Nikola Žinić 'chief creative oficer' agencije Bruketa&Žinić&Grey u razgovoru za Poslovni dnevnik govori o projektima koji su obilježili godinu, uspjesima na vanjskim tržištima i tituli agencija godine koju su dobili već deseti put. Komentirao je i nagrade i priznanja koje je agencija ove godine osvojila te napravio usporedbu kreative domaćih i svjetskih tržišnih igrača.
Što je najviše obilježilo 2018. za vašu agenciju?
Zasigurno činjenica da smo uspješno proveli prvu godinu nakon ulaska u Grey grupu i WPP i naša je procjena da će nam inozemni prihodi ove godine biti između četrdeset i pedeset posto. Uspjeli smo se unutar jedne od najvećih komunikacijskih grupacija na svijetu nametnuti kao dizajn i digitalni hub, a ne samo kao lokalna podružnica. Istaknuo bih razvoj našeg digitalnog tima koji se u proteklih godinu dana ojačao vrhunskim stručnjacima na području digitalnog performance marketinga koji u kombinaciji s našom sestrinskom agencijom Brigada čine jedinstveni digital shopper hub koji zna kreirati omnichannel iskustvo brenda. Naravno, iza nas su i brojni kreativni i efikasni projekti o kojima se pričalo.
Koji projekt/kampanja je osobno za vas ove godine bila najznačajnija i zašto?
Kao najkompleksniji projekt bih izdvojio rebrending A1 i njihovo novo pozicioniranje na tržištu kao vodiča kroz novi oblik života, odnosno nekoga tko ljudima želi pomoći na najbolji mogući način iskoristiti danas dostupne digitalne tehnologije. Po opsežnosti, ali i po činjenici da iz Zagreba radimo za gotovo polovicu Europe, izdvaja se i posao s četiri brenda The Coca-Cola Companyja. Osobno ću pamtiti projekt vizualnog identiteta konferencije Future Tense jer smo uspjeli napraviti identitet koji je živ i mijenja se ovisno o razgovorima o budućnosti na Twitteru u realnom vremenu. Kako bismo lansirali pivo Karlovačko Crna višnja zajedno s Heinekenom Hrvatska osmislili smo glazbeni spot s najpoznatijom crnom višnjom u Hrvatskoj, Višnjom Pevec, koja je nakon dugo vremena ponovno pobudila interes javnosti, a s Karlovačkim pivom napravili smo i potpuno bijelu limenku, kako bi se obilježila njihova suradnja s Hajdukom. Postala je, kažu, toliki hit među navijačima da se višemjesečna zaliha ispraznila u nekoliko dana. Nogomet je bio povod i uspješne suradnje s Franckom. Naime, tijekom Svjetskog nogometnog prvenstva u Rusiji, uoči utakmice s Engleskom, vijest o pošiljci čaja od kamilice koju smo zajedno s Franckom poslali princu Harryju za smirenje, postala je viralni hit koji je zainteresirao brojne domaće i inozemne medije. Izdvojio bih i rad na digitalnoj transformaciji Podravke zajedno s konzorcijem kompanija koji je u tijeku, kao i činjenice da je knjiga Nada koju smo radili sa Zakladom Adris ušla u knjižnice na Yaleu i Columbiji kao jedna od 50 najbolje dizajniranih na svijetu, i da smo s Addiko bankom jedini iz financijske industrije ušli u Euro Effie finale.
Bruketa&Žinić&Grey najbolje su ocijenjeni od svojih klijenata u Kantarovom ispitivanju unutar Grey Europe mreže. Koliko priznanja poput ovog pomažu u dobivanju inozemnih klijenata i projekata? Na kojim sve vanjskim tržištima ste prisutni sa svojim uslugama i idejama?
Puno nam znači jer smo dobili konkretnu povratnu informaciju od klijenata da su zadovoljni s onime što i kako isporučujemo. Dobro smo se pozicionirali u mreži pokazavši da nismo mala agencija iz Hrvatske i da se ovdje radi kvalitetno od kreative do takozvanog client servicea. Ne znam pomaže li u dobivanju klijenata, ali nama znači jer je koristan feedback. Na globalnom nam tržištu pomaže što smo dobili određenu snagu kao članica Greya.
Chiavalon poklon pakiranje ove je godine već nagrađeno Cropakom za najbolji hrvatski dizajn ambalaže u cjelini, a nedavno i broncom na međunarodnom natjecanju Hiiibrand. Iz vašeg dugogodišnjeg iskustva koliko izgled ambalaže proizvoda može utjecati na prodaju i općenitu percepciju kupca o brendu?
Dizajn itekako utječe na prvi susret osobe s brendom, stvara određenu emociju oko proizvoda i važan je za prvo pozicioniranje na tržištu, a dalje je naravno na samom proizvodu da odradi svoje. Mi od svake ambalaže pokušavamo napraviti nešto inovativno. Chiavalon je dobar primjer gdje smo od samih početaka tražili jedinstvenost u njihovoj priči i time pomogli Chiavalonu da postane prepoznatljiv na tržištu maslinovog ulja. Veseli nas pomagati malim domaćim proizvođačima.
Bili ste predsjednik regionalnog žirija KAKTUS-a. Koliko su naši kreativci i naše tržište kreativnih industrija različiti u odnosu na svjetska tržišta? Koje osnove razlike možete istaknuti?
Svako tržište ima neki svoj karakter koji vuče iz kulture i povijesti. U regiji smo po tome prepoznatljivi, ali opet postoje razlike između kreativaca u Hrvatskoj, BiH ili Srbiji. Imamo drugačiji 'vic' koji pokušavamo ispričati oko proizvoda. Još uvijek mi se čini da smo bojažljivi i da se osjećamo inferiorno u odnosu na svijet, ali i sve hrabriji, što se vidi po relevantnim međunarodnim nagradama.
Bruketa&Žinić&Grey je agencija godine deseti put. Što biste rekli da je najviše zaslužno za to priznanje? Kako održavate kontinuitet dobrih ideja?
Važno je kontinuirano preispitivati stvari. Mi zaista svakom projektu, bio on velik ili malen, pristupamo na jednak način, pri čemu je izrazito važno dobro istražiti tržište i strateški kvalitetno postaviti priču i egzekuciju. Ovakav sustav rada omogućuje visoku razinu projekata, a činjenica da kontinuirano osvajaju nagrade dokazuje da je dobar. To je dosta zahtjevno jer se agencija promatra po zadnjem uratku i onda pokušavamo da svaki zadnji bude najbolji i taj drive nas stalno drži budnima. Koliko god se mijenjali ljudi u agenciji taj sustav funkcionira kroz sve ove godine. Važno je biti spreman mijenjati se, prilagođavati, biti agilan. To je ugrađeno u srž našeg brenda i posebno je važno da možemo pravovremeno odgovoriti na sve promjene koje se događaju u našoj industriji.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu