Zagušenje industrijom i industrijskim prerađevinama čini ljude svjesnima važnosti malih obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava, a poljoprivreda je puno više od djelatnosti.
Za vlasnike gospodarstava ona je način života i izvor egzistencije te izvor tradicije i održivosti turizma za Hrvatsku. Kako od poljoprivrede napraviti ozbiljan biznis otkrivaju nam Milan i Radmila Miščević, vlasnici OPG-a Miščević iz Josipdola. Proizvodnjom sira bave se već više od 30 godina, a prije 15 godina registrirali su i mini siranu. Jedna od prednosti lokacije jest ekološki čista regija, a razlog konstantnog unaprjeđivanja poslovanja jest želja da se kupcu ponude autentičan hrvatski proizvod i doživljaj.
"Naši sirevi proizvedeni su na tradicionalan način bez konzervansa i aditiva pa tako naš sir škripavac ima rok trajanja 8 dana, a to najbolje govori da je proizveden od svježeg mlijeka bez ikakvih dodataka; samo mlijeko, sol i sirilo", rekli su Miščevići. Bave se proizvodnjom kravljih sireva, a to su obični dimljeni sir, koji je baza za začinske sireve, i škripavac karakterističan za područje Like i Korduna. Nude sir s ljutom tucanom paprikom (Ljutko), vlascem, peršinom, češnjakom (Ličanin), bosiljkom, ružmarinom, majčinom dušicom i mažuranom (Mediteran), medvjeđim lukom, kaduljom, mentom i maslinom.
Kako ističu, najtraženiji sirevi su škripavac, Ličanin i Ljutko i sir s medvjeđim lukom, a imaju rok trajanja do 2 mjeseca. Uz vlasnike Radmilu i Milana Miščevića, na OPG-u su zaposleni i sin Goran te Milanova sestra Bogdanka, a ovisno o laktaciji, proizvede se 18-25 sireva. "Škripavac kupuju mnogi restorani, a jedan od razloga je i taj što se može panirati i grilati. Sireve dostavljamo u Zagreb u poznate restorane kao što su Trilogija, Vinodol, Marijino zvono, Potkova, a surađujemo i s Kastelom iz Starog grada Dubovca i restoranom Gradina iz Josipdola", rekao je Milan Miščević.
Inovativna preša
Njihovi proizvodi se mogu naći i u delikatesnim trgovinama Mini Mljekare Veronika te u trgovini Grga Čvarak i MHP Alimentum, a bave se i prodajom na kućnom pragu. Odgovor na pitanje zašto mnogi žele baš njihove proizvode daju brojna priznanja, zlatne medalje sa županijskih ocjenjivanja sireva i nagrade na razini države. Da bi do toga došlo, bilo je potrebno uložiti znatne napore i financijska sredstva, a krenuli su vlastitom inicijativom i kreditom u iznosu od 50.000 kuna za nabavu rabljenog kotla i inovativne preše na utege. "To je bio prvi korak nakon kojeg smo polako napredovali i postali prepoznatljivi, a 2008. godine na natječaju Ministarstva poljoprivrede dobili smo 200.000 kuna bespovratnih sredstava.
U kombinaciji s vlastitim novcem kupili smo novu opremu koju koristimo i danas", dodao je Miščević. Da zbilja postoji ambicija i želja za rastom dokazuju iz godine u godinu, a osluškujući tržišne postulate i turističke potrebe htjeli su ponuditi još više. Turizam doživljaja ima tendenciju transformirati tradicionalni pogled na turističku ponudu, a sasvim spontano u tom smjeru prije pet godina krenula je i obitelj Miščević otvaranjem kušaonice sira čiji je cilj bio goste dovesti direktno na samo gospodarstvo.
"Kroz kušanje sira ujedno možemo ostvariti i direktnu prodaju koja nam se u dosadašnjem radu pokazala najisplativijom, dok s druge strane imamo potraživanja pojedinih obrta i poduzeća u iznosu većem od 30.000 kuna. Zakon je takav da se ne možemo naplatiti", bio je kritičan Miščević. Godine rada ponukale su ih da usluzi koju nude daju još jednu dodanu vrijednost, a vodeći se tim motivom 2018. godine kušaonica je postala izletište koje može usluživati hranu za čak 60 gostiju. Samo godinu dana kasnije s dva apartmana ponudili su i smještaj, a turisti iz raznih krajeva svijeta posjećuju ih u ljetnim mjesecima i prosječno se zadržavaju 1-2 dana.
Produžiti boravak
"Velika nam je želja sklopiti ugovor s turističkom ili putničkom agencijom da možemo imati grupe gostiju i tako povezati proizvodnju i prodaju sira s ugostiteljstvom, što ima potencijal dovesti i do većih prihoda. Isto tako nastojat ćemo produžiti boravak turista u apartmanima dodajući nove sadržaje", objasnio je Miščević.
Nastavno na sadržaje i turizam doživljaja, danas ih u Josipdolu posjećuju grupe umirovljenika, planinara, profesora i djece, a za grupe organiziraju posjete pogonu sirane gdje se upoznaju s radom i proizvodnjom sira.
"Kako bi sve to funkcioniralo, javljali smo se i na natječaje Ministarstva turizma od kojih smo dobili 40.000 kuna za kušaonicu i 50.000 kuna za apartmane, a 50.000 kuna za opremanje kuhinje i izletišta dobili smo od Karlovačke županije", istaknuo je Miščević. Obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo Miščević danas je puno više od običnoga poljoprivrednog gospodarstva, zapošljavaju i nude cjelovitu turističku uslugu, a samo rad vide kao input za ostvarenje ciljeva.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu