Zmajevo gnijezdo okupilo mala kazališta

Autor: Saša Paparella , 27. lipanj 2016. u 22:01
Vitomira Lončar preselit će se u Kinu/G. Stanzl/PIXSELL

Crowdfunding kampanjom pokušat će namaknuti 10.000 dolara za marketinške aktivnosti novog klastera.

Sedam zagrebačkih neovisnih kazališta za djecu i mlade, predvođenih Malom scenom, u utorak će promovirati kulturni inkubator Zmajevo gnijezdo i predstaviti program prve zajedničke sezone. Za publiku je najbitnije da će ubuduće sve družine nastupati na istom mjestu, u prostoru Male scene, koju već tri desetljeća vodi njezina direktorica i vlasnica Vitomira Lončar. 

Win-win-win 
"Osnivanje klastera je win-win-win situacija, svi su nešto dobili: Mala scena nastavlja s kontinuitetom, ostale glumačke družine prostor za stalne nastupe. Publika, koja nam je ionako zajednička, dobiva veći broj predstava i premijera nego dosad, svih sedam dana u tjednu, a planiramo i kreativne radionice. Već od ove jeseni Mala scena će postati središte okupljanja raznolikih estetika, u kojem ćemo kazalište za djecu podići na višu razinu. Uz Malu scenu, u kazališni klaster Zmajevo gnijezdo uključena su kazališta Smješko, Lutkarski studio Kvak, Teatar Puna kuća, Teatar Tirena, Tigar Teatar i Triko Cirkus Teara.

U klasteru Zmajevo gnijezdo niti jedno od tih kazališta neće izgubiti svoj identitet",  kaže Vitomira Lončar. "Stvaramo novi organizacijski model, gdje poanta nije u tome da nas bude što više nego da program bude što bolji. Suprug i ja selimo se u Kinu, a kako nismo uspjeli naći jednu osobu koja bi sama mogla voditi Malu scenu, inače prvo privatno kazalište u Hrvatskoj, morali smo smisliti neku izlaznu strategiju za tu tranziciju. Zato smo odlučili okupiti najbolja zagrebačka kazališta za djecu i mlade i uključit ih u projekt", objašnjava naša sugovornica.    

'Vlast radi kulturocid' 
Mala scena uvijek je pratila moderne trendove i nove tehnologije, još 2002. uveli su on line rezervacije ulaznica. Sukladno tome, Vitomira Lončar za svoj startup najavljuje i crowdfunding kampanju, kojom će se probati namaknuti ciljanih 10.000 dolara za marketinške aktivnosti novog klastera.

Od 170 kazališta u Hrvatskoj 30 je javnih, a sva ostala su privatna, pa smo vlasnicu Male scene pitali kako se ona financiraju. "Mi smo na tržištu natječaja, primjerice, za javne potrebe u kulturi u lokalnoj zajednici; ostali prihodi dolaze od sponzora i prodaje ulaznica. Na žalost, ova vlast radi kulturocid i ukida natječaje, a ministar kulture čekićem zatire ostatke nezavisne scene koje prethodno nije uništila njegova katastrofalna prethodnica", kaže Vitomira Lončar. 

Komentirajte prvi

New Report

Close