Znanja iz odnosa s javnošću postala su nužnost u tržišnoj utakmici

Autor: Marija Crnjak , 21. rujan 2023. u 22:00
Marina Đukić/MIHAELA PHOTOGRAPHY

Na osječkoj Akademiji za umjetnost i kulturu pokrenuli specijalistički studij ‘Odnosi s javnošću i komunikologija’. Voditeljica Je Marina Đukić.

Kako bi ojačali kvalitetu struke te menadžerima u odnosima s javnošću pružili dodatna znanja za profesionalno napredovanje, na osječkoj Akademiji za umjetnost i kulturu pokrenuli su sveučilišni specijalistički studij Odnosi s javnošću i komunikologija, novi poslijediplomski studij koji od kraja rujna kreće upisivati polaznike pod sloganom PRomijeni perspektivu – otkrij moć komunikacije!

Inače, Akademija za umjetnost i kulturu nastala je spajanjem dvije visokoškolske institucije Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Umjetničke akademije u Osijeku i Odjela za kulturologiju koji je tada imao studije Medijska kultura i Kulturalni menadžment. Danas Akademija obuhvaća ukupno šest odsjeka, pet umjetničkih i jedan znanstveni.

To je upravo Odsjek za kulturu, medije i menadžment koji obrazuje stručnjake u medijima, odnosima s javnošću i slično, iz čega je potekla i ideja za pokretanje ovog tipa studija, otkrila je za Poslovni dnevnik Marina Đukić, voditeljica studija.

6

odsjeka obuhvaća osječka Akademija za umjetnost i kulturu

Zašto i s kojim ciljem ste pokrenuli novi studij, što on obuhvaća, što će konkretno nuditi?
Odnosi s javnošću u današnjem su poslovnom okruženju izuzetno važni. Utrka s tržišnim standardima, pogotovo u sektoru komunikacija, danas je zahtjevnija i brža nego ikada, a zahtijeva dodatna znanja i kompetencije. Studij smo pokrenuli kako bismo menadžerima u komunikacijskoj sferi u privatnom, javnom i nevladinom sektoru pružili adekvatna stručna znanja o strateškom komuniciranju.

Svim je organizacijama važno da imaju dobar kadar koji se bavi odnosima s javnošću i ostalim komunikacijskim poslovima, a budući da u sklopu Akademije već postoji Odsjek za kulturu, medije i menadžment s prijediplomskim i diplomskim studijem, ovaj poslijediplomski specijalistički studij pruža nove prilike za profesionalno usavršavanje.

Studij traje tri semestra, a pristupnici će uz obveznih šest kolegija birati i među mnogim izbornim kolegijima, u skladu s profesionalnim interesom. Svjedoci smo vremena u kojem je digitalna revolucija napravila drastičan zaokret u poimanju poslova, a i trendova u komunikacijskoj sferi, stoga je poseban naglasak stavljen na nove, suvremene izazove.

Kakva je općenito kvaliteta obrazovanja kadrova u komunikacijama u Hrvatskoj?
Komunikacijsko je polje široko i obuhvaća brojne aktivnosti u odnosima s javnošću, novinarstvu, oglašavanju, produkciji, tradicionalnim i novim medijima.

Za svaku granu postoje određene zakonitosti i protokoli koje komunikacijski stručnjak treba poznavati. Ta se specifična znanja dobivaju odabirom kvalitetnog studija i iskustvom rada u tom području, a najbolja je kombinacija jednog i drugog.

Upravo zato smo prepoznali da postoji potreba i prilika za studijem koji će obuhvatiti širi spektar znanja, a opet se, kroz individualiziran pristup studentima u određenoj
mjeri, prilagoditi njihovim specifičnim potrebama.

Osim nastave u kojoj će se obrađivati i teorijski i praktični aspekti pojedinih predmeta, u okviru vježbi predviđeno je obrađivanje slučajeva uz pomoć stručnjaka iz prakse, dok je u okviru seminarske nastave predviđeno da se teorijski koncepti obrađuju kroz njihovu primjenu u praksi.

Škola medijskih stručnjaka

Odsjek za kulturu, medije i menadžment obrazuje stručnjake u medijima, odnosima s javnošću i slično.

Kome je studij namijenjen?
Studij je namijenjen menadžerima i suradnicima u odnosima s javnošću, a mogu ga upisati pristupnici koji su završili društvene i humanističke znanosti te srodna područja znanosti i umjetnosti, a koji imaju profesionalnu potrebu za usavršavanjem u komunikacijama.

Riječ je o novom naraštaju izvršitelja kojima je neovisno o sektoru u kojem rade neophodna veća razina komunikacijskih, menadžerskih i strateških znanja za uspješno provođenje planiranih projekata i donošenje složenih odluka u dinamičnom okruženju medija, kulturnih i kreativnih institucija i organizacija, ekonomije i društva.

Kad kreću upisi i kakav interes očekujete?
Sigurno je da je proteklih godina sve više organizacija svjesno koliko je važno dobro upravljati komunikacijskim procesima i imati odgovarajuć kadar za obavljanje tih poslova.

Stručni profesori s Akademije te vanjski stručnjaci bit će izvrstan generator promjene perspektive, a pristupnici će u radu s njima zasigurno ojačati u svojim kompetencijama. Natječaj za upis bit će raspisan krajem rujna.

Komentirajte prvi

New Report

Close