Želim saznati kako je biti s ‘druge strane’ i upoznati razne industrije

Autor: Tatjana Tadić , 12. veljača 2014. u 19:00
Novi predsjednik uprave zagrebačkog McCann Ericksona prešao je u tu marketinšku agenciju nakon gotovo 13 godina provedenih u Krašu/Anto Magzan/PIXSELL

Kao šef McCann Ericksona inzistirat će na snažnijoj suradnji svih specijaliziranih agencija, kako bi njihovi klijenti ubuduće dobili još kvalitetniju uslugu.

Mario Fraculj nedavno je preuzeo mjesto predsjednika uprave marketinške agencije McCann Zagreb od Ivice Vidovića, koji je otišao u mirovinu.

Fraculj je cijelu svoju karijeru proveo u marketingu Kraša, od kojeg se kaže teško odvojio. Za Poslovni dnevnik govori o mitu da su stručnjaci za marketing iz kompanija racionalniji u raspoređivanju novca za reklamiranje.

Od završetka fakulteta radili ste  u Krašu. Zašto ste se prošle godine odlučili otići u agenciju? Jeste li i prije surađivali s McCannom?
Kraš je veliki poslovni sustav u kojem sam profesionalno stasao, te imao priliku upravljati nekim od najvećih regionalnih brandova robe široke potrošnje, te sudjelovati u brojnim marketinškim projektima na koje sam ponosan. Budući da mi je kompanija u tih gotovo 13 godina snažno prirasla srcu, odluka o prelasku u McCann Erickson nije bila laka. Presudila je moja želja da se okušam u novim poslovnim izazovima, spremnost za preuzimanje većih odgovornosti i radoznalost. Naime, htio sam iskusiti 'iz prve ruke' kako je biti 's druge strane' i surađivati s klijentima iz različitih industrija. Pri tome sam smatrao da svojim iskustvom i sposobnostima mogu doprinijeti poslovanju McCanna. Kraš i McCann surađivali su i prije, primjerice na velikoj reklamnoj kampanji za karamele Bronhi prije nekoliko godina.

 

Fraculj

Kraš i McCann već su surađivali na marketinškoj kampanji za Bronhi

McCann grupa ima pet agencija pod sobom. Da li je u zadnje vrijeme bilo kakvih promjena u strukturi McCanna, odnosno hoće li Vašim dolaskom na mjesto predsjednika uprave biti promjena?
Struktura McCann grupe kao multidisciplinarnog sustava nije se mijenjala, a ono na čemu ću ja inzistirati jest još snažnija suradnja svih specijaliziranih agencija u svrhu pružanja što kvalitetnije i što opsežnije usluge našim klijentima. Valja napomenuti i da se McCann paralelno s mojim dolaskom i znatno kreativno osnažio i to kroz strateško partnerstvo s kreativnom agencijom Fahrenheit.

Od samih početaka sudjelujete u organizacija Effie-ja. Zašto mislite da je Effie natjecanje važno?
Effie je najprestižnije marketinško natjecanje u svijetu koje prepoznaje i nagrađuje učinkovito tržišno komuniciranje. Nagrade Effie smatraju se "marketinškim Oskarima', odnosno globalnim simbolima postignuća u marketinškoj industriji. Imao sam čast od samog početka aktivno sudjelovati u projektu hrvatskog Effieja, najprije kao predsjednik žirija, a onda kao član organizacijskog odbora i moderator ocjenjivanja, i sa zadovoljstvom mogu ustvrditi da je projekt kroz ovih pet godina uspješno zaživio.Ono što je bitno naglasiti kod nagrada Effie jest da su one plod zajedničkog rada oglašivača i agencija i da kao takve jačaju njihov partnerski odnos.

Slažete li se sa tvrdnjom da ljudi koji upravljaju marketingom tvrtki imaju realniji odnos prema ulaganjima u marketinške aktivnosti od onih koji imaju samo iskustvo iz marketinških agencija? 
Ljudi koji upravljaju marketingom kompanija u svakom slučaju imaju izravan pristup podacima, te širi i neposredniji pogled na marketinšku učinkovitost, a u ovim turbulentnim gospodarskim uvjetima i osjećaj sve većeg pritiska od strane top managementa i vlasnika da svako marketinško ulaganje mora biti pomno isplanirano, a rezultati u funkciji ostvarivanja zadanih poslovnih i komunikacijskih ciljeva. Na marketinšku učinkovitost utječu marketinška strategija, kreativa, egzekucija, način upravljanja marketingom (suradnja s agencijama, budžetiranje, koordinacija aktivnosti i sl.), te čitav niz vanjskih čimbenika koji nisu pod kontrolom marketing managera. Agencije su obično odgovorne za dio sveukupnih marketinških napora (dio strategije, kreativa, kampanje…), a na poslovne rezultate utječu i sâm proizvod, cjenovno pozicioniranje, distribucija itd. Ulazimo u eru tzv. "performance marketinga" u kojoj se svaka uložena kuna, i offline i online, mjeri kako bi se demonstrirala racionalna uporaba marketinških budžeta.

Industrija hrane iskoristila dig. medije

Koliko su društvene mreže promijenile oglašavanje? 

Medijske analize pokazuju da su Internet i posebice društvene mreže kao najbrže rastući segment on line oglašavanja postali neizostavnim dijelom suvremenog medijskog miksa. Sudeći po broju Facebook aplikacija i općenito digitalnih kampanja prehrambena i telekomunikacijska industrija, kao industrije s najširim ciljnim skupinama, najbolje su prepoznale učinkovitost digitalnih medija. Široke ciljne skupine pogoduju viralnom širenju informacija i zato se društveni mediji mogu efikasno iskoristiti upravo u navedenim industrijama, a što je pokazao i Effiejjem nagrađen projekt Kraševog Životinjskog carstva na Facebooku.

Komentirajte prvi

New Report

Close