Cilj je unaprijediti procese, ubrzati razvoj i plasman proizvoda, poboljšati korisničko iskustvo kupaca – i sve to ne bi li odgovorile sve dinamičnijim i bržim zahtjevima tržišta i kupaca.
'Stare' organizacije i poznati brendovi su na stalnom udaru brzih i inovativnih startupova i disruptivnih inovacija. Tehnologija je jedno od rješenja kako biti spreman za tržišnu utakmicu, no fokus se pomiče na ključni resurs kompanija – na ljude. Tako prioritet postaje intenzivna prilagodba načina rada i suradnje, što nas motivira i inspirira, tj. kako su kompanije organizirane i kako komuniciraju i stvaraju", ističe direktorica Startaparata.
Sustav bez jake hijerarhije
Pojašnjava da se puno tvrtki još vodi starim načelima menadžmenta, što je, kaže, u skladu s potrebama vremena naših djedova i nije u skladu sa suvremenim biznisom. "U većini slučajeva tvrtke su još nespremne na radikalne promjene – stvaranje pliće organizacije, napuštanje command&control modela, manja interna birokracija. Sustav bez jake hijerarhije, spreman na rizik. No ipak, polagano kreću u tom smjeru.
Ta tranzicija nije laka i jednostavna, no vjerujem da će benefiti promjena biti veliki te višestruko utjecati i na angažiranost i motiviranost zaposlenika, a definitivno na stvaranje inovativnih i relevantnih rješenja, proizvoda i usluga", kaže Petek Mujačić. Upozorava da zaposlenici i borba za njihovo zadržavanje i privlačenje, postaju ti koji tvrtkama, tj. menadžmentu, nameću sve brži tempo internih promjena.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu