Lipička udruga Perspektiva najavila je regionalni projekt Ženska perspektiva kojem je cilj okupiti 50 žena iz sedam županija i pomoći im u razvoju i jačanju poduzetničkih aktivnosti, poslovanja i vještina. Projekt je u potpunosti financirala The Coca Cola Foundation s 250.000 dolara.
“Iz ovih sedam županija povijesno dolazi i industrija i poduzetništvo, a Istra u koju će poduzetnice ići na studijsko putovanje je dobar primjer razvoja i brendiranja županije i njihova iskustva će pomoći u stvaranju nove ženske perspektive”, kaže Božica Marković iz HGK.
Sanja Martinovsky iz HOK-a istaknula je kako podaci iz ožujka pokazuju da je 30 posto obrta u vlasništvu žena, točnije više od trećine. Najviše ih je u Zagrebu, a najmanje u Požeško-slavonskoj županiji. “Ženama su potrebni projekti poput ovog da im daju vjetar u leđa”, poručila je Martinovsky. Ana Kljajić Balenović iz Coca-Cole kaže da su dosad kroz rad i projekte zaklade diljem svijeta za osnaživanje poduzetništva uložili 820 milijuna dolara.
“Bez transfera znanja i poduzetničkih vještina je nemoguće biti dobar poduzetnik. Mi dolazimo iz ruralnih područja gdje je teško motivirati ljude, ali i dalje radimo na misiji promicanja održivog razvoja”, poručuje Tomislav Lneniček, predsjednik udruge Perspektiva i pokretač projekta Ženska perspektiva.
Dragica Karajić, voditeljica projekta, istaknula je kako polaznike očekuju radionice, studijsko putovanje, mentori, a otvorit će za njih i promidžbeno-prodajni kanal. Na panelu Domaćice svojih poslovanja svoje proizvode i poslovna iskustva predstavile su istarske poduzetnice koje su se udružile i okupile oko ‘košarica’ – slane, slatke, mirisne i konzultantske.
“Postojala je želja za kooperacijom i interes nam je bio zajednički -promicanje ženskog poduzetništva i to tako da smo mi posrednici između realnog i javnog sektora”, objašnjava Alida Perkov, predsjednica udruge Business and Professional Women Pula.
Dragica Lukin, koordinatorica Istarske slane košarice ističe da kao turistička zemlja i moramo surađivati jer sve regije imaju svoje specifičnosti. “Istočni dio Hrvatske najveće bogatstvo ima u gastronomiji i moramo ga revitalizirati baš tako kako smo mi u Istri napravili”, kaže Lukin. Mikela Buršić Lisjak, koordinatorica Slana košarica objašnjava kako u slanu košaricu ide istarsko vino i pršut, tartufi, maslinovo ulje i sirevi i kako nema razloga da slavonski kulen koji je jednako poznat kao i istarski pršut nema svoju košaricu.
“Mirisna košarica sastoji se od pravog bilja, istarskog bilja i dokaz je da se može. Ne morate ići u Francusku po hidrolate, mi imamo kapacitete i tehnologiju u Istri”, poručuje Dubravka Orlić Bašlin, koordinatorica mirisne košarice. Perkov ističe kako poduzetnice kontinentalne Hrvatske nemaju probleme nego izazove i kako je pozitivan stav ključan u putu prema uspjehu.
“Mi nismo konkurentice, mi smo komplementarne i skupa sve možemo zajedno”, zaključuje Perkov.
Reagirale su predstavnice Vukovarsko-srijemske županije i udruge Uzorne seoske žene koje kažu da bi sve same mogle popuniti košarice jer slavonske žene mogu i hoće,ali i dalje im je glavni problem tržište. “Mi prodajemo cijeloj Hrvatskoj i turistima, a udruživanje je odličan put jer je tako posao osiguran. Naše tržište nije samo Hrvatska, nego Europa”, poručuje Buršić Lisjak.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu