U danima kada su zdravlje i dobrobit svih od ključne važnosti, komunikacijska industrija odlučila se iz svojih domova osvrnuti na najbolje projekte u protekloj godini i pritom potaknuti kreativnost koja će nam omogućiti da nastavimo svoje živote te pomoći u stvaranju boljega društva.
Kako ističu iz Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje (HURA-e), industrija tržišnih komunikacija ne predaje se u kriznim situacijama stoga se proglašenje najboljih projekata industrije, koje se niz godina održavalo na Danima komunikacija u Rovinju, ove godine održati online. Prve večeri , u četvrtak riječ su dobili pobjednici natjecanja IdejaX i MIXX, dok će druga večer biti posvećena najefikasnijim marketinškim projektima natjecanja Effie.
U trenucima kada je uz fizičko, itekako narušeno i mentalno zdravlje, kreativnost uz pomoć tehnologije može mijenjati živote. Stoga organizatori iz HURA-e poručuju da je sada još važnije nego prije nagraditi izvrsna komunikacijska postignuća iz prethodne godine te profesionalce koji djeluju u industriji kako bi se ljestvica kreativne izvrsnosti nastavila podizati za bolju i kvalitetniju budućnost.
Krema projekata i ideja
Grand Prix ove su godine osvojili agencija Bruketa&Žinić&Grey te Radgonske gorice za projekt Untouched by Light – Svjetlom netaknuto. Agenciji Bruketa&Žinić&Grey te Radgonskim goricama pripala je i titula agencije odnosno oglašivača godine natjecanja IdejaX. Među najboljih pet agencija IdejeX plasirali su se redom i Saatchi&Saatchi Croatia, Imago Ogilvy, BBDO Zagreb, McCann Zagreb.
Na IdejiX već se godinama uspješno natječu kako velike tako i male agencije sa svojim kreativnim idejama i marketinškim projektima. U skupini kategorija Best on Market dobitnici zlatne IdejeX su Intersnack Adria i Imago Ogilvy za projekt Hrskanje koje pali u kategoriji Hrana, zatim Radgonske gorice i Bruketa&Žinić&Grey za projekt Untouched by Light – Svjetlom netaknuto u kategoriji Alkoholna pića te u kategoriji bezalkoholnih pića Pipi Beverages i Imago Ogilvy za projekt Spomenik neisklesanom tijelu.
Violeta i Saatchi&Saatchi Croatia odnijeli su zlato za a projekt Dual purpose for a higher purpose u kategoriji Trgovina i kućanstvo, a BBDO Zagreb i IKEA za projekt Kod kuće je najbolje u kategoriji Trgovina i kućanstvo. U kategoriiji telekomunikacije briljirali su A1 Hrvatska i Bruketa&Žinić&Grey za projekt A1 Lappsus u kategoriji Telekomunikacije, Wiener osiguranje Vienna Insurance Group i Señor za projekt Wiener Osigurava vaš mir u kategoriji financijske i osiguravajuće usluge, a Hrvatski zavod za javno zdravstvo i Bruketa&Žinić&Grey za projekt Tko pije, taj plaća u kategoriji Društvene akcije.
Zlatno priznanje nagrade X u skupini Best of Ad-Making osvojili su A1 Hrvatska i Bruketa&Žinić&Grey za projekt A1 Lappsus u kategoriji Digital, Hrvatski Telekom i McCann Zagreb za projekt Unlimited u kategoriji Film te Radgonske gorice i Bruketa&Žinić&Grey za projekt Untouched by Light – Svjetlom netaknuto u kategoriji Dizajn.
Priznanja najboljima
Srebrom su nagrađene Zagrebačka pivovara i BBDO Zagreb za projekte Teleportacija i Zaštićene zakonom, Latini Taste local i Studio Tumpić/Prenc za projekt Latini, Hrvatski Telekom i McCann Zagreb za projekt Unlimited te Iskon i Señor za projekt Prilika života. Srebro je pripalo i ERSTE bank i Utorak za projekt Povratak i VioletI i Saatchi&Saatchi Croatia za projekt WC papir ti može spasit dupe.
Srebrnu nagradu u Best of Ad-Making skupini kategorija osvojili su Jamnica Plus i Saatchi&Saatchi Croatia za projekt Duboko iznad svih u kategoriji Film te Honey Heaven i Design Bureau Izvorka Jurić za projekt Bee’s Magic identitet proizvoda u kategoriji Dizajn.
Dobitnici brončanih nagrada u skupini Best on Market su Brachia i Design Bureau Izvorka Jurić za projekt Brachia KIDS, Jamnica Plus i Saatchi&Saatchi Croatia za projekt Duboko iznad svih te IKEA i BBDO Zagreb za projekt Fleka. Broncu su dobili I Hrvatski Telekom i McCann Zagreb za projekt Điđi-Miđi, A1 Hrvatska i BBDO Zagreb za projekt Klizanje te Tele2 i Imago Ogilvy za projekt Poklon & Mir.
Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost i Imago Ogilvy nagrađeni su za projekt Paperless, baš kao i Ministarstvo zaštite okoliša i energetike i Studio Sonda za projekt Beskrajna čestitka i Utorak za projekt Utorak Srijedom.
Brončanu nagradu IdejaX u skupini Best of Ad-Making osvojili su Jamnica Plus i Saatchi&Saatchi Croatia za projekt Deepest Instagram Profile 2 u kategoriji Digital dok je kategorija film imala dvije bronce – ERSTE bank i Utorak za projekt ERSTE Pobjeda u kategoriji Film teNjuškalo i Švicarska za projekt Predaj. Prodaj! Violeta i Saatchi&Saatchi Croatia nagrađeni su broncom za projekt Dual purpose packaging u kategoriji Dizajn.
Ništa bez kreative
˝Krizno razdoblje uzrokovano pandemijom koronavirusa dotaknulo je sve u industriji, bez obzira na to koliko veliki ili mali bili. Situacija je za sve neizvjesna, a svakodnevno svi razvijaju niz mogućih scenarija u borbi za prevladavanje ove situacije. Zato je u ovim trenucima kreativno razmišljanje presudno – jer pronaći nove kanale prodaje, proširiti djelatnost, a možda i potpuno promijeniti pristup svom radu, zaposlenicima i klijentima može biti ključno za opstanak˝, objašnjava Anđela Buljan Šiber, predsjednica Uprave HURA-e.
Od samoga početka krize iz HURA-e ističu da je od presudne važnosti nastaviti aktivnosti industrije tržišnih komunikacija i svih povezanih djelatnosti jer će samo tako biti moguće očuvanje radnih mjesta u cijelom lancu – od proizvođača odnosno oglašivača, preko agencija koje se bave tržišnim komunikacijama do medija.
˝U trenutcima kad komunikacija vezana za zaštitu zdravlja građana i održavanje gospodarske aktivnosti uvelike ovisi upravo o njima, ključno je održati stabilnost. U ovome trenutku na tržištu postoji niz tvrtki koje su se prilagodile situaciji upravo tako što su shvatile da je pravovremena i kvalitetna komunikacija ključ uspjeha i način za zadržavanje klijenata – ali i način na koji se može dugoročno steći povjerenje˝, kaže Buljan Šiber.
Za bolje društvo
Nakon što je HURA objavila 5P – Pet Pravila Pametnog Prebrođivanja Pandemije u tržišnim komunikacijama, vodič koji upućuje klijente i oglašivače kako da prepoznaju priliku zašto nastaviti sa svojom komunikacijom tijekom trenutne krize, primjerima odgovornog komunikacijskog djelovanja istaknulo se niz oglašivača koji svojim postupcima nastavljaju pozitivno utjecati na tržišne komunikacije i gospodarstvo u cjelini.
˝Među njima su se našli neki od velikih tržišnih dionika poput primjerice Zagrebačke pivovare, Belupa i Podravke. Svi oni, kao i HURA-ine agencije članice, složni su u tome da je odgovornost na cijeloj strukovnoj zajednici da se zajedno i aktivno bori za prevladavanje krizne situacije. Misija je komunikacijske industrije poticanje projekata koji stvaraju bolje društvo. Kriza će završiti, a potrošači će cijeniti one koji su i u ovim kriznim trenucima stali iza vrijednosti koje smo prije često shvaćali olako: važnosti temeljnih i iskonskih odnosa, zdravlja i poštovanja prema bližnjima˝, poručuje Buljan Šiber.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu