Potraga za kvalitetnom odjećom od prirodnog materijala postala je skoro pa nemoguća misija. Pronaći majicu od 100% pamuka u popularnim highstreet trgovinama prava je rijetkost. Umjetni materijali svoj put su pronašli i u radionice pojedinih hrvatskih dizajnera, piše portal Budi.in.
Uspoređujemo li našu odjeću od prije 10-tak godina i danas, uočavamo promjenu u kvaliteti, ali i u količini. Dok smo prije većinom kupovali kad nam je nešto bilo potrebno i duži period nosili jedan komad, danas redovito posjećujemo trgovine, a shopping odlasci popunili su naš ormar s odjećom sumnjive kvalitete. Više nemamo samo jednu bijelu košulju nego njih par, imamo i više primjeraka sakoa, a prestali smo pratiti količinu običnih T-shirt majica koje imamo u svom asortimanu. Naše shopping navike su se promijenile, a krojačica Martina Milek Spandl za to krivi highstreet brendove.
"Danas, u kapitalističko vrijeme, važan je profit. Kako je kriza već godinama prisutna, hightstreet brendovi su se jednostavno prilagodili, točnije, prilagodili su nas. Godinama nas formiraju i preodgajaju da budemo dobri i stalni potrošači. Kvaliteta traje, dok artikl funkcionira kupac nema potrebu za novim i ne troši, zato su oni srušili kvalitetu i cijenu kako bi nas prisilili/potakli na potrošnju. Cijena gotovog proizvoda se smanjuje u nabavi (tkanine, zatvarači, lošiji konci), zatim i sama proizvodnja. Zato su uveli toliki postotak sintetičkih materijala te su proizvodnju preselili van skupe Europe. Menedžeri gledaju kalkulaciju i godišnji obračun, njih ne zanima ekologija i koliko je meni, odnosno nama, ugodnije u pamuku. Njih zanima profit i da smo redoviti potrošači“, objašnjava Martina.
Da je profit glavni razlog dominacije umjetnih materijala, smatra i hrvatski dizajner Manuel Maligec. Objašnjava kako oni ne prevladavaju samo kod svjetskih highstreet brendova nego se nalaze u ponudi i kod dijela hrvatskih dizajnera. Jeftinija cijena je glavna motivacija, a na malom hrvatskom tržištu na kojem vlada financijska kriza, jeftiniji proizvod često znači i opstanak posla.
Ostatak teksta pročitajte na portalu Budi.in.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu