Ured UNICEF-a u Hrvatskoj i Hrvatski ured za kreativnost i inovacije (HUKI) nedavno su u online izdanju održali trodnevnu radionicu UPSHIFT za mlade s područja grada Zagreba i Zagrebačke županije, posvećenu rješavanju problema iz zaštite okoliša i održivog razvoja.
Interaktivna radionica privukla je srednjoškolce koji su se uhvatili u koštac s problemima u svojoj lokalnoj zajednici. Na radionicu se prijavio 21 tim, a sudjelovalo ih je deset u dobi od 13 do 19 godina iz Zagreba i Zagrebačke županije.
Četiri tima osvojila su financijsku podršku od 7500 kuna, ali i onu mentorsku za realizaciju ideje.
Jedan od njih bio je tim broj 8 koji se želi baviti problemom brze mode u tekstilnoj industriji, ujedno jednim od većih izazova današnjice.
Tim čine Luka Marušić Smajić, Jan Filipović, Gabriela Dedić, Lucija Bekavac i Maria Paula Kleković iz Škole za modu i dizajn Zagreb.
Osim inovativne zelene ideje osmislili su i zanimljiv slogan: “Stara roba haj haj, kupnja baj baj”.
“Naš cilj nije riješiti problem koji je tu na svjetskoj bazi, nego osvijestiti ljude oko nas. Problem ćemo nastojati riješiti izradom redizajna odjeće koja više nije poželjna. Rješenje ćemo implementirati održavanjem modne revije naše redizajnirane kolekcije i objavljivanjem edukacijskih videa na društvenim mrežama, u kojima učimo ljude kako i sami mogu redizajnirati odjeću. Bit će tu savjeta, primjera, uputa i slično”, pojašnjavaju članovi tima.
Na radionicu su ih, kažu, potaknuli profesori i stručni suradnici koji ih i inače educiraju o izazovima brze mode i potiču na rješavanje problema.
Financijsku podršku od 7500 kuna iskoristit će za oglašavanje, potrebne materijale za redizajn, te za izradu kolekcije i modnu reviju.
Glavni njihov fokus su mladi ljudi koji, kako tvrde članovi tima, često nisu svjesni problema nakupljanja starog tekstila, kao ni toga da mu i oni sami svakodnevno pridonose.
“Malo naših vršnjaka razmišlja o ovom problemu i on u medijima nije dovoljno pokriven.
Osim toga, modna industrija je jako ubrzana i također ne pridonosi rješenju problema. Srećom, u našoj se školi puno govori o brzoj modi i njezinom utjecaju na sam okoliš pa smo mi po tom pitanju više osviješteni.
Bitno je odabrati kvalitetu preko kvantitete. Bitno je poticati naše proizvođače, koji nude odjeću prirodnog sastava. Također izgraditi svoj vlastiti stil i ne se obazirati na trendove. I povremeno biti kreativan, a ne samo povodljiv”, zaključuje tim iz zagrebačke Škole za modu i dizajn.
Ostali timovi s Upshift radionice u svojim će se zajednicama baviti rješavanjem problema zagađenja zraka u Zagrebu, dehumaniziranih učioničkih prostora u školi i pokretanjem misije ZaZeleniZagreb.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu