Brendirano je dvostruko vrednije

Autor: Darko Bičak , 26. siječanj 2016. u 21:59
Ana Marušić Lisac

Europsko tržište vrijedno je 54,3 milijarde eura.

Ekonomski značaj zaštite autohtonih i zaštićenih proizvoda na tržištu je velik, kazala je Ana Marušić Lisac iz tvrtke Biotechnicon. Najbolji primjeri takvih proizvoda su francuska vina i šampanjci, talijanski sirevi, salama i vina, španjolska vina te britanski, odnosno, škotski, viskiji.

U Europskoj je uniji tržište zaštićenih, brendiranih, prehrambenih proizvoda teško 54,3 milijarde eura godišnje. U EU je ukupno registrirano nešto više od 1500 prehrambenih proizvoda, od čega ih je 56 posto vezano uz vina. No, zanimljivo je da se većina tako brendiranih proizvoda proda upravo na nacionalnom tržištu, čak 60 posto, a po 20 posto odnosi se na EU tržište i ono globalno. Na razini cijele Unije brendirano je 5,7 posto ukupnih prehrambenih proizvoda.

Najviše zaštićenih proizvođača ima Francuska, čak 14,5 posto, a slijede Italija i Grčka, koje imaju po 9,5 posto ukupno zaštićenih prehrambenih proizvoda. Lisac kao posebnu važnost zaštite autohtonih proizvoda ističe njihovu dodanu vrijednost, odnosno cijenu koja je 2,23 puta veća od istovjetnog nebrendiranog proizvoda. U Hrvatskoj je zaštićeno ukupno 18 brendova od čega četiri pršuta. Brendirana su nam i maslinova ulja, zelje te kulen, ali i neretvanske mandarine. Tu su i zagorski puran te paška janjetina. 

Komentirajte prvi

New Report

Close