Dajemo priliku mladima da stečena znanja primjene u praksi

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 24. ožujak 2016. u 22:00
Interes za trodnevnim Career Boosterom u Rijeci bio je toliki da su prijave morale biti zatvorene ranije

Udruga Start Up kroz svoje projekte nastoji mlade upoznati s javnim, privatnim i civilnim sektorom te im pomaže u usmjeravanju karijere ili pokretanju vlastitog biznisa.

Career Booster, jedinstveni koncept u Hrvatskoj, projekt je iza kojeg stoji Start-Up udruga za poticanje poduzetništva i zapošljavanje mladih ljudi, koji studentima i mladima omogućava da steknu znanja i vještine potrebne za brži i lakši ulazak na tržište rada. Događaj je zamišljen kao središnje mjesto u sklopu kojeg poslodavci prezentiraju svoja poduzeća i mogućnosti zapošljavanja mladih, a institucije, organizacije i udruge predstavljaju projekte, programe, mjere i mogućnosti usavršavanja namijenjene mladima.

U Rijeci je Career Booster održan na Ekonomskom fakultetu od 15. do 17. ožujka, što je bio i povod razgovora s idejnim začetnikom projekta Amelom Hadžipašićem iz Start Upa. Pobliže nam je pojasnio što to znači biti posrednikom između nove radne snage i već postojećih tvrtki te istaknuo važnosti projekta namijenjenog povećanju zapošljivosti mladih osoba. Prilikom otvaranje riječke inačice Career Boostera podsjetio je i na prvi Career Booster održan krajem 2015. na Fakultetu ekonomije i turizma 'Dr. Mijo Mirković' u Puli. "Prvo je izdanje rezultiralo velikim odazivom studenata i podrškom svih uključenih poduzeća, institucija, udruga te predavača. Stoga smo odlučili da Career Booster realiziramo i u Rijeci, a uskoro kreće i na drugim Sveučilištima u Hrvatskoj", kaže Hadžipašić.

 

74edukacije

i 44 posjeta tvrtkama i institucijama organizirala je udruga do sada

Uspjeli zaposliti mlade
Iz Start-Up udruge poručuju da su svjesni brojnih problema s kojima se mladi susreću, od kojih nezaposlenost ističu kao najveći. Mladi, nakon završetka studija, teško pronalaze zaposlenje u struci pa im Start Up kroz svoje projekte nastoji pružiti priliku da primjene znanje stečeno tokom formalnog obrazovanja te da usvoje praktična znanja. Ujedno se na ovaj način studenti povezuju i s kolegama iz različitih struka i poslodavcima što olakšava i ubrzava njihov ulazak na tržište rada. Udruga je osnovana 2010. u Puli s ciljem promicanja poduzetništva te poticanja samozapošljavanja i zapošljavanja mladih ljudi. Do sada je realizirano deset projekata, održano više od 74 edukacije i preko 44 posjeta kompanijama te institucijama.

Sudjelujući u projektima npr. Regional Case Study, Istrian Tourism Competition i Start Me Up, kao i volontirajući u udruzi, veliki broj mladih ljudi se uspješno zaposlilo i u međunarodno uspješnim kompanijama. Iz Start-Upa ističu da su, u dosadašnjem djelovanju, ostvarili suradnju s preko 70 kompanija, 20 udruga, deset jedinica lokalne i regionalne samouprave, 15 institucija i organizacija te 22 medija. Danas udruga okuplja 56 članova, od čega najveći broj ekonomista ali i značajan broj informatičara te raznih humanističkih i tehničkih usmjerenja koji djeluju u privatnom, javnom i civilnom sektoru.

"Većina projekata Start-Up udruge namijenjena studentima svih Sveučilišta u Republici Hrvatskoj, kao i svim mladim osobama. Jedan od važnijih ciljeva udruge povezivanje je istaknutih i ambicioznih mladih pojedinaca sa uspješnim poslodavcima. Kroz naše projekte nastojimo mlade upoznati sa javnim, privatnim i civilnim sektorom i pomoći im u usmjeravanju karijere ili pokretanju vlastitog posla. Također, važan dio je i neformalno obrazovanje, pa često organiziramo i različite edukacije iz različitih područja", poručio je Hadžipašić.

Do sada deset projekta
Sve je počelo od poslovnog usavršavanja za mlade Start Me Up, koji se u suradnji s Hrvatskom udrugom poslodavaca, Istarskom županijom i FET 'Dr. Mijo Mirković' provodio od 2011. i koji predstavlja njihov prvi projekt. "Vrijedi istaknuti naše case study-e Regional Case Study i Istrian Tourism Competition, u kojima je do sada sudjelovalo preko 700 studenata sa svih Sveučilišta u Hrvatskoj. Ponosni smo i na druge realizirane projekte poput Modela PZM, Poslovnog engleskog i Generacije Y. Udruga je od početaka realizirala deset projekata u kojima je sudjelovalo blizu 1500 osoba, a ostvarili smo suradnju s preko 100 partnera", kaže Hadžipašić.

"Naš najnoviji projekt koji je naišao na odličan odaziv studenata je već spomenuti Career Booster. Sudionici imaju priliku vidjeti kako izgleda rad u uspješnim kompanijama koje su mogućnosti zapošljavanja te rješavati njihove mini case studye. Zadovoljni smo jer je naše djelovanje s vremenom prepoznato u široj zajednici, a dobivamo potporu profesionalaca iz različitih područja koja uvelike olakšava realizaciju projekata koje provodimo", nastavlja Hadžipašić te dodaje da planiraju nastaviti s realizacijom postojećih projekata, a u idućoj godini planiraju i najveći projekt do sada, regionalnu konferenciju za mlade. Ovogodišnji riječki Career Booster postao je tako prilikom na kojoj su posjetitelji mogli posjetiti brojna predavanja, radionice i panele iz područja financija, menadžmenta, upravljanja karijerom, soft skillsa, poduzetništva i ostalih znanja ključnih za buduće uspješno poslovanje. Interes i odaziv studenata za ovaj trodnevni događaj je bio tolik da je broj prijava premašio kapacitete dvorana i prije nego se očekivalo, te su prijave zatvorene ranije.

Neke od provedenih aktivnosti upravo su radionica 'S faksa na posao' koja je pokrila tematiku vještina traženja posla i upravljanja karijerom. Od ostalih aktivnosti valja izdvojiti eKvarner koji je predstavio mini case study 'Strukturiranje poduzetničkog portala i planiranje marketinške strategije', te Kompareov poslovni slučaj 'Osmišljavanje guerilla marketinške kampanje u cilju podizanja svjesnosti potrošača na području Rijeke'.

Komentirajte prvi

New Report

Close