Iako je Makarska najpoznatija po svojoj prekrasnoj rivijeri, činjenica je da je taj grad naslonjen na planinu Biokovo, osim mora i sunca, ima sve više turističkih aktivnosti koje su vezane uz planinarenje. Upravo na tome je svoj poslovni model izgradila tvrtka Tip-Extreme koju vodi bračni par Thomas i Petra Mravičić.
Produžena sezona
"Turistička smo agencija, registrirani za rad cijele godine. Rad sa turistima počinje krajem ožujka ili početkom travnja, ovisno o vremenskim prilikama i traje do sredine studenog. Špica sezone nam nije presudna u poslovanju jer se bavimo izvođenjem izleta koji su najatraktivniji posjetiteljima u proljeće i jesen. Naravno, i ljeti se radi, ali smo najviše zaposleni u pred i posezoni", pojašnjava Petra. U Makarskoj ima mnogo turističkih agencija, a u Tip-Extremu, koji postoji već 13 godina, kažu da su se oni specijalizirali za kratke izlete oko Makarske rivijere. Najposjećeniji izlet im je onaj u Park prirode Biokovo koji rade gotovo svakodnevno. Kako sami pojašnjavaju, izlet je panoramski i prilagođen svim dobnim skupinama i fizičkoj spremi.
"Oboje smo makarska dijeca i obožavamo Biokovo te smo posao razvili iz ljubavi. Nastojimo našu ljubav približiti turistima kroz niz stručnih informacija i šaljivih pričica. Imamo dosta gostiju koji svake godine nanovo idu sa nama na izlete. Oni nam ne daju da se uspavamo pa svake godine nastojimo uvesti nešto novo. Ove godine je to vrt sa krumpirom, prava vrtača koju pokazujemo gostima dok im pričamo o životu na planini. U budućnosti planiramo i etno zbirku", kaže suvlasnica ove makarske tvrtke. U agenciji objašnjavaju da na njihove izlete mogu ići i osobe s posebnim potrebama koje nastoje integrirati u grupu, a zbog toga su ugradili u jedno vozilo invalidsku rampu kako bi mogli voziti i goste sa posebnim potrebama. N
a pitanje kako vidi mogućnosti da se produži turistička seozna u našoj zemlji, Petra navodi da su oni u Tip-Extremu sezonu uspjeli produžiti sa fleksibilnošću u radu. "Prilagođavamo poslovanje u skladu sa potražnjom. Sama Makarska je počela sa projektima koji oživljavaju turizam izvan sezone. Zaista se vidi promjena unatrag godinu – dvije. Manifestacije kao: Dokuma i Vine Expo su dale Makarskoj dašak svjetskog glamura, a što je doboro prihvaćeno, kao od turista, tako i od domaćih ljudi. Nadam se da će toga biti i više. Najviše nam nedostaje zabave za mlade, tipa festivala elektro glazbe, a zna se da su oni najbolji potrošaći. Nautički turizam nam je nerazvijen i nismo svjesni koliko propuštamo ne privlačeći takvu klijentelu", kaže makarska poduzetnica.
More i sunce
Ipak dodaje da se Makarska nije još puno odmakla od koncepta sunca i mora u špici sezone. "Nema još nikakve suradnje ni volje da se to mjenja. Međutim, pojedinci i razne udruge su snaga ovoga grada i oni rade velike korake. Vjerujem da će se njihovi potezi uvelike izmjeniti sliku Makarske", kaže Petra. Kako je Biokovo atraktivna planina koja privlači mnogo turista, svakodnevno smo svjedoci loših procjena turista. Zbog toga u Tim-Extremeu, koji ima devet zaposlenih, posebnu pažnju posvećuju edukaciji svojih vodiča, a osim redovne obuke, tu je i ona koju provodi Gorska služba spašavanja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu