Cannes svakog ožujka postaje domaćinom najvećeg i najprestižnijeg sajma nekretnina u Europi, MIPIM-a, s tim da profil gostiju i izlagača posljednjih nekoliko godina ukazuje da se zapravo može govoriti o prerastanju vlastitih europskih okvira i pozicioniranju sajma kao globalno relevantnog događaja.
Hrvatske agencije za nekretnine na ovom za multimilijunske investicijske ugovore presudnom mjestu već neko vrijeme plijene pažnju, ali još uvijek vlastite potencijale u tom smjeru ne iskorištavamo u potpunosti. Mišljenje je to Borislava Vujovića, dopredsjednika Udruženja poslovanja nekretninama pri HGK i vlasnika agencije Opereta nekretnine, koji je za Poslovni dnevnik opisao i iskustva prošlogodišnjeg sudjelovanja na MIPIM-u te ukazao na činjenicu da se u Cannesu, između ostalog, pruža prilika sklapanja poslova s nekoliko tisuća investitora.
Koji je, po vama, najveći značaj MIPIM-a?
Na MIPIM dolaze privatne kompanije, ali i predstavnici gradova i država. Prošle godine su bili, primjerice, gradonačelnik Istanbula i Kličko kao kijevski gradonačelnik. Iznosi o kojima se ondje govori kreću se od nekoliko desetaka milijuna eura pa do nekoliko milijardi, tako da je riječ o mjestu na kojem trebate biti ako želite postići veće rezultate i stvari podići na ljestvicu više. Na prošlogodišnjem sajmu posebno se istaknula susjedna Slovenija koju su predstavljali i ljudi ispred Ljubljane i čitave države te je u samu promociju uloženo vremena i novca. Također, 2016. godine je grad Zagreb upravo na MIPIM-u u Cannesu primio nagrade u dvjema kategorijama, "Top 10 large cities best for human capital and lifestyle" i Top 10 southern European cities overall", koje su uručene Mirki Jozić, pročelnici gradskog ureda za gospodarstvo, rad i poduzetništvo. Istom su prilikom nagrade u drugim kategorijama dobili i Jastrebarsko i Ivanec.
Kakva su vaša prijašnja iskustva s MIPIM-a?
Prošle godine na sajmu u Cannesu u razgovoru s investitorima kao najatraktivniji segment ulaganja pokazao se turizam, ali je važno napomenuti da govorimo o zaista velikim investicijama. Radi se o predstavnicima velikih hotelskih kuća i kompleksa koji su na hrvatskoj obali spremni graditi hotele s dvije stotine i više soba. Cannes je, dakle, mjesto susreta s elitnim prilikama. Nadam se da će popularnost takva sajma dobiti dodatnog značaja, jer takvo što zaista zaslužuje. Veliki potencijal za privlačenje investitora je u Cannesu, ali to naši državni i regionalni čelnici još nisu prepoznali.
Kada biste trebali nabrojati nekoliko naših najvećih prednosti, koje bi one bile?
Uz redovito naglašavane prirodne ljepote koje su nerijetko i prva asocijacija pri spomenu Hrvatske, imamo jednu veliku i sretnu okolnost, a to je da smo mirna mediteranska zemlja bez konkretnih sigurnosnih ugroza. Nažalost, neke zemlje više nemaju te sreće, uslijed čega se i turistička karta Europe uvelike promijenila.
Koje su najveće prepreke većem interesu investitora za ulaganja u Hrvatsku?
Nije nepoznat detalj da je investitor koji je sagradio luksuzni nautički centar u Crnoj Gori, Porto Montenegro, prvo došao u Hrvatsku gdje ga je odbila komplicirana birokracija. Upravo to i jest najčešća zamjerka koju investitori naglašavaju kada razmišljamo o tome zašto češće ne ulažu u našu zemlju. Paralelno s time, sjetimo se svih naših prirodnih predispozicija koje su ipak manje iskorištene.
Tko putuje u Cannes
Na ovogodišnjem MIPIM-u očekuje se preko 20 tisuća sudionika iz 90 zemalja koji će se ondje susresti s nekoliko tisuća potencijalnih investitora. Tko, uz Operetu, ide u Cannes kao hrvatski predstavnik?
Na sajmu će svoje projekte predstaviti ukupno šest hrvatskih agencija za nekretnine. Uz nas, tu su Spiller Farmer i Patrick Franolić, zatim Bodulo nekretnine i Zoran Karlović, Broker grupa i Meri Vulić, Kastel-Zagreb i Dubravko Ranilović te agencija Smart-Invest Immobilien i Milan Mandić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu