Moj savjet bilo komu tko želi uspjeti je neka prigrli pojam neprestanog učenja i neka se mijenja kako se okolni svijet mijenja. Kad sam ja započinjala, stroj za slanje telefaksa bio je novina, a mobilni telefoni, osobna računala, internet i društveni mediji uopće nisu postojali. Morate se mijenjati s vremenima. U suprotnom ćete postati fosil. Jedina stvar koju ne smijete mijenjati vaš je osobni integritet, to jest moralni standardi i osobne vrijednosti. Oni vas moraju voditi u poslovnom i osobnom životu. A važno je imati i smisla za humor”, rekla je u eksluzivnom razgovoru za Poslovni dnevnik Mary Jo Jacobi.
Vrhunski stručnjak
Riječ o jedinoj ženi u povijesti koja je bila savjetnica dvaju predsjednika SAD-a, Ronalda Regana i Georga Busha starijeg, a njezinu zavidnu međunarodnu karijeru krase čelne pozicije u PR-u vodećih svjetskih tvrtki poput Royal Dutch Shella, HSBC-a, Lehman Brothersa, Drexel Burnham Lamberta i USA Marine Midland Banka. Ta Amerikanka s prebivalištem u Velikoj Britaniji gošća je na ovogodišnjoj konferenciji PR Kingdom koja se pod pokroviteljstvom Poslovnog dnevnika održava u Zagrebu 11. lipnja.Mary Jo Jacobi poznata je i po kriznoj komunikaciji koju je odradila za BP prilikom izljeva nafte u Meksičkom zaljevu, a iako zbog ugovorne obveze ne smije govoriti o konkretnom slučaju spremno je s nama podijelila nekoliko savjeta vezanih uz krizno komuniciranje.“Glavni cilj kriznog menadžmenta jest uopće spriječiti da dođe do krize te ograničiti razaranje vrijednosti ako se ona pojavi. To znači imati pripremljen aktivni i izvježbani scenarij te plan za slučaj potrebe kriznog menadžmenta kako bi organizacija bila spremna kad se dogodi nešto loše. Najveća i jedna od najčešćih pogrešaka jest prespora reakcija, osobito u današnjem okružju medija i društvenih medija”, kaže Mary Jo Jacobi. Slična pogreška tiče se slučaja kada poduzeće ne sluša one pogođene krizom.“ Jer važno je prenijeti poruke neke organizacije, ”ali te poruke trebale bi biti začinjene što većom količinom podataka s ciljem iskaza razumijevanja glede zabrinutosti dioničara. Stoga oni koji komuniciraju te poruke moraju moći priznati istinu i prenijeti poruku na način da iskažu postojanje problema, ali da ih pritom ne uvećaju“. ”Pogreška je preuranjeno proglašenje kriznog stanja. Naime, kriza prolazi tek kad pogođeni dioničari povjeruju da je prošla, a ne kada se organizacija umori od neprestane obrane vlastitih poteza te odluči nastaviti u vlastitom smjeru”, naglašava Mary Jo Jacobi.
Šokirane banke
Kao suradnica niza bankarskih institucija Mary Jo Jacobi (radila je i rebrending HSBC-a) imala je i direktni uvid u njihovo nošenje s financijskom krizom i lošim imidžom koji ih u određenoj mjeri prati i danas. “Mislim da je banke, kao i opću javnost prilično šokirala sveobuhvatnost i dubina ove krize. Reakcija većine najvećih banaka zahtijevala je dubinsku unutarnju istragu s ciljem određivanja razmjera izloženosti derivata. Banke i dalje tek trebaju naučiti brojne lekcije, i to ne samo u pogledu komunikacija”, kaže Mary Jo Jacobi. Prem njezinom mišljenju menadžeri bi trebali bez ustezanja propitivati odluke Uprave koje se tiču strategije i novih, složenih proizvoda, a glavni menadžer za komunikacije i ugled tvrtke mora biti pomnije uključen u osmišljavanje novih proizvoda kako bi se bolje pripremio za slučaj da nešto pođe po krivu.“Upravitelji banaka moraju biti spremni i voljni preuzeti odgovornost za vlastite postupke i objašnjenje određenih poteza, i to ne samo glavnim, već svim dioničarima. Ukratko, ego bi trebali ostaviti kod kuće, a dugoročni rizici po interese dioničara moraju postati glavni prioritet pri donošenju odluka, ne samo u bankama, već u svim organizacijama”, naglašava Mary Jo Jacobi. Uz lik i djelo Mary Jo Jacobi često se veže i njezin suprug Patrick Jephson biši tajnik pokojne britanske princeze Diane. “Surađujemo na brojnim projektima i jedno smo drugome probna publika. Granica između našeg privatnog i poslovnog života često je nejasna jer velik broj savjetničkih aktivnosti kojima se bavimo uključuje društveni angažman. Prednost je toliko toga dijeliti”, kaže Mary Jo Jacobi.
Predsjednici
Kako biste ocijenili javne nastupe Ronalda Reagana i Georga Busha starijeg?
Predsjednik Reagan imao je dar prirodne komunikativnosti i najsloženija pitanja znao je objasniti lako shvatljivim riječima. Iako je imao potpuno drugačiji komunikacijski stil, predsjednik Bush možda je bio najkvalificiranija osoba za predsjednika. Bila mi je čast i privilegija raditi za obojicu. Ssnažni vođa ima jasnu ideju u kojem smjeru želi ići te sposobnost da drugima prenese svoj cilj i povuče ih za sobom na to putovanje.
U SAD-u slijede predsjednički izbori. Kakve su šanse da će Barack Obama biti ponovno izabran?
Prerano je da bismo već sada znali tko će pobijediti. Prema trenutnim anketama nema jasno definiranih trendova, a većina glasača doista će početi pažnju pridavati izborima tek u rujnu. S obzirom na to da je predsjednik, Obama bi u uobičajenim okolnostima imao značajnu prednost nad oporbenim kandidatom, no ako pogledamo kako su završili nedavni izbori u Francuskoj, shvaćamo da ovo najvjerojatnije neće biti “normalni” izbori.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu