‘Zaprepašćuje koliko poslovnjaci znaju malo o govoru tijela, a tek političari?’

Autor: Tomislav Hrastovčak , 04. travanj 2013. u 09:41
Kamilo Antolović (FOTO: Jurica Galoić/PIXSELL)

‘Korištenje govora tijela složeno je i vrlo delikatno obzirom na kompleksnost kulture, običaja ali i samih emocija koje se odašilju govorom tijela.’

Jeste li se razmišljali koliko je u poslovanju važan govor tijela i neverbalna komunikacija? Ta tema posebno zanima Kamila Antolovića, vlasnika marketinške agencije K&K Promotion te se odlučio na kreiranje ilustriranog priručnika, pod jednostavnim nazivom 'Govor tijela'. Što ga je ponukalo na izdavanje knjige (koja izlazi u petak) i koliko je važan govor tijela u svakodnevnom poslovanju, Kamilo Antolović priča za Poslovni.hr.

Kako ste došli na ideju za priručnik o govoru tijela?

Tri su ključna motiva, a i razloga zašto sam se primio izrade ovog zanimljivog, a nadam se i korisnog priručnika. Prvo, tržišna komunikacija, posebno osobna prodaja, predmet je mog profesionalnog interesa pa je logično i zanimanje za ovu neizostavnu temu kao djela osobne prodaje; drugo, zbog prirode svog posla, ali prije svega kao predavač, desetljećima javno nastupam skupljajući raznorodna iskustva upravo iz područja komunikologije i prezentacije, posebno neverbalnog govora; treće, moje iskustvo pokazuje, a svi smo toga svjedoci, kako izniman broj javnih nastupa poznatih i nepoznatih osoba upravo ima izražene manjkavosti upravo u neverbalnom govoru tj. samom govoru tijela!

Kako je knjiga zapravo koncipirana?

Knjiga je koncipirana kao ilustrirani priručnik sa stotinjak različitih poruka koje odašiljemo svakodnevno uz komentare, ali i čitav niz preporuka kako uspješnije javno nastupati i kako govorom svoga tijela povećati uvjerljivost individualnog nastupa ili javne prezentacije, kako u svakodnevnom životu tako i u svim poslovnim situacijama.

Kome je zapravo namijenjena knjiga?

Slobodno možemo reći kako je priručnik namijenjen svima; kako javnim osobama, političarima i menadžerima, tako isto i svima koji komuniciraju s drugim ljudima (zar to nismo svi?). Posebna se pozornost posvetila, bez obzira na svu složenost govora tijela, jednostavnosti i razumljivosti te mogućnosti korištenja čitavog niza preporuka za uspješniju komunikaciju s drugima i javnosti.

Što mislite, vode li domaći poslovnjaci dovoljno računa o neverbalnoj komunikaciji?

Moje dugogodišnje iskustvo pokazuje zaprepašćujuće nisko znanje, a posebno vještinu u jednom od najvažnijih komunikacijskih alata – govoru tijela. Gotovo na prste ruku mogu nabrojati osobe koje su me zadivile svojim neverbalnim nastupom i uvjerljivošću. Slobodno se može reći, što obavljate važniji ili javniji posao ispada da sve slabije koristite ovo moćno sredstvo – govor tijela!

Po Vašem mišljenju, što bi svaki poslovni čovjek trebao osnovno imati na umu vezano uz govor tijela?

Razumijevanje i korištenje govora tijela složeno je i vrlo delikatno s obzirom na kompleksnost kulture, običaja ali i samih emocija koje se odašilju govorom tijela pa je teško izdvojiti neke poruke… rukovanje, stajanje, sjedenje, položaj ruku, izraz lica, pogled u oči, komunikacijske zone… izniman je broj poruka koje su važne za stvaranje dobre percepcije kod sugovornika i javnosti.

Komentari (3)
Pogledajte sve

biće da je to razlog što nam je privreda u banani!

samo u slučaju zapošljavanja tajnica,[emo_namigusa] poslodavci ovim stvarima posvećuju punu pažnju

…eto kupite knjigu,pa komunicirajte tijelom koliko hoćete…za početkom vježbajte pred slikom Linića…

…nasmiješite se i pomislite kako ste upravo popili gutljaj najkiselije limunade…[emo_zloban]

New Report

Close