Jedan od partnera na projektu Iskustvo zlata vrijedi je i Nestlé Adriatic iz kojeg poručuju kako su svjesni da rast populacije prate i pojačani izazovi za čije smo rješavanje odgovorni kao društvo u cjelini. U skladu s time, Nestlé nastoji biti važan dio rješenja kada je riječ o podršci društvenom razvoju i zaštiti okoliša. Kažu i da se smatraju tvrtkom koja ulaže značajna sredstava, i u smislu talenata i u smislu kapitala, u područja gdje je potencijal za stvaranje zajedničke vrijednosti najveći te traži suradnju s relevantnim dionicima u zajednici.
Tako je i projekt Iskustvo zlata vrijedi tek jedna od mnogih aktivnosti kompanije Nestlé kojima nastoje utjecati na smanjenje nezaposlenosti mladih osoba u Hrvatskoj, i to putem otvaranja novih radnih mjesta, stvaranja mogućnosti za praksu i pripravništvo te sudjelovanjem na radionicama (studije slučaja, specijalizirani sajmovi, edukativna predavanja). Jednako tako, dodali su, navedene aktivnosti uključuju i poticanje institucija i partnerskih kompanija na priključivanje i sudjelovanje u javnim raspravama o problematici nezaposlenosti mladih osoba, ne samo u Hrvatskoj već na Europskoj razini.
Promjena je moguća
"Zadovoljstvo je imati mladu osobu u timu, pogotovo kada ta mlada osoba tek ulazi u svijet poslovnih izazova. Tako je Tomislav Ditrih, koji je u sklopu projekta Iskustvo zlata vrijedi u Nestléu došao na radnu praksu, bio u prilici sudjelovati u raznim aktivnostima unutar odjela Ljudskih potencijala poput priprema treninga i edukcija za Nestlé zaposlenike, prisustvovanja u selekcijskim procesima kao i pripremnim budućih projekata. Generalno, milenijalce odlikuje socijalna tolerantnost, ekološka osviještenost, miroljubivost i tehnološka briljantnost, a svojim pristupom uvelike mijenjaju način na koji naša organizacija posluje danas", za Poslovni je dnevnik komentirala voditeljica odjela ljudskih potencijala Nestlé Adriatica za Hrvatsku, Sloveniju i Bosnu i Hercegovinu, Suzana Plečko.
Ditrih
Projekt Iskustvo zlata vrijedi ruši predrasudu da se mladima ne pružaju prilike i da za njih ovdje nema posla.
Student Pravnog fakulteta Tomislav Ditrih u Nestléu je na praksi proveo mjesec i pol dana kao pripravnik u odjelu ljudskih resursa i pravnom odjelu. Osim specifičnih znanja koja je ondje stekao radeći na različitim projektima, kaže da je najveće bogatstvo njegove ljetne prakse upoznavanje korporativne kulture i radnih procesa koji kompaniji kao što je Nestlé omogućavaju da bude globalni lider u segmentu prehrane. Dodao je i da projekt Iskustvo zlata vrijedi smatra jedinstvenim jer mladima olakšava povezivanje s top poslodavcima u Hrvatskoj i jer ruši predrasudu koju većina mladih u Hrvatskoj ima, a to je da se mladima ne pružaju prilike i da za njih ovdje nema posla. Nadovezao se i na problem opće apatije koja je po njemu zahvatila sve segmente društva, pa tako nezaobilazno i mlađu populaciju. Kaže da bismo zapravo prvenstveno trebali promijeniti negativni pogled na svijet da bismo pokrenuli veće promjene u zemlji.
"Projekt Iskustvo zlata vrijedi odličan je pokazatelj da je ta promjena moguća i da se događa. Radna okolina i atmosfera u Nestléu su zapravo ono po čemu ću ponajviše pamtiti ovu ljetnu praksu. Nestlé svako ljeto u okviru svoje inicijative za zapošljavanje mladih prima na ljetnu praksu ambiciozne i proaktivne studente različitih fakulteta i pruža im mogućnost da uz stručno vodstvo mentora stječu početna radna iskustva istovremeno upoznajući samu kompaniju i njene radne procese. A ono što sam otkrio jest da su upravo zaposlenici najveće bogatstvo Nestléa. Naši mentori, ali i svi drugi zaposlenici, uistinu su svojom otvorenošću i nenametljivim vodstvom učinili ovu ljetnu praksu iskustvom koje zlata vrijedi", kazao je Ditrih.
Dodatna zaposlenja u regiji
Nudeći konkretno radno iskustvo, čije je nepostojanje i dalje prepoznato kao glavni uzrok nezaposlenosti kod mladih, Nestlé nastoji pomoći mnogim mladim Europljanima u potrazi za poslom. Jedna od inicijativa koju provode, mimo sudjelovanja u projektu Iskustvo zlata vrijedi, je i program pokrenut 2014. godine pod nazivom Savez za mlade (Alliance for YOUth) kojemu se do danas pridružilo više od 200 velikih i malih kompanija, poput Adecco Groupa, Ernst & Younga, Facebooka, Googlea, Metro Groupa, Nielsena, Publicis Groupa i Twittera. Od početaka do danas, Savez je osigurao 115.000 radnih mjesta te prilika za praksu i pripravništvo, oformljeno je više od 600 programa dualnog sustava obrazovanja te organizirano 10 tisuća radionica kojima su mladi diplomanti pripremani za razgovore za posao i ulazak na tržište rada.
"Do danas smo zaposlili 112 mladih te za njih 139 osigurali pozicije za praksu i pripravništvo. Krajem prošle godine kompanija Nestlé i članice Saveza za mlade na sastanku u Europskom parlamentu obvezale su se osigurati dodatnih 230.000 prilika za zapošljavanje, praksu i pripravništvo mladim osobama u Europi do 2020. godine. Kao dio preuzetih obaveza, Nestlé se u regiji Adriatic obvezao zaposliti dodatnih 80 osoba, a za njih 170 osigurati stručnu praksu i praksu i obuku", poručila je Plečko na kraju razgovora.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu