Ulaskom u eurozonu raste nam popularnost za luksuzne nekretnine

Autor: Marija Crnjak , 17. siječanj 2023. u 11:04
Imamo veliku potražnju za novoizgrađenim apartmanima na obali /G. Jelavić/PIXSELL

Građani EU mogu kao privatne osobe kupovati poljoprivredno zemljište u RH.

Ulaskom u eurozonu i Schengen, Hrvatska jača svoju poziciju na međunarodnom tržištu luksuznih nekretnina, koje unatoč globalnoj krizi i dalje cvate uslijed porasta globalnog bogatstva i jačanja dolara kroz prošlu godinu, zaključuje se u novom globalnom izvješću agencije za luksuzne nekretnine Sotheby’s, koje analizira najpopularnije lokacije za kupnju nekretnina, uključujući porezne oaze, ali i nova rastuća tržišta poput Hrvatske.

Hrvatska – tržište u usponu
Između porasta globalnog bogatstva i stalnih uspona i padova financijskih tržišta, kupovina luksuznih nekretnina u inozemstvu služi i kao stabilno ulaganje i sredstvo diversifikacije financijskih portfelja, zaključuju autori izvješća.

U namjeri da zadrže opcije otvorenima, jaki međunarodni kupci ne preplavljuju samo tržišta second-home nekretnina koja su doživjela procvat tijekom pandemije, već proširuju područje djelovanja i na velike globalne gradove. Tako vlasnike nekretnina zanimaju ne samo ultraluksuzni resorti i kompleksi, već i značajna središta biznisa i kulture.

Primjer su irski gradovi Dublin i Cork, u kojima se nalaze sjedišta mnogih američkih kompanija, posebno u tehnološkom i farmaceutskom sektoru. Pa iako Irska nema posebnu poreznu prednost za pojedince, porez od 12,5 posto na korporativni prihod se smatra vrlo atraktivnim za multinacionalne kompanije i privlači velike poslodavce, što ima dodatni rezultat pružanja visokokvalitetnih usluga.

Irska privlači poslovnjake i kupce iz Londona, New Yorka ili Singapura, a jedan od razloga je što u tim gradovima ista količina novca može postići puno višu kvalitetu života za kupce nego destinacije poput Londona ili New Yorka.

12,5

posto poreza na korporativni prihod privlači u Irsku velike poslodavce

David Byrne, direktor agencije Lisney Sotheby’s International Realty kaže da je upravo aspekt kvalitete života vrlo značajan faktor za kupce visoke klase u irskim gradovima. “Imamo ono što se smatra vrlo traženim obrazovnim sustavom, koji je znatno jeftiniji od Ujedinjenog Kraljevstva ili SAD-a, kad su u pitanju privatne škole”, kaže Byrne.

Hrvatska se u izvješću pojavljuje kao još jedno tržište u usponu s velikom potencijalnom vrijednošću za kupce.

“Ulaskom Hrvatske u eurozonu očekuje se daljnji rast cijena nekretnina. Usto, građani Europske unije od siječnja mogu kao privatne osobe kupovati poljoprivredno zemljište u Hrvatskoj, bez da trebaju osnivati tvrtku u Hrvatskoj”, kaže Ivana Marković, suradnica za nekretnine u agenciji Croatia Sotheby’s International Realty, te otkriva da su većina njihovih klijenata istočni i zapadni Europljani. No sve je veći broj upita i kupnji građana SAD-a, Kanade i Australije.

Na Bliskom istoku, Egipat doživljava procvat u razvoju luksuza privlačeći novi val luksuznih kupaca iz inozemstva, a iz ureda Egypt Sotheby’s International Realty pojašnjavaju da je razvoj tržišta nekretnina u Egiptu doživio preokret posebno s dolaskom velikih brendova kao što su W Residences, Four Seasons Residences i Armani Residences.

Sa svim tim razvojem na visokoj razini, privući će više luksuznih kupaca iz cijelog Egipta i iz zemalja cijelog Vijeća za suradnju arapskih zemalja Zaljeva GCC (Bahrein, Kuvajt, Oman, Katar, Saudijska Arabija i UAE). U egipatskom Sotheby’su ističu Sjevernu obalu s lijepim plažama koje privlače kupce iz cijelog GCC-a u ljetnoj sezoni. U Kairu će pak nekretnine s pogledom na Nil uvijek imati vrhunsku cijenu.

Nedostaje projekata na obali
Na nekim tržištima pojavit će se problem nedostatka dobrih projekata, poput Meksika, ali i Hrvatske. “Imamo veliku potražnju za novoizgrađenim apartmanima na obali te za otočnim i luksuznim vilama, no imamo i premalo ponude. Između ostalog i zato jer klijenti koji su prvobitno kupili te nekretnine kao investicije, sada ih ne žele prodati”, kaže Marković.

Prethodne analize pokazale su da je Crna Gora privlačnija kao second home tržište, zbog poreznih olakšica te jače prisutnosti međunarodnih hotelskih brendova.

Komentirajte prvi

New Report

Close