Vrijednost novih konzumacija TV programa je 25 milijardi dolara

Autor: Saša Paparella , 11. studeni 2014. u 22:01
Magdalena Malinova iz britanskog Tvbeata/Petar Glebov/PIXSELL

U Hrvatskoj prodaja tableta raste po stopi od 780 posto godišnje.

Na međunarodnoj konferenciji koja je pod nazivom Medijska mjerenja i istraživanja i u organizaciji ABC Hrvatska održana u Zagrebu zapaženo je izlaganje Promjene u navikama gledanja imala Magdalena Malinova iz britanskog Tvbeata, osobe sa 13 godina iskustva u medijskim istraživanjima.

"Zbog televizijskih snimalica koje omogućavaju gledanje programa u vrijeme kad mi to želimo, sadržaj je postao uvijek dostupan i oko pet posto gledanosti je s odmakom, u time shiftu. Zato se spojavila nova krivulja gledanosti koja više nije ona tradicionalna, gdje je vrhunac u prime timeu. Sada su te krivulje spuštene, izravnate su preko dana i traju duže u noć, a ukupna gledanost programa je povećana", rekla je Malinova.Kako monetizirati nove trendove gledanosti kao što je time shift? "Kroz personalizirane oglase, ubuduće nećemo svi gledati isti oglas, doći će do velikih promjena u cjenovnoj politici prodaje oglasnog prostora. Također se pojavio i place shift, odnosn činjenica da raste konzumacija programa izvan kuće.

Za sada ona u Sloveniji iznosi pet posto, a u Hrvatskoj svega 0,5 posto. Ti ljudi dnevno 110 minuta gledaju televiziju i zanimljiva su skupina za marketinšku industriju, no za sada ih je još malo", istaknula je Malinova.  Po konzervativnoj procjeni, ukupna vrijednost novih vidova konzumacije tv programa je 25 milijardi dolara godišnje. "Svjedoci smo najbrže tehnološle revolucije u povijesti čovječanstva i zato postoji puno nedoumica i sumnji ali i novih mogućnosti. Televizor, nekoć sredšnje mjesto okupljanja cijele obitelji, postao je samo jedan od načina na koji ljudi konzumiraju tv sadržaj jer su gledatelji otišli i sada to rade i preko kompjutera, notebooka, laptopa; rade to u pokretu, u kafiću ili u trgovačkom centru.

U Hrvatskoj prodaja tableta raste po stopi od 780 posto godišnje. U Sloveniji već 1,5 posto ljudi gleda program preko prijemika koji nisu televizijski, u Hrvatskoj je takvih 0,5 posto, ali će se i taj broj uskoro povećati. I osobe starije od 70 godina sve uspješnije koriste nove tehnologije", rekla je Malinova. Na izlaganje su moglo čuti i da je Eurosport, koji je jedini prenosio polufinalni meč Marinka Čilić na US openu, imao sedam puta veću gledanosti nego inače, te da se na više od pola upaljenih televizora u Hrvatskoj nedjeljom navečer gleda show Tvoje lice zvuči poznato. To je ujedno i drugi najtraženiji sadržaj na Youtube kanalu u Hrvatskoj, iako na njemu tog sadržaja- nema.  

Komentirajte prvi

New Report

Close