Zašto sve više nosimo odjeću od umjetnih materijala?

Autor: Poslovni.hr , 13. siječanj 2014. u 16:35
Thinkstock

Potraga za kvalitetnom odjećom od prirodnog materijala postala je skoro pa nemoguća misija.

Potraga za kvalitetnom odjećom od prirodnog materijala postala je skoro pa nemoguća misija. Pronaći majicu od 100% pamuka u popularnim highstreet trgovinama prava je rijetkost. Umjetni materijali svoj put su pronašli i u radionice pojedinih hrvatskih dizajnera, piše portal Budi.in.

Uspoređujemo li našu odjeću od prije 10-tak godina i danas, uočavamo promjenu u kvaliteti, ali i u količini. Dok smo prije većinom kupovali kad nam je nešto bilo potrebno i duži period nosili jedan komad, danas redovito posjećujemo trgovine, a shopping odlasci popunili su naš ormar s odjećom sumnjive kvalitete. Više nemamo samo jednu bijelu košulju nego njih par, imamo i više primjeraka sakoa, a prestali smo pratiti količinu običnih T-shirt majica koje imamo u svom asortimanu. Naše shopping navike su se promijenile, a krojačica Martina Milek Spandl za to krivi highstreet brendove.

"Danas, u kapitalističko vrijeme, važan je profit. Kako je kriza već godinama prisutna, hightstreet brendovi su se jednostavno prilagodili, točnije, prilagodili su nas. Godinama nas formiraju i preodgajaju da budemo dobri i stalni potrošači. Kvaliteta traje, dok artikl funkcionira kupac nema potrebu za novim i ne troši, zato su oni srušili kvalitetu i cijenu kako bi nas prisilili/potakli na potrošnju. Cijena gotovog proizvoda se smanjuje u nabavi (tkanine, zatvarači, lošiji konci), zatim i sama proizvodnja. Zato su uveli toliki postotak sintetičkih materijala te su proizvodnju preselili van skupe Europe. Menedžeri gledaju kalkulaciju i godišnji obračun, njih ne zanima ekologija i koliko je meni, odnosno nama, ugodnije u pamuku. Njih zanima profit i da smo redoviti potrošači“, objašnjava Martina.

Da je profit glavni razlog dominacije umjetnih materijala, smatra i hrvatski dizajner Manuel Maligec. Objašnjava kako oni ne prevladavaju samo kod svjetskih highstreet brendova nego se nalaze u ponudi i kod dijela hrvatskih dizajnera. Jeftinija cijena je glavna motivacija, a na malom hrvatskom tržištu na kojem vlada financijska kriza, jeftiniji proizvod često znači i opstanak posla.

Ostatak teksta pročitajte na portalu Budi.in.

Komentirajte prvi

New Report

Close