Domaćim kupcima je cijena daleko važnija od kvalitete

Autor: Darko Bičak , 16. veljača 2015. u 22:01
Božo Černila, član Uprave karlovačke tvornice opeke Wienerberger

Wienerberger je lider na hrvatskom tržištu po veličini prodaje te širini asortimana opekarskih proizvoda.

O tome kako se nositi sa stalnim padom građevinskih aktivnosti i jakom konkurencijom na malom hrvatskom tržištu, govori Božo Černila, član Uprave karlovačkog Wienerbergera.

Kako procjenjujete trenutnu situaciju na hrvatskom građevinskom tržištu?
Situacija na tržištu građevinskog materijala u Hrvatskoj je teška. Već nekoliko zadnjih  godina bilježimo pad građevinske djelatnosti u svim segmentima. Posebno je visok pad na tržištu gradnje stambenih objekata. Usprkos takvom stanju na području potrošnje,  puno je slobodnih proizvodnih kapaciteta, a slobodni kapaciteti znače visoke fiksne troškove, koje nije moguće pokriti, pa su i cijene građevinskog materijala na tržištu sada izrazito niske. Razni proizvođači snižavaju cijene, vjerujući da će na taj način povećati količinu, a to generira negativan trend, koji se teško zaustavlja. 

Kakve su vam procjene da će biti situacija u narednih 3-5 godina?
Moja ocjena je da se situacija neće spontano promijeniti u narednim godinama što znači  da će se proizvođači morati prilagoditi tehnički, organizacijski i financijski na te posljedice.

Koliko je opeka, i ostali tradicionalni građevni materijali, danas atraktivna investitorima?
Opeka je svakako atraktivan građevinski materijal. Proces proizvodnje je specifičan: uzmemo  glinu, dodamo joj energiju i dobivamo proizvod koji je maksimalno prirodan. Investitori koji razmišljaju dugoročno izabiru kvalitetniju opeku. Opeka predstavlja u samoj financijskoj strukturi investicije oko tri posto ukupne vrijednosti, a istodobno ima nemjerljivo veliki utjecaj na to kako će se ljudi u prostoru osjećati i kakvi će biti njihovi troškovi boravka u stanu.

Da li se po tom pitanju situacija u Hrvatskoj razlikuje od one u Europi?
Bitne razlike nema. Hrvatska je europska država.  Zanimljivo je da kupci u Hrvatskoj u većini slučajeva razmišljaju prvo o cijeni i na temelju nje donose odluku o kupnji.  U Europi je drugačije, kupci točno znaju da za svoju investiciju trebaju kvalitetan materijal, a zatim dodatno razmatraju cijenu.

Gdje je Wienerbergerova pozicija na hrvatskom tržištu i što očekujete u narednih godinu ili dvije?
Wienerberger je broj jedan na tržištu proizvođača opeke i to uzevši u obzir sve parametre: veličina prodaje, kvaliteta proizvoda, širina ponude proizvoda i posluživanje naših kupaca. U idućim godinama ćemo svoj položaj dodatno ojačati, prvenstveno s novim inovativnim proizvodima i poboljšanjem usluga za naše kupce.

Kakva je globalna pozicija Wienerbergera na svjetskom građevinskom tržištu, a posebice na tržištu opeke?
Wienerberger je najveći proizvođač opeke na svijetu. Posluje u brojnim europskim državama,  Sjevernoj Americi i Indiji. Wienerberger predstavlja globalno društvo s jasno definiranom strategijom i istančanim  osjećajem za kupca i njegove potrebe. 

Komentirajte prvi

New Report

Close