Prodaju hotele: Za Sunčani Hvar, Imperijal, Maestral i Jadran dobit će se do 800 milijuna kuna

Autor: Lidija Kiseljak/VL , 14. ožujak 2016. u 12:22
Sunčani Hvar, Foto: Borna Filić / Pixsell

Turistički portfelj s obzirom na dolazak stranih brendova dobiva na važnosti, pa je prodajom udjela moguće dobiti veću cijenu od tržišne.

Premijer Tihomir Orešković ovaj tjedan bit će upoznat s prvih nekoliko projekata i udjela u tvrtkama, čija bi prodaja trebala prema planu umanjiti deficit u ovoj godini, pa time i dug i potrebu za zaduživanjem. Plan je proračuna od prodaje nekretnina uprihodovati 684 milijuna kuna, a od državnih udjela 1,6 milijardi kuna. Kako se od nekretnina i različitih zemljišta, vojnih odmarališta, odnosno tzv. mrtvog kapitala ne može očekivati jednokratna uplata, jer je prije svega riječ o koncesijama, prihode bi trebala popuniti prodaja državnih udjela u tvrtkama, a tu su ponajprije na popisu turističke tvrtke.

Kako piše Večernji list, među njima je preostali dio državnog udjela u hotelima Sunčanom Hvaru, Maestralu, Imperijalu, crikveničkom Jadranu, hotelima Hrvatska i Krvavica na Makarskoj rivijeri…. Iako je bezuspješnih pokušaja prodaje nekih od hotela bilo i prije, trenutačno zbog sve veće atraktivnosti turističkog portfelja i nade da će se prepreke u pojedinim slučajevima brže riješiti, vjeruje se da se od tih udjela može namiriti planirani prihod.

Iako za sada čelnik DUUDI-ja Tomislav Boban, prije nego što plan prezentira Vladi, ne otkriva sve udjele čija je prodaja planirana, zna se da država zasad neće dirati u atraktivne državne udjele u HT-u, od kojih bi odmah, gleda li se vrijednost na burzi, mogla dobiti oko 207 milijuna kuna, udjele Podravke, od kojih bi se dobilo oko 430 milijuna kuna te udjele u Končaru, od čije bi prodaje država mogla dobiti oko 410 milijuna kuna.

Odnosno, brzinski bi samo od tih triju udjela na lak način došla gotovo do planiranih 1,6 milijardi kuna, uzme li se u obzir da bi na nekim udjelima, poput kontrolnog paketa u Končaru, dobila i više od vrijednosti procijenjene na tržištu. Država će krenuti s turističkim portfeljom koji s obzirom na dolazak poznatih stranih brendova dobiva na važnosti, pa je moguće dobiti i veću cijenu od one po kojoj su se nekada nudili, odnosno i one tržišne.

Cijeli članak pročitajte ovdje.

Komentirajte prvi

New Report

Close